Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

H
Hästvård Hej min häst har nu fått en tredje hovböld öppnad på de 1 1/2 år som jag har haft honom. Har säkert haft problem med detta innan han kom...
Svar
9
· Visningar
3 301
Senast: CBJack
·
Hästvård Jag hoppas att jag gjorde rätt som postade den här.. Idag såg jag en sak jag tidigare aldrig sett. Mitt 5 åriga sto 'föltuggade' när...
Svar
6
· Visningar
5 205
Senast: Rain_woman
·
C
Foder & Strö Har nu försökt förstå hur man ska beräkna en så bra foderstat som möjligt men jag förstår ingenting! Jag är helt hopplös när det gäller...
Svar
5
· Visningar
921
M
Foder & Strö Min häst äter lusern och nu har jag tänkt att köpa lusern från ett annat fabrikat (då jag kan köpa det mkt närmre mig). Bör jag då ha en...
Svar
1
· Visningar
726
Hästvård Nu vill jag höra om era erfarenheter av flappskor, positiva som negativa Varför använder du dem? Varför inte?
Svar
9
· Visningar
10 449
Senast: fragansia
·
Hästvård igår fick vi äntligen förvandlat mammuten till häst. hon helklipptes. troligen för första gången i sitt 17½ åriga liv som hon klipptes...
2
Svar
20
· Visningar
2 282
Foder & Strö Hur fodrar ni med grovfoder i hagen? Hur många hästar har ni?
2 3
Svar
56
· Visningar
5 240
Senast: flurrizen
·
I
Foder & Strö Jag blir TOKIG har kollat div foder siter...det mesta verkar bero lite på vad man är beredd att lägga ut från plånboken...Men resultatet...
2 3
Svar
46
· Visningar
7 683
Senast: Skogstroll
·
M
Foder & Strö Har fått en analys på Vårat Hösilage . Försökt att sitta med Hippocampus och räkna ut foderstaten till min häst, men förstår ingenting...
Svar
8
· Visningar
1 857
Senast: HannaZ
·
Hästvård Hej, jag ha ju 2 hästar. 2 varmblosston. det ena stoet gnäggar och "pratar" helt normalt som en häst ska göra. men det andra stoet hon...
Svar
7
· Visningar
1 614
Senast: biven
·
Hästvård Hej!!! Jag har under en period haft problem med min tre åriga quarter, han har varit ofräsch i perioder.. Inte halt men haft en...
Svar
3
· Visningar
1 192
Senast: gerd
·
I
Hästvård Arnika sägs ju öka blodcirkulationen och vara bra vi stela muskler tillexempel. Jag har prövat med vad jag anser vara god effekt på stel...
Svar
9
· Visningar
1 540
Senast: Piffpuffen
·
Hästvård Efter ett nedslag och en inte så graciös landning under en löshoppning fick min häst en liten diffus svullnad utsidan av kotan på ena...
Svar
6
· Visningar
2 557
Senast: polly p
·
P
Foder & Strö Ja, helt enkelt, hur vet jag om min foderjäst är för gammal? Jag har en halv hink hemma som köptes in i våras, den är några månader...
Svar
1
· Visningar
834
Senast: Madelene
·
Hästvård I går fick ena stoet kolik, som släppte efter lite promenader. På Kvällen blev hon sämre, vet tillkallades och hon fick kramplösande...
2
Svar
25
· Visningar
2 569
Senast: Hambo
·
S
Hästvård Hej på er alla! Det är såhär att min häst nu "insjuknat" i sin återkommande spatt igen. Jag har ägt honom i ca 1,5år (köpte honom i...
Svar
1
· Visningar
868
Senast: EmblaAsk
·
Foder & Strö vill veta om någon har något bra råd!:cool: jag har en varmblodsvalack som ska sättas igång igen efter rygg problem! han kommer mest...
Svar
2
· Visningar
669
Senast: jonbon
·
Hästvård Tänkte fråga både som en fundering & samtidigt om någon har ett snabbt råd att ge. Vår lilla ponny kom in från hagen idag med ett sår i...
Svar
7
· Visningar
4 437
Senast: TinyWiny
·
A
Hästvård När jag köpte min häst för 2 år sedan hade han mycket mugg på ena bak. Efter ca. 1/2 år hos oss var muggen helt utläkt. Vi har alltid...
Svar
5
· Visningar
2 789
Senast: biven
·
F
Foder & Strö Jag har ett ponny föl, beräknas bli b-ponny som vuxen. Jag är lite nyfiken på vad Ni andra ger era ponny föl för foder osv!!:)
Svar
3
· Visningar
1 206
Senast: AmberSue
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Valp 2025
  • Förbereda hundar inför bebis?