Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Har en islandshäst som är väldigt lös i magen. Den är känslig och blir alltid lite lös tex ute på tävling, men brukar inte bli det utan...
Svar
1
· Visningar
1 151
Hästvård Jag har en fbl valack som stup i kvarten skaffar sig massa små sår i hagen, vilka resulterar i antingen svullna elefant ben eller små...
Svar
1
· Visningar
709
Senast: CBJack
·
Hästvård Jag har haft turen att äga denna häst i 9 år utan ett enda klinikbesök.. Men nu ska vi in och ta en undersökning,då hon har börjat...
Svar
12
· Visningar
1 520
R
Hästvård Hej:grin: Idag besiktades min ponny, reagerade efter böjprov på h.f (1 grad) och v.b. (1.5 grad) Min ponny är 15 år gammal, och stel...
Svar
6
· Visningar
1 134
M
Hästvård Igår fick Ponnymamma (lätt) kolik. Promenerade lite med henne och ringde till Veterinären. Han bad mig gå in med hästen i boxen så att...
Svar
5
· Visningar
11 184
Senast: martina
·
T
Hästvård Jag köpte en begagnad bok idag som heter "Hästhandboken- tips för skötsel och vård" och den är skriven av Peter Adler. Den är nog litet...
Svar
12
· Visningar
2 070
Senast: Tispe
·
  • Låst
Hästvård Nu är jag rädd, på riktigt. Fbl mådde imorse inte bra alls. Varken ätit eller skitit sen kl 22, stod bara och hängde. Ingen temp, bra... 6 7 8
Svar
140
· Visningar
26 351
Senast: Boj
·
N
Foder & Strö Hej! Hästen behöver äta halm eftersom hösilaget är lite för proteinrikt för att förse henne med hela TS behovet för att inte nämna...
Svar
15
· Visningar
1 351
Senast: Elina8
·
A
Foder & Strö Idag var jag in på Grann***en och bad om en säck Foderkalk. Jag fick en säck med mig ut men såg sen att det på baksidan står att det...
Svar
16
· Visningar
2 815
Senast: Omohyoideus
·
M
Hästvård Hej! Vår ponny har blivit sjuk.. Vi har såklart ringt och haft ut veterinär och om det är likadant imorgon ska vi ta ut vet. igen, men...
Svar
3
· Visningar
1 169
Senast: Moja
·
Foder & Strö Klart de flesta av oss sticker till vår pållar en och annan morot, det är ju supersmaskig:d Men jag har ett tag funderat över när man... 2
Svar
22
· Visningar
3 833
Hästvård jag börjar härmed med det nya sättet att skriva på buke! Hästen i fråga är fullt frisk,har aldrig varit halt och är helt enkelt hälsan...
Svar
7
· Visningar
1 319
Senast: TantEster
·
Foder & Strö Antar att det inte bara jag här skaraborgs län som ger mina hästar x antal kg morötter i månaden? :P Hitills har min mamma fixat 25 kg...
Svar
18
· Visningar
2 541
Senast: Morran
·
Hästvård Jag griper efter halmstån här. Mitt 5 åriga halvblodsto har haft obehag lokaliserat till mulen/huvudet på något vis vid arbete liten...
Svar
9
· Visningar
1 066
Hästvård För 2 veckor sen exploderade Chilis lilla, lilla muggkrusta som hon har haft i över 3 månader och täckte plötsligt hela karleden... 2 3 4
Svar
77
· Visningar
8 481
Senast: Madicken
·
Foder & Strö Är det någon som har en begränsad foderautomat? Berätta gärna allt,vad ni tycker. Hur hästarna mår osv.
Svar
1
· Visningar
698
Hästvård Frågor gällande häst 13 år med benpålagring i glidled sen 1 år tillbaka, är inte helt läkt ihop än och veterinären uppskatta 1-1.5 år...
Svar
17
· Visningar
5 367
Senast: Mitrolle
·
Hästvård Jag sitter precis uppe i en diskussion om foder med en foderkonsult, som jobbar åt ett foderföretag (vilket är oviktigt - en del kanske... 2 3
Svar
40
· Visningar
3 266
Senast: Iser
·
N
Hästvård Vet någon vad det är för silikon man sprutar in mellan hov och sula. Var kan man köpa denna? 2 3
Svar
41
· Visningar
7 094
Senast: SO Hovslagare
·
Hästvård Jag har en fullblodsvalack med otroligt fina hovar och han har gått barfota hela livet, men nu bor jag upp i norrland och att ha en...
Svar
10
· Visningar
1 141
Senast: chaos
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka