Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

M
Hästvård Jo, hur gammal tror ni att mitt varmblodssto kommer bli på ett ungefär? Hon har blivit tränad i trav men aldrig tävlat. Hon fick ett...
Svar
10
· Visningar
1 618
Senast: a1agnlju
·
S
Foder & Strö Någon som har något tips på hur man kan få ner proteinhalten i den här foderstaten utan att minska på energin? Energimässigt klarar hon...
Svar
10
· Visningar
1 111
  • Låst
Hästvård Skummade igenom Rid****t Special och fastnade för en artikel i rubriken upploppet Vet Bengt Roneus skrev bl.a. Citat: Vissa hästägare...
25 26 27
Svar
525
· Visningar
39 217
Senast: flashlight
·
Hästvård Herren ska snart ut och göra debut på banorna som hopphäst. Tävlingen är i samma veva som han ska vaccineras. Hur tätt in på en...
Svar
2
· Visningar
703
Senast: TantEster
·
Foder & Strö Blev en smula besviken när jag fick analys svaren på mitt hö som jag köpt för dyra pengar... TS 85,3% Råprotein 82g/kg TS...
2
Svar
20
· Visningar
1 989
Senast: TinyWiny
·
T
Hästvård Som sakt, en envis ink! :mad: Min häst har haft en ink på bakbenet nu en längre tid (typ 2 år) Jag har provat många olika metoder och...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
16 726
Senast: CindyLou
·
Hästvård Vi började prata om det här med att rykta hästarna... Vi borstar hästarna såklart, men ryktar så gott som aldrig. Vi fick fundera om vi...
6 7 8
Svar
144
· Visningar
10 644
Senast: Jate Volim
·
C
Foder & Strö Hur får jag upp kvoten? 9.7 MJ 28 smrp. Upptäckte att efter analys att dom fick en kvot på 2.8 och 2.9 och hur jag än gör så får jag...
2
Svar
25
· Visningar
2 306
Senast: CindyLou
·
Hästvård Mitt 4,5 månaders föl var med om en transportolycka igår. Vi var på väg till en veterinär för en bakbenshälta. Men som nu fick fokusera...
Svar
2
· Visningar
771
Senast: pernilla_s
·
Hästvård Jag har en unghäst som haft ett gäng kolikanfall. Vissa svaga, men vi har haft ute veterinär fyra gånger senaste knappa två åren och ett...
Svar
16
· Visningar
6 643
·
E
Hästvård Min häst har en svullnad på höger framben som inte riktigt vill gå ner.. Någon som har tips på hur man får svullnader att gå ner? Tror...
Svar
4
· Visningar
941
·
Hästvård främst veterinärerna men givetvis andra kunnig också är välkomna med förslag. Så här var det: För några veckor sedan hittade jag...
2
Svar
27
· Visningar
2 865
Senast: Toria
·
H
Hästvård Någon som har erfarenhet av hästar som faller ur? Vet att fullblod speciellt har lätt för att falla ur(då jag har ett fullblod). Men...
2
Svar
26
· Visningar
6 110
Senast: WonkyDonkey01
·
A
Hästvård Kyllera! Hjälper det nåt? Är lite fundersam om det fungerar, eller om det kyler bättre efter ett träningspass med kylbalsam eller är det...
Svar
10
· Visningar
9 335
Senast: Betazoid
·
Hästvård Hej Allihop! Nu önskar jag att någon av er alla kloka Bukefalister kan hjälpa mig med detta- Min lilla häst måste klippas, jag ser...
2
Svar
25
· Visningar
3 920
Senast: Grannox
·
G
Hästvård Jag har en vallack f. 1997 imp från Tyskland. Jag köpte hästen för 5 år sedan utav ett större försäljningsstall i sverige. På...
Svar
16
· Visningar
2 480
Senast: Emmae__
·
C
Hästvård Fick inga svar utav Ts i en annan tråd ang E.L så jag startar en egen då jag är mycket nyfiken och vet att det finns en del hovslagare...
Svar
6
· Visningar
1 066
Senast: CBJack
·
Foder & Strö Har köpt Dangrönts Green Power alfalfa två gånger nu. Reagerade på att det i den senaste omgången är ett mycket grönare hack. Ska jag...
Svar
1
· Visningar
738
Senast: Boj
·
Hästvård Hejsan! I fredags fm är står en av mina hästar plötsligt på tre ben i hagen (ardenner). Tar in honom i boxen och undersöker honom...
Svar
7
· Visningar
1 121
Senast: Zizzy
·
Foder & Strö jag har funderat ett tag på nu om olika höer smakar olika. då hästarna i stallet helst äter den andres hö. det e hö från olika bönder...
Svar
2
· Visningar
697
Senast: Aliil
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka