Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Fast nu var det väl inte att ta bort djuret som var problemet utan att få ok från försäkringsbolaget så man får ut livbeloppet...
Nej det stämmer. Alla har rätt att ta bort sin häst närhelst man vill. Sjuk eller frisk. Men så resonerar man ju inte, iaf inte jag. Det är ju sista utvägen... Skillnaden är att vid en utdömning som försäkringsbolaget godkänner (tror de måste godkänna i alla fall) så utfaller livförsäkringen. Väljer man att ta bort hästen utan att den är utdömd av veterinär faller inte försäkringen ut.
Skrev ett långt mail idag till min veterinär där jag berättade hur jag resonerar. Så får vi diskutera i veckan. Men även om han inte dömer ut pga oklar diagnos så kommer jag ta bort honom. Jag vet inte alls hur veterinärer resonerar ang djurskyddsaspekten och utdömning. Jag kan ju förstå att om det är ett uppenbart lidande och smärta att det inte är några frågetecken.
Sist han var där så han också: "Jag ser en ledsen häst som inte tycker att livet är så bra just nu".
Detta är min första häst så det känns så hemskt. Men tack alla för allt stöd. Känner mig stärkt att veta att vi är flera som gått igenom detta,
Kram