Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

P
Hästvård Ni som fått era hästar opererade för navelbråck, vad var det för behandling efteråt? hur länge boxvila och så vidare.?
Svar
4
· Visningar
1 504
Senast: Snowball
·
F
Hästvård Vet inte riktigt vad det är som gör att hennes rygg blir insjunken hon har inte varit så förut. Hon blir insjunken precis vid dem bakre...
Svar
8
· Visningar
2 573
Senast: Fager
·
Foder & Strö Kvarnbyfoder har ändrat nåt i sin produktion av luzernpellets så de är nu större, grönare och luktar annorlunda. Problemet för mig är...
Svar
4
· Visningar
851
Senast: MonteRose
·
Foder & Strö Vad är det som har hänt då? Alltså, vilken process? HUR illa är det, är det bara att kassera hela partiet? Jag var och skulle hämta hö...
Svar
8
· Visningar
3 360
Senast: Soffan74
·
Hästvård Hej Behöver era tips råd, och erfarenhter.. Har 2 st araber. Den ena med manen på utväxt och den andra med världens finaste man:)...
Svar
12
· Visningar
1 394
Senast: Solei69
·
C
Hästvård min häst har några ulor på ryggen , inte sår och det är inte kala fläckar utan bulor som är hårda huden ser likadan ut vetten skulle...
Svar
4
· Visningar
1 100
Hästvård Har en liten fundering... Dras med en envis ärrbildning/naken hud efter svårläkt sår under kotan på insidan bak (otäck olycka). Nu är...
Svar
4
· Visningar
931
Senast: glitter
·
Hästvård Sitter och funderar på om det finns några andra skor att använda till hästen?. (om det nu behövs, ngr tips, erfarenheter från andra...
Svar
5
· Visningar
1 067
M
Foder & Strö Har analys på hösilaget, nu undrar jag om vilket värde jag ska använda till min foderstatsberäkning. Det står bland annat två värden på...
Svar
11
· Visningar
2 351
Senast: murran
·
Hästvård Imorgon ska pållen vaccineras.. Dock har vi en träning på tisdag. Sista för i år och hade nog gärna velat vara med. Men är det för snart...
2
Svar
22
· Visningar
11 759
Senast: Olympus
·
B
Hästvård Häst som äter grus.....i mängder.... Hästen har tidigare bara sått på box det här året och har inte varit ute i hage, stod på...
Svar
16
· Visningar
4 585
Senast: salwi
·
A
Hästvård Vet inte om denna ska postas under ridning, flytta iså fall. Obs, långt! Skulle verkligen uppskatta om ni orkar läsa igenom detta :)...
2
Svar
30
· Visningar
3 115
Senast: EgoGirl
·
Hästvård Hur många "tänder" har du på dina skär till klippmaskinen? Vilka typer av hästar klipper du med de skären? (Päls) Vad är det...
Svar
4
· Visningar
1 110
Senast: Centaur
·
P
Hästvård Besiktade på klink en häst som vi skulle köpa och allt såg fint ut förutom att den reagerade vid böjprovet. Den hade en halv grad på ena...
Svar
8
· Visningar
4 568
Senast: HannaZ
·
Foder & Strö Vi har en häst med magproblem som vi ska sätta på special hö, det ska finnas något företag som odlar och säljer hö året runt av...
Svar
3
· Visningar
976
Senast: Luleå
·
P
Hästvård Troligen känner han min nervösitet, jag blir aldells kallsvettig när jag ska ge han antibiotikan...någon som känner igen sig och hur har...
Svar
4
· Visningar
1 147
Senast: indra82
·
L
Hästvård ag har haft problem med honom till o från sedan jag köpte honom. det började såhär.. Köpte honom för ett par år sen och skulle släppa...
Svar
14
· Visningar
2 099
Senast: lundborg
·
M
Hästvård Har googlat mej både gul och blå för att finna nåt svar men icke .. En häst född -86 imp som ( ca ) 7 åring till Sverige .. Frågan...
Svar
2
· Visningar
1 167
Hästvård Moderator får gärna flytta denna tråd... Behöver tips på hur man klipper manen på bästa sätt. Jag har alltid ryckt förut,men min nya...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 473
Senast: mackan
·
Hästvård Fick hem min foderponny efter sommarbete för ca 3 månader sen (hade honom 3 månader innan sommarbetet). Första dagen jag fick honom var...
Svar
19
· Visningar
2 313

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka