Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

K
Hästvård Vad ska man göra med en häst som hostar, när inget annat är fel? Inget snor, ingen feber, bra puls... Hästen har hostat förut innan... 2
Svar
25
· Visningar
13 642
Senast: Totola
·
Hästvård Är inte lätt att svara på men vore bra att få lite hum om vad det kan gå på. Det som ska göras är att åtgärda glesbett på en ponny...
Svar
3
· Visningar
1 119
Senast: Andorra
·
Hästvård Min häst hade sett lite knackig ut igår med sadel på- linades utan sadel- var ren och reds sen 30 min utan att instruktör eller ryttare...
Svar
3
· Visningar
2 451
Senast: LMCarlsson
·
Hästvård moderator får flytta tråden om den inte passar, men jag har desperat sökt igenom trådarna i ämnet och jag hittar massor av artiklar med... 2 3
Svar
48
· Visningar
4 671
Senast: ginnies
·
Foder & Strö Jag åker förbi en massa hästhagar till och från jobbet och påväg till stallet, där folk fodrar sina hästar ur hela silage balar som... 2
Svar
30
· Visningar
3 739
Senast: Soffan74
·
Hästvård Ni som har hästar som är klippta i någon form, men otäckade, hur pass 'omfattande' klippning har ni? Dvs hur mycket päls klarar de att... 4 5 6
Svar
108
· Visningar
9 501
Senast: Alexandra_W
·
Hästvård Jag har varit och tittat på ett sto i dag. Hon har de senaste 10 åren ( tror jag ) fått 8 föl, hon går med föl nu. Hon var inte direkt...
Svar
11
· Visningar
1 246
Senast: anhe
·
Hästvård lite orolig,, tittade till mitt ena sto idag som står i lösdrift..... I mankammen såg jag detta... är det eksem??? eller kan hon...
Svar
1
· Visningar
766
Senast: skuggi
·
S
Hästvård Hästen jag rider hade i dag blod på sin hov och när vi undersökte saken såg det ut som ett sår. Jag tvättade rent och upptäckte att han...
Svar
15
· Visningar
1 690
Senast: selfrejection
·
Hästvård misstänker átt hästen har gått umkull i helgen då stalägaren såg att hela han va lerig på ena sidan i lördags och han kändes inte ok vid...
Svar
2
· Visningar
1 036
Senast: SandraM
·
Hästvård Numera vet man ju att vitlök inte är så bra för hästar som man trodde tidigare, men vilken mängd måste man upp i för att det ska bli... 2
Svar
37
· Visningar
3 109
Senast: Alexandra_W
·
M
Hästvård Ja, sen ungefär 2 veckor tillbaka har min ponny vägrat äta kraftfoder. Det är sånt där mineralfoder * kraft - blå*. Hon brukar få lite...
Svar
15
· Visningar
1 558
Senast: pimy
·
E
Hästvård Varför blir vissa hästar randiga när man rakad av pälsen? Jag har nyligen klippt en häst som blev randig på ena sidan av halsen. Varför...
Svar
7
· Visningar
1 477
Senast: Eskil
·
Foder & Strö Vad ger ni era hästar för mineraler och ev vitaminer? :) Bara kul och veta ;)
Svar
18
· Visningar
1 939
Senast: Devils_Girl
·
Foder & Strö Jag undrar hur man ska räkna foderstat när hästarna går på lösdrift och har fri tillgång på hösilage. Jag kommer att flytta min häst...
Svar
8
· Visningar
1 234
Senast: giovanna
·
S
Hästvård Hej! Jag undrar om någon här har erfarenhet av det skakande golvet. Det ska vara bra för bla musklerna (även senor, ligament mm.)...
Svar
16
· Visningar
1 897
Senast: Piffpuffen
·
Hästvård Hej alla morgonpigga bukisar! Vetten ville sist vi vaccinerade mot botulism att vi skulle samköra alla våra 5 som ska ha sista...
Svar
2
· Visningar
830
Senast: glitter
·
Hästvård Ett sto i stallet har mycket besvärliga brunster. Var till klinik igår på gyn-koll och man upptäckte att hon inte släpper äggen som hon...
Svar
11
· Visningar
3 706
J
Hästvård Hej... Min pålle ska klippas om ca 4 timmar men jag har inte bestämt mig än hur?! Eftersom han är känslig för kolik vill jag att han...
Svar
2
· Visningar
824
Senast: _Jezzie_
·
Hästvård Jag testar här, eftersom jag inte fick ngt svar under travforumet. Är ngt utav dessa dopingklassat? Är det 96 timmars karens på det...
Svar
1
· Visningar
642
Senast: Boj
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka