Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

M
Hästvård våra hagar är superleriga nu efter allt regnande och dem ser hemska ut vid intag, min 5 åring har haft mugg tidigare innan jag köpte...
2
Svar
24
· Visningar
2 800
Senast: _moa_
·
Foder & Strö Någon som använt sig av det för att få hästen att dricka mera? El bara vanligt krafft salt? Vad tyckte ni? Hur gjorde ni?
Svar
2
· Visningar
1 225
Senast: Yapp
·
Foder & Strö Hej! Har fått hö analysen & är inte insatt i det så bra :) Behöver hjälp med tips om bra mineraler el om jag skall byta krafft foder...
Svar
2
· Visningar
784
Senast: mahlmt
·
K
Hästvård Tänkte höra om ni har något förlag på vad detta kan vara samt skriva av mig. Tog in min 30 åriga ponny i kväll. Ser ut som vanligt i...
Svar
17
· Visningar
2 662
Foder & Strö Har suttit och räknat på alla mineraler och vitaminer till mina hästar, och dom får vad dom ska ha i allt utom järn,koppar, Zink, jod...
Svar
7
· Visningar
3 175
Senast: Kirre
·
N
Hästvård har precis fått hem en ny häst och han är känslig mor proteiner. han blir knottrig på ryggen. Just nu får han havre, hö och betfor. han...
2 3
Svar
46
· Visningar
4 213
Senast: nicolee
·
G
Foder & Strö Vad jag förstått så ska hö ha en torrsubstans på minst 84% för att det ska anses vara helt torrt. Vi har nu ett hö med TS på knappt 80%...
Svar
4
· Visningar
2 799
Senast: Mitrolle
·
Hästvård Har idag suttit och läst en del om Atros. Funderar på om hästen även kan få artros i SI-leden. Denna led ser ju annorlunda ut men är...
2
Svar
35
· Visningar
8 704
Senast: Affa
·
P
Foder & Strö Min tinker har stora problem med skorv på benen. Efter många år med skabb innan (på annan häst) så är jag 99% säker att det inte är...
Svar
9
· Visningar
1 551
Senast: Petunia
·
L
Hästvård Mitt sto har nu blivit skodd eftersom att hon ömmat på grusvägen. På mjukt har det gått bra :) hovslagaren tyckte vi kunde pröva...
Svar
13
· Visningar
1 258
Senast: skuggi
·
Foder & Strö Jag funderar på var jag kan köpa mineraler en och en. Ingen av de större svenska foderföretagen verkar ha det, med undantag för någon...
Svar
1
· Visningar
813
Foder & Strö Balen är öppnad i fredags, analysen skulle då lämnas på lab i morgon, funkar det eller ska jag vänta tills jag öppnar nästa bal...
Svar
1
· Visningar
793
Senast: Gwildr
·
Hästvård Igår eftermiddag gick jag igenom en riktig helvetesresa med min häst, men tack och lov verkar den få ett lyckligt slut. En granne...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 110
Senast: Nasseman
·
F
Hästvård En kompis köpte en häst för 1 och ½ månad sedan. Hästen gick igenom enkel vet.besiktning vid dagen då hästen hämtades. Förra veckan...
Svar
4
· Visningar
1 093
L
Foder & Strö Vad av detta bör man inte ge till dräktigt sto? Msm, glukosamin, vitlök. Vad anser ni om användning av back on track? Nånting man bör ge?
2 3
Svar
58
· Visningar
5 747
Hästvård Har hört flera olika varianter av förslag osv. Vad är enl dig en galla? Vad beror den på alltså :) Ser fram emot många svar! ;)
2
Svar
20
· Visningar
4 059
Senast: L8P8
·
C
Hästvård Kom att tänka på en sak... Som många säkert vet så har min häst varit halt länge men är nu frisk sen några månader tillbaka :bow: Hon...
Svar
5
· Visningar
1 121
Senast: Indiv
·
Hästvård Jag behöver ideer på hur man ska förklara samt undrar om det finns aktuell forskning att hänvisa till. Bakgrunden är denna: Jag har en...
2
Svar
23
· Visningar
2 455
Foder & Strö Jag hoppas att det här inte räknas som en enskild foderstat , då får en snäll moderator säga till. Jo jag har har en ponny som...
Svar
17
· Visningar
1 703
Senast: Whoever
·
Hästvård Undrar om det finns någon med erfarenhet av piphas? Min häst blev sparkad och blev rejält svullen och varm, spec i hasen. Men efter...
Svar
4
· Visningar
1 924
Senast: SandraM
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Akvarietråden V
  • Lugnande medel till hund.