Varför morötter?

Sv: Varför morötter?

Näringslära att ge foder för att (man tror att) hästen ska bli pigg? :angel:

Att det stämmer att foder (allt foder) får olika effekt på olika tillfällen tvivlar jag inte på, men att det skulle vara skillnad på foder man ger som extra och foder man ger för behov - det är där allt brister.

Sv: Varför morötter?

Periodvis får inte pålle någon havre alls - beror på värdet i höet. Då ger jag morötter för att även han ska få lite "skrammel" i krubban när kompisen sidan om får.

När det behövs får han dessutom hel havre och äter han det då tillsammans med morötter så blir det inte så torrt utan "saftar" till rätt ordentligt :)

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 776
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 082
Senast: Roheryn
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Nej, att vara ny på ett jobb är verkligen inte min grej. Speciellt inte med den attityd mot en nyanställd som verksamheter har nu för...
Svar
13
· Visningar
3 512
Senast: Urigurien
·
Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
5 067

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Akvarietråden V
  • Lugnande medel till hund.

Hästrelaterat

Omröstningar