känslig mot proteiner

Sv: känslig mot proteiner

Hm, ha varit ett valdig Lucern/Protrin diskussion på ett annat spalt.
Hålla med Sissu, hö och vatten, se om det gå bort, du kan kolla höet om det har mycket klover i.
Du har prata med din vetrinär, vad sa han om foderstat?
Az

ska börja med att tvätta honom med hexocil några gånger och se om det minskar. om det gör det forsätter jag om inte så tar jag bort havren. han va inte lika knottrig idag.

ska börja med att tvätta honom med hexocil några gånger och se om det minskar. om det gör det forsätter jag om inte så tar jag bort havren. han va inte lika knottrig idag.

Rolig om det bli bättre.
Non sa vatten, hålla med det har varit nåt hemsk blott i år, kan tänke att hovrått och mugg komma att bli ett problem.

Ett tum regal:
Marker man att hästen är sjuk, ta bort all kraft, dom ska ha BARA HÖ OCH VATTEN!
kolla temp. kontackt din vetrinär.

Apotekets Hälsoråd fär HÄST ska vara till hands.
Jag tro en ny komma utt i år.
Good Luck
Az

Regnskållor. Det är en ganska wanlig bakteriell infektion i huden så här års. Beror på att hästen blir blöt, warm, fuktig, smaskig fö bakterier!

Vet en häst som har nåt liknande som TS häst har. Dock är denna klippt.
Kan det vara regnskållor ändå?

Pga västkustväder och kallstall är det nästan alltid täcke. Givetvis byte mellan inne/ute och om de blivit fuktiga. Men det kanske lätt blir det av bara fukten/värmen?

:)

hästen är inte sjuk. fullt frisk. Han är klippt så täcke måste han ha. Har god apetit, klarvaken, väldigt pigg och framåt och ögonen är pigga. Inga som helst symptom på att han är sjuk.

hästen är inte sjuk. fullt frisk. Han är klippt så täcke måste han ha. Har god apetit, klarvaken, väldigt pigg och framåt och ögonen är pigga. Inga som helst symptom på att han är sjuk.

det var nog inte menat till mej..?

Kan du beskiwa hur knottrorna ser ut? Är det bulor i huden, är det som små skorpor som går att pillra bort..? Eller hur det ut?

Jag måste ställa frågan igen.
Om det är små bulor i huden och inte skorpor.
Vad tror ni om det?:confused:

Liknande trådar

Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
8 216
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Efter årets bete har det varit lite svårt att hitta en lagom nivå på utfodringen av min häst, hon har både lagt på sig och sen tappat...
2
Svar
24
· Visningar
2 048
Senast: skiesabove
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 346
Hästvård Tänkte höra om ni har några kloka råd. Shettisen vi lånar fick kolik i går. Var rätt dålig när veterinären kom men svarade bra på...
Svar
2
· Visningar
586
Senast: Kristall10
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka