Silikonsulor

Sv: Silikonsulor

Ingen större fara med byggsilikon. De är betydligt mindre giftiga än hovplasterna.
Sen tycker jag att de produkter som är utvecklade för hovar är lättare att jobba med, Just för att de är snabbhärdande.

Men man ska tänka på att T ex. Equi-pac, Bond´n flex och liknande är mycket giftiga plaster som man inte ska suga i sig alltför mycket av varken via hud eller luftvägar.

I din sista mening håller jag med dig i din erfarenhet.

I din första mening så är det rent "bull shit" kortsiktigt!!

Att du väljer byggsilicon liksom vissa andra även lurar hästägarna med beror enbart på vinstintresse, inte individens intresse!

Kvalite kostar, både i inköp och utförande och vill man inte betala för kvalite så finns det alltid andra alternatv att tjäna lite extra på.:angel:

Sv: Silikonsulor

I din sista mening håller jag med dig i din erfarenhet.

I din första mening så är det rent "bull shit" kortsiktigt!!

Att du väljer byggsilicon liksom vissa andra även lurar hästägarna med beror enbart på vinstintresse, inte individens intresse!

Kvalite kostar, både i inköp och utförande och vill man inte betala för kvalite så finns det alltid andra alternatv att tjäna lite extra på.:angel:

Nej nu missförstod du mig som vanligt.
JAG använder inte byggsilicon.
Däremot så har jag skott massor med både travare och islandsgrisar som gått med byggsilicon i åratal utan att få problem av det.
Och silicon i sig är ett betydligt mindre giftigt material än t ex. hovplaster. Själv väljer jag givetvis det material som jag dels tycker fungerar bra och dels kan debitera kunden med högsta möjliga marginal.
Som du vet så tycker jag om att få bra betalt för mitt arbete.
Då ser det alltid bättre ut att använda ett specialicerat varumärke.

Liknande trådar

Hästvård Hej på er. Den 30 april behandlades min häst för hålvägg på klinik A. Det öppna såret i hovväggen lämnades öppet och hästen skoddes med...
Svar
7
· Visningar
1 598
Hästvård Hej, min häst fick en kraftig hovböld i mars o h stod på klinik i fem dagar. Väl hemma gick hon bandagerad en månad och skoddes sedan...
2
Svar
21
· Visningar
2 941
Senast: Missemus
·
Hästvård Hästen står med stort bandage som kombinerats med en gipsskena på framsidan benet. Gipsskenan går in under hovens tådel och följer benet...
2
Svar
25
· Visningar
1 386
Hästvård Behöver tips om någon varit i liknande situation. Har en häst med väldigt fina hovar, dock sulöm. Tidigare ägare hade red mest på...
Svar
14
· Visningar
1 368
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka