Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

L
Foder & Strö I vilken ålder blir unghästens proteinbehov samma som för en vuxen häst?
Svar
1
· Visningar
1 012
Senast: Masse
·
S
Hästvård Hejsan! Jag är en otroligt förvirrad ägare av ett 5-årigt D-ponny sto. Jag har haft henne sen hon var två så jag vet hur hon är...
Svar
3
· Visningar
760
Senast: sarahidh
·
S
Hästvård Båda hästar i mitt stall är dåliga i sina magar, finns de något jag kan ge ev om de kan vara något virus som bör kollas upp av...
Svar
9
· Visningar
1 148
Senast: SofaijaHhh
·
Hästvård Min 8 åriga fjordvalack har artros i båda bakknäna och snubblar/tappar ofta både fram o bakben. Nu har han tåriktade fram och tåöppen...
Svar
10
· Visningar
2 264
Senast: TeamVM
·
Hästvård Jag har fått för mig att man måste ha ett vindskydd eller hus av något slag som hästarna kan gå in i med torr sovplats osv. Är detta...
2
Svar
23
· Visningar
2 417
Senast: Congeria
·
Foder & Strö Har en islandshäst som är väldigt lös i magen. Den är känslig och blir alltid lite lös tex ute på tävling, men brukar inte bli det utan...
Svar
1
· Visningar
1 137
Hästvård Jag har en fbl valack som stup i kvarten skaffar sig massa små sår i hagen, vilka resulterar i antingen svullna elefant ben eller små...
Svar
1
· Visningar
708
Senast: CBJack
·
Hästvård Jag har haft turen att äga denna häst i 9 år utan ett enda klinikbesök.. Men nu ska vi in och ta en undersökning,då hon har börjat...
Svar
12
· Visningar
1 518
R
Hästvård Hej:grin: Idag besiktades min ponny, reagerade efter böjprov på h.f (1 grad) och v.b. (1.5 grad) Min ponny är 15 år gammal, och stel...
Svar
6
· Visningar
1 132
M
Hästvård Igår fick Ponnymamma (lätt) kolik. Promenerade lite med henne och ringde till Veterinären. Han bad mig gå in med hästen i boxen så att...
Svar
5
· Visningar
11 161
Senast: martina
·
T
Hästvård Jag köpte en begagnad bok idag som heter "Hästhandboken- tips för skötsel och vård" och den är skriven av Peter Adler. Den är nog litet...
Svar
12
· Visningar
2 063
Senast: Tispe
·
  • Låst
Hästvård Nu är jag rädd, på riktigt. Fbl mådde imorse inte bra alls. Varken ätit eller skitit sen kl 22, stod bara och hängde. Ingen temp, bra...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
26 305
Senast: Boj
·
N
Foder & Strö Hej! Hästen behöver äta halm eftersom hösilaget är lite för proteinrikt för att förse henne med hela TS behovet för att inte nämna...
Svar
15
· Visningar
1 341
Senast: Elina8
·
A
Foder & Strö Idag var jag in på Grann***en och bad om en säck Foderkalk. Jag fick en säck med mig ut men såg sen att det på baksidan står att det...
Svar
16
· Visningar
2 813
Senast: Omohyoideus
·
M
Hästvård Hej! Vår ponny har blivit sjuk.. Vi har såklart ringt och haft ut veterinär och om det är likadant imorgon ska vi ta ut vet. igen, men...
Svar
3
· Visningar
1 167
Senast: Moja
·
Foder & Strö Klart de flesta av oss sticker till vår pållar en och annan morot, det är ju supersmaskig:d Men jag har ett tag funderat över när man...
2
Svar
22
· Visningar
3 827
Hästvård jag börjar härmed med det nya sättet att skriva på buke! Hästen i fråga är fullt frisk,har aldrig varit halt och är helt enkelt hälsan...
Svar
7
· Visningar
1 311
Senast: TantEster
·
Foder & Strö Antar att det inte bara jag här skaraborgs län som ger mina hästar x antal kg morötter i månaden? :P Hitills har min mamma fixat 25 kg...
Svar
18
· Visningar
2 539
Senast: Morran
·
Hästvård Jag griper efter halmstån här. Mitt 5 åriga halvblodsto har haft obehag lokaliserat till mulen/huvudet på något vis vid arbete liten...
Svar
9
· Visningar
1 065
Hästvård För 2 veckor sen exploderade Chilis lilla, lilla muggkrusta som hon har haft i över 3 månader och täckte plötsligt hela karleden...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
8 479
Senast: Madicken
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Senast tagna bilden XVI