Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård jag undrar om det går att tunna ur en man och ev svans? Och isf hur man gör. hästen är ifråga en shettisvalack med väldigt mkt man o...
Svar
10
· Visningar
1 496
Senast: Casey
·
Hästvård Jag hjälper till i ett stall, för ett kort tag sen kom en ny häst dit. Han hostar upp maten hel (han åt då havre på kvällen, numera...
Svar
2
· Visningar
848
Senast: MizzFail
·
Hästvård Jaha ska försöka förklara så bra det går, Har en unghäst som jag i slutet på sommaren var på klinik med, det konstaterades...
Svar
5
· Visningar
1 772
M
Hästvård Jag har en fjording som har lite problem med magen. I Augusti gjorde vi ett foderbyte från Hö till Hösilage. Enda sen dess har han varit...
Svar
3
· Visningar
789
Senast: maja_a
·
L
Hästvård Min 11-åriga valack har haft skador till o från i tre månader. Det började i somras då han kom till oss den 17/8-09. Först hade han...
Svar
1
· Visningar
732
Hästvård Jag ska spruta min häst med penicillin nu i 5 dagar pga lymfangit. Dock är jag inte alls säker på att ge sprutor och min häst...
Svar
17
· Visningar
2 604
Senast: Elisha
·
Foder & Strö Ger min häst soja för hon behöver mera protein, hur mycket ger ni och hur länge?
Svar
16
· Visningar
1 897
K
Hästvård Jag brukar rida min kompis New Forest på 19 år. Ända sedan hon fick hö i börjar av oktober har hon hostat, men för några veckor sedan...
Svar
5
· Visningar
1 125
Senast: Censur
·
V
Hästvård fick just dagens chock när jag hörde att en kompis till mig har börjat ge sin häst jäst, alltså helt vanlig kron jäst ett halvt paket om...
2
Svar
31
· Visningar
6 232
Senast: Sar
·
Foder & Strö Ja, finns det ngn som gör det. Jag funderar på det mer och mer då jag tycker att många müslisorter är oerhört dyra. Det borde ju bli...
Svar
11
· Visningar
3 509
M
Foder & Strö Kom häromdagen på mig själv att undra om man kan ge havregryn(alltså sånna du har hemma i skafferiet) till hästar? Är det liknande...
Svar
4
· Visningar
4 611
Senast: Mynta2
·
F
Hästvård I tisdags när jag skulle hämta min häst i hagen kom han hoppansde på tre ben, sena på v fram var tjock och en klassisk banan, tog ut en...
Svar
8
· Visningar
1 568
Senast: Antiqua
·
M
Hästvård min häst har 3 ställen på huvudet nu som han tappat päls på ?? det är inga sår utan bara torr hud o så ingen päls på dem fläckarna...
Svar
8
· Visningar
1 695
Senast: lundborg
·
Hästvård Ockelbo: Nu när Ockelbo gör sig ett namn som en hästvänlig kommun borde man löpa linan ut, tycker Doris Kalliokoski. Hon vill ha...
Svar
15
· Visningar
1 645
Foder & Strö Kompisen har precis börjat ge selen (seloe) ett halvt mått per dag. hon har fått i två dagar och idag är hon lös i magen? kan det...
2
Svar
24
· Visningar
2 631
Senast: mackan
·
C
Hästvård Har precis fått hem min första häst och är självklart supernojig för att något hemskt ska hända nu första dagarna! När jag lastade av...
Svar
3
· Visningar
794
Senast: _Runaway_
·
Hästvård hur löser ni det under slasktiderna?? hästen har för första gången i livet fått hagkamrat och helt plötsligt är de superkul att...
2 3
Svar
46
· Visningar
4 057
Foder & Strö Hej! Mina hästar får lucernpellets (den stora 0,5 kg, de små 1 näve o 2 dl.) Detta läggs i ordning kvällen innan och blöts strax innan...
Svar
2
· Visningar
1 127
Senast: Dolly
·
S
Hästvård En häst jag funderar på att köpa har raka kotor fram. Jag undrar om någon vet vad som menas. Hur det påverkar hästen,ridningen och...
Svar
3
· Visningar
1 636
Senast: sassiball
·
L
Hästvård Jag har lagt märke till att våran ena valack hostar (Torr hosta) och det är nu 4 dagen, frågan är om det är våra småbalar vi köpte i...
Svar
5
· Visningar
1 055
Senast: leva11
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Valp 2025
  • Förbereda hundar inför bebis?