Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Är det någon som har en begränsad foderautomat? Berätta gärna allt,vad ni tycker. Hur hästarna mår osv.
Svar
1
· Visningar
698
Hästvård Frågor gällande häst 13 år med benpålagring i glidled sen 1 år tillbaka, är inte helt läkt ihop än och veterinären uppskatta 1-1.5 år...
Svar
17
· Visningar
5 351
Senast: Mitrolle
·
Hästvård Jag sitter precis uppe i en diskussion om foder med en foderkonsult, som jobbar åt ett foderföretag (vilket är oviktigt - en del kanske...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 262
Senast: Iser
·
N
Hästvård Vet någon vad det är för silikon man sprutar in mellan hov och sula. Var kan man köpa denna?
2 3
Svar
41
· Visningar
7 090
Senast: SO Hovslagare
·
Hästvård Jag har en fullblodsvalack med otroligt fina hovar och han har gått barfota hela livet, men nu bor jag upp i norrland och att ha en...
Svar
10
· Visningar
1 141
Senast: chaos
·
T
Foder & Strö Är nu lite fundersam över en sak då jag hört flera olika saker, Har kommit över en säck med mustang orginal pellets som jag tänkte...
Svar
9
· Visningar
2 270
Senast: dixy
·
Hästvård Nu vill jag höra allas knep och tips om hur ni håller hovbölder borta från era hästar :idea:
Svar
12
· Visningar
1 459
Senast: JessicaM
·
Hästvård den äldre varmblodstanten jag rider började hosta häromdagen, inte mycket och bara engångshosta, typ "uhhhöö" i utandningen...:( låter...
Svar
2
· Visningar
980
E
Hästvård Jag fick höra talas om patella genom en kompis i stallet och blev nyfiken på vad det var för något. Min ponny är 16 år och för ett par...
Svar
4
· Visningar
1 697
Senast: kryddan
·
Hästvård Någon mer som har det så? Vad 17 kan man göra? Min kuse har varit ovanligt fin i svansen i år. Trodde det hade med den tidiga frosten...
Svar
4
· Visningar
1 126
Senast: 95johsv
·
Foder & Strö Undrar om det är någon utav er som vet om det är någon fara att ge hästar avmaskningsmedel som gick ut i juni detta år?. sprutorna är...
Svar
2
· Visningar
2 291
Senast: Limelight
·
Hästvård Hejsan! Det är så att jag tror att min medryttarhäst kan ha fått regnskållor, men jag är inte säker på att det är just det. Det är som...
2
Svar
29
· Visningar
3 498
Senast: Annnaw
·
Hästvård Ni som har eller har haft hästar med patellaupphakning kanske kan svara på följande frågor: När ni har hästen i full kondition hakar den...
2
Svar
24
· Visningar
7 785
Senast: elinulvan
·
Foder & Strö Hur länge håller havre? Det är förpackat i en säck från foderleverantör.
Svar
11
· Visningar
1 183
Senast: skogersson
·
O
Hästvård Min häst har fått strålröta och jag har fått tips på äppelcidervinäger. Hur ska jag göra? Tvätta rent strånlen först å sedan bara hälla...
Svar
11
· Visningar
9 212
Senast: raggsock
·
Hästvård Har för längesedan lärt mig att hästar, dem fryser inte om halsen. Men hur är det egentligen? Idag har det regnat konstant hela...
Svar
5
· Visningar
3 055
Senast: Eme_liie
·
Hästvård En av mina (två) hästar har fått en hovböld som hovslagaren varit här och åtgärdat ikväll. Hon är gipsad och ordinerad boxvila i tre...
Svar
4
· Visningar
905
S
Hästvård Släppte mina hästar på bete härom dagen. Har nu sett att de går och gräver sej ner i marken och äter rötter. De står även och äter gamla...
Svar
7
· Visningar
5 263
M
Hästvård Min häst måste ha lyckats klivit på en söm som någon missat kvar på stallgången (en i stallet hade hovslagare där igår):(! Den hade...
2
Svar
22
· Visningar
2 243
Hästvård Min ponny har fått en lite ordentlig smäll på ena skenbenet bak idag. Efter ett tag började han dock bli lite varm och lite svullen...
Svar
2
· Visningar
1 176
Senast: Smallgot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Senast tagna bilden XVI
  • Valp 2025