Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

C
Hästvård Min häst har under de år vi haft honom vart en mästare på att bryta sig ur sina skor. Vi har prövat olika hovslagare, och äntligen har...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 610
Senast: axel
·
N
Foder & Strö Är det någon skillnad förrutom volymmässigt i torrform? (och längre blötläggning):confused:
Svar
2
· Visningar
1 567
Senast: niceday
·
Foder & Strö Köpte soja för två(?) veckor sedan. Kollade för någon dag sedan på säcken då jag blev lite nyfiken på hur länge den skulle hålla sig. Då...
Svar
4
· Visningar
5 363
Senast: linnsan
·
Hästvård hur gör ni med blöt-leriga hästar när de ska ridas? spolar ni av benen eller borstar bort det värsta och skippar benskydden? om man...
Svar
9
· Visningar
3 492
Senast: Centaur
·
J
Foder & Strö Hejsan, Sitter och funderar på vilket foder jag ska köpa. Har ett sto som är dräktigt. Sedan en unghäst på snart 7 månader. De...
Svar
4
· Visningar
1 073
Senast: Jozzi
·
C
Hästvård Min welshponny har svullnat upp ganska mycket längre ner på mankammen, ca 20 cm. Uppåt mot öronen ser det helt normalt ut. Det svullna...
Svar
9
· Visningar
1 779
Senast: viarpshult
·
Foder & Strö Finns det någon sida där det står hur ofta en häst skall utfodras med grovfoder? Hur många timmar en häst max skall stå utan grovfoder...
Svar
7
· Visningar
1 984
Senast: eldione
·
Foder & Strö Någon somger sin häst krafft salt här? Hur mycket ger ni? Morgon & kväll el bara en gång om dagen?
Svar
9
· Visningar
1 959
Senast: SaraXX
·
Hästvård Har en häst i stallet som förmodligen blivit förkyld!? Snorig och hostar en del (ganska djupt) Pigg som bara den i övrigt och ingen...
Svar
2
· Visningar
723
Senast: _Runaway_
·
D
Foder & Strö Hej på er! Ska flytta min lilla donna till ett nytt stall & har då hållt på & räknat lite på kostnader osv. och kommit fram till detta...
Svar
16
· Visningar
2 107
Senast: SaraXX
·
Hästvård Kan man promenera med hästen i ca 20-30 min en stund efter den fått lugnande? Alltså när det "värsta" släppt. Eller är det dumt? Edit...
Svar
4
· Visningar
794
Senast: Pantzar
·
Hästvård Nu vet jag inte om denna tråden ligger rätt.. men hur som helst SÅ BLIR JAG GALEN SNART. Vi har två hästar i stallet, den ena bankar i...
2
Svar
29
· Visningar
4 521
Senast: Emelei
·
I
Hästvård Min häst har fått utskrivet Terracortril med polymyxin p g a rinniga och lite kletiga ögon som ej blivit bättre genom koksalttvätt. Nån...
Svar
4
· Visningar
1 872
Senast: IslaBonita
·
Hästvård Jag har funderat på sistone över hur olika "hårt" vissa hästar verkar slå ner sina hovar i underlaget. Vissa "dompar" fram mot...
2
Svar
34
· Visningar
3 295
Senast: Amha
·
Hästvård hej! mitt fullblodsto är jättelös i magen hon har alltid varit det men inte såhär illa dte bara rinner ur henne somm vatten och och...
2
Svar
25
· Visningar
2 446
Senast: timme
·
A
Hästvård Hej allihopa! Ibland börjar min hästs överläpp darra fram och tillbaka. Jag tror att den gör så när han är glad eller uppspelt. Igår...
Svar
7
· Visningar
1 925
Senast: Emelei
·
Hästvård Hur går det till när man gör hö...? Varför blir vissa sorters hö dammigt? Vad är det i "tillverkningen" som orsakar detta? Varför möglar...
Svar
7
· Visningar
1 150
Senast: TantEster
·
Hästvård Jag har ju ett gäng pensionärer här hemma i stallet, den äldsta blir 27 år nästa år. Då min sambos bror med familj nyligen fick ta...
2
Svar
21
· Visningar
2 800
Senast: Kixet
·
Hästvård Hej min varmblodsvallack är tio år och jag har haft honom i fem år. Nu har han helt plötsligt fått något slags eksem mellan frambenen...
Svar
2
· Visningar
1 297
S
Foder & Strö Vad ska man ge hästen om den har i sig för lite fosfor? Någon som har ett bra tips? Tacksam för svar :D
Svar
6
· Visningar
1 503
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka