Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
.tror inte det är så sällsynt
Beror väl på vad man menar med sällsy´nt. Jag har inte stött på någon än (började med detta tidigt´80tal) som inte gillar att bli ryckt av trimkniv.Därför drar jag slutsatsen att det är rätt så sällsynt. Men jag tror det beror mycket på hur man använder trimkniven. Men somsagt undantag finns inom alla områden och säkerligen även detta.
Jag tycker inte det blir bra med effileringssax men det är väl en smaksak, sen drar jag inte i manen när jag använder trimkniven heller.en effileringssax kan du ju få exakt hur kort eller långt du vill med, så den passar bra för oss, eftersom den ger ett ryckt utseende men utan att man behöver dra det minsta i manen.Håller med. För urtunning är effileringssaxen bra.Även ett jättebra verktyg om man vill tunnar ur manen lite.
[/QUOTE]förresten...
hur lång man ska man ha om man knoppar? (halvblod normal tun man)
Delvis KL
Har också en effileringssax, men jag får så ont i fingrarna. Kan bero på att saxen är cirka 15 år gammal och lite lätt rostig.
Trimkniv har jag provat, och hästen tycker det är lika roligt som att bli ryckt. Däremot går det alldeles utmärkt att kamma med mankammen, även när det är trassligt.
.