Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

M
Hästvård Jag köpte en fjording i slutet av augusti. Hon hade då en sårskorpa under magen, de sa att hon hade rivit sej på ngt när hon kliat sej...
Svar
7
· Visningar
3 334
Senast: moonstone_lover
·
G
Hästvård Hej Jag tycker att min häst dricker lite. Under hela natten (21.00-06.00) så går det inte åt mer än kaske en kvarts hink (i bästa fall...
Svar
2
· Visningar
705
Hästvård Ja nu har vi väl haft trådar om nästan allt så nu tänkte jag vi kunde starta en om hästens vikt. Vägde mina hästar med viktmåttband...
2 3
Svar
45
· Visningar
4 238
R
Hästvård Varit på kliniken med min häst för behandling av karpalleden för tredje gången. Han hade börjat bli bätte men nu gjordes två...
Svar
7
· Visningar
1 424
Senast: TinyWiny
·
Hästvård Hej! Min pålla hade i somras problem med tappskor och mycket ömfotad(het?). Hon hade stasade blodkärl i frambenen, och var typ max 1...
Svar
8
· Visningar
1 404
Senast: mackan
·
K
Hästvård Vad ska man göra med en häst som hostar, när inget annat är fel? Inget snor, ingen feber, bra puls... Hästen har hostat förut innan...
2
Svar
25
· Visningar
13 635
Senast: Totola
·
Hästvård Är inte lätt att svara på men vore bra att få lite hum om vad det kan gå på. Det som ska göras är att åtgärda glesbett på en ponny...
Svar
3
· Visningar
1 117
Senast: Andorra
·
Hästvård Min häst hade sett lite knackig ut igår med sadel på- linades utan sadel- var ren och reds sen 30 min utan att instruktör eller ryttare...
Svar
3
· Visningar
2 448
Senast: LMCarlsson
·
Hästvård moderator får flytta tråden om den inte passar, men jag har desperat sökt igenom trådarna i ämnet och jag hittar massor av artiklar med...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 668
Senast: ginnies
·
Foder & Strö Jag åker förbi en massa hästhagar till och från jobbet och påväg till stallet, där folk fodrar sina hästar ur hela silage balar som...
2
Svar
30
· Visningar
3 732
Senast: Soffan74
·
Hästvård Ni som har hästar som är klippta i någon form, men otäckade, hur pass 'omfattande' klippning har ni? Dvs hur mycket päls klarar de att...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
9 501
Senast: Alexandra_W
·
Hästvård Jag har varit och tittat på ett sto i dag. Hon har de senaste 10 åren ( tror jag ) fått 8 föl, hon går med föl nu. Hon var inte direkt...
Svar
11
· Visningar
1 245
Senast: anhe
·
Hästvård lite orolig,, tittade till mitt ena sto idag som står i lösdrift..... I mankammen såg jag detta... är det eksem??? eller kan hon...
Svar
1
· Visningar
765
Senast: skuggi
·
S
Hästvård Hästen jag rider hade i dag blod på sin hov och när vi undersökte saken såg det ut som ett sår. Jag tvättade rent och upptäckte att han...
Svar
15
· Visningar
1 689
Senast: selfrejection
·
Hästvård misstänker átt hästen har gått umkull i helgen då stalägaren såg att hela han va lerig på ena sidan i lördags och han kändes inte ok vid...
Svar
2
· Visningar
1 035
Senast: SandraM
·
Hästvård Numera vet man ju att vitlök inte är så bra för hästar som man trodde tidigare, men vilken mängd måste man upp i för att det ska bli...
2
Svar
37
· Visningar
3 106
Senast: Alexandra_W
·
M
Hästvård Ja, sen ungefär 2 veckor tillbaka har min ponny vägrat äta kraftfoder. Det är sånt där mineralfoder * kraft - blå*. Hon brukar få lite...
Svar
15
· Visningar
1 558
Senast: pimy
·
E
Hästvård Varför blir vissa hästar randiga när man rakad av pälsen? Jag har nyligen klippt en häst som blev randig på ena sidan av halsen. Varför...
Svar
7
· Visningar
1 475
Senast: Eskil
·
Foder & Strö Vad ger ni era hästar för mineraler och ev vitaminer? :) Bara kul och veta ;)
Svar
18
· Visningar
1 937
Senast: Devils_Girl
·
Foder & Strö Jag undrar hur man ska räkna foderstat när hästarna går på lösdrift och har fri tillgång på hösilage. Jag kommer att flytta min häst...
Svar
8
· Visningar
1 230
Senast: giovanna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka