Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Den där lilla flaskan som man "puffar" i näsborrarna.Fungerar det? Någon som testat?
Svar
10
· Visningar
2 115
Senast: service
·
Hästvård Ni som klipper Hela hästen, alltså inklusive ben/huvud, hur sjutton gör ni och vad har ni för maskin? Jag har en vanlig Alva Laval...
Svar
12
· Visningar
1 791
Senast: Mitrolle
·
Foder & Strö Jag har en häst som gör mig rätt perplex vad gäller utfodring. Behöver lite input! Det är en 3-årig valack. Kastrerades i våras, han...
Svar
14
· Visningar
1 524
Senast: wrangler
·
Foder & Strö Är 1kg hösilage mer än 1 kg torrhö i mängd? Är det ngn skillnad i ättid på hösorterna?
Svar
1
· Visningar
1 134
Senast: ch791022
·
Foder & Strö hej! Ni ssom har islandsvalack på 1.5 år. Vad går ni dom för kraftforder? och hur mycket? får de fri tillgång till hö?
Svar
2
· Visningar
777
Senast: Arwen
·
N
Hästvård Har idag börjat ge Bio-Premium till min häst. Veterinären var här i måndags och kollade en annan av våra hästar. så då passade jag på...
Svar
4
· Visningar
2 813
Senast: Norberg90
·
T
Foder & Strö Hej! Jag undrar om det funkar att ge ca 1-2dl linfrö till en häst på ca 500kg. (ett halvblod på 4 år). Och ska man ge det en...
Svar
3
· Visningar
1 045
Senast: taniya
·
Ö
Hästvård En häst i stallet drabbades av förstoppningskolik. Distriktsveterinären menade att orsaken var lucernpellets, "det blir som cement i... 6 7 8
Svar
159
· Visningar
17 808
Senast: Inte_Ung
·
L
Hästvård Jag har en enormt svårlastad häst som jag håller på att lastträna. Förra veckan vågade han inte ens TITTA på transporten. Efter 1 veckas... 2
Svar
25
· Visningar
3 529
Senast: Iso
·
Hästvård Ska klippa ponnyn imorgon men har bara tillgång till koskär änsålänge, har inte hittat någon annan att låna. Men hur bra blir det...
Svar
2
· Visningar
938
Senast: Calvaro
·
T
Hästvård Har ett äldre islandssto som enligt vetrinären kan ha curshing syndrom nån som vet nåt om behandling och liknande.just nu mår hon bra
Svar
10
· Visningar
2 413
U
Hästvård Provred för en vecka sen vilket såklart gick så bra att jag ville göra besiktningen. Under provridningen kändes eller syntes inget...
Svar
8
· Visningar
2 027
Senast: Username
·
Foder & Strö Något speciellt att tänka på att ge unghästen från 2.5 års ålder? Eller är det samma rekommendationer som till vuxen häst? Jag...
Svar
5
· Visningar
1 249
Senast: HannaZ
·
Hästvård Mitt 16-åriga kallblodssto har på nåt sätt under natten, tagit sig ut i stallet och ätit upp ca 15 kg blå grundkrafft. Bajsat 2 högar...
Svar
9
· Visningar
1 249
Senast: lobell
·
Hästvård Vad fick ni för anvisningar om igångsättning av senskadad häst? Hur länge vila innan ridning? Hur länge skrittade ni och hur många...
Svar
5
· Visningar
1 219
Senast: Isabelle L
·
L
Foder & Strö I vilken ålder blir unghästens proteinbehov samma som för en vuxen häst?
Svar
1
· Visningar
1 012
Senast: Masse
·
S
Hästvård Hejsan! Jag är en otroligt förvirrad ägare av ett 5-årigt D-ponny sto. Jag har haft henne sen hon var två så jag vet hur hon är...
Svar
3
· Visningar
762
Senast: sarahidh
·
S
Hästvård Båda hästar i mitt stall är dåliga i sina magar, finns de något jag kan ge ev om de kan vara något virus som bör kollas upp av...
Svar
9
· Visningar
1 149
Senast: SofaijaHhh
·
Hästvård Min 8 åriga fjordvalack har artros i båda bakknäna och snubblar/tappar ofta både fram o bakben. Nu har han tåriktade fram och tåöppen...
Svar
10
· Visningar
2 280
Senast: TeamVM
·
Hästvård Jag har fått för mig att man måste ha ett vindskydd eller hus av något slag som hästarna kan gå in i med torr sovplats osv. Är detta... 2
Svar
23
· Visningar
2 421
Senast: Congeria
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka