Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

T
Foder & Strö Är nu lite fundersam över en sak då jag hört flera olika saker, Har kommit över en säck med mustang orginal pellets som jag tänkte...
Svar
9
· Visningar
2 272
Senast: dixy
·
Hästvård Nu vill jag höra allas knep och tips om hur ni håller hovbölder borta från era hästar :idea:
Svar
12
· Visningar
1 459
Senast: JessicaM
·
Hästvård den äldre varmblodstanten jag rider började hosta häromdagen, inte mycket och bara engångshosta, typ "uhhhöö" i utandningen...:( låter...
Svar
2
· Visningar
980
E
Hästvård Jag fick höra talas om patella genom en kompis i stallet och blev nyfiken på vad det var för något. Min ponny är 16 år och för ett par...
Svar
4
· Visningar
1 710
Senast: kryddan
·
Hästvård Någon mer som har det så? Vad 17 kan man göra? Min kuse har varit ovanligt fin i svansen i år. Trodde det hade med den tidiga frosten...
Svar
4
· Visningar
1 126
Senast: 95johsv
·
Foder & Strö Undrar om det är någon utav er som vet om det är någon fara att ge hästar avmaskningsmedel som gick ut i juni detta år?. sprutorna är...
Svar
2
· Visningar
2 291
Senast: Limelight
·
Hästvård Hejsan! Det är så att jag tror att min medryttarhäst kan ha fått regnskållor, men jag är inte säker på att det är just det. Det är som... 2
Svar
29
· Visningar
3 502
Senast: Annnaw
·
Hästvård Ni som har eller har haft hästar med patellaupphakning kanske kan svara på följande frågor: När ni har hästen i full kondition hakar den... 2
Svar
24
· Visningar
7 791
Senast: elinulvan
·
Foder & Strö Hur länge håller havre? Det är förpackat i en säck från foderleverantör.
Svar
11
· Visningar
1 186
Senast: skogersson
·
O
Hästvård Min häst har fått strålröta och jag har fått tips på äppelcidervinäger. Hur ska jag göra? Tvätta rent strånlen först å sedan bara hälla...
Svar
11
· Visningar
9 276
Senast: raggsock
·
Hästvård Har för längesedan lärt mig att hästar, dem fryser inte om halsen. Men hur är det egentligen? Idag har det regnat konstant hela...
Svar
5
· Visningar
3 071
Senast: Eme_liie
·
Hästvård En av mina (två) hästar har fått en hovböld som hovslagaren varit här och åtgärdat ikväll. Hon är gipsad och ordinerad boxvila i tre...
Svar
4
· Visningar
905
S
Hästvård Släppte mina hästar på bete härom dagen. Har nu sett att de går och gräver sej ner i marken och äter rötter. De står även och äter gamla...
Svar
7
· Visningar
5 290
M
Hästvård Min häst måste ha lyckats klivit på en söm som någon missat kvar på stallgången (en i stallet hade hovslagare där igår):(! Den hade... 2
Svar
22
· Visningar
2 248
Hästvård Min ponny har fått en lite ordentlig smäll på ena skenbenet bak idag. Efter ett tag började han dock bli lite varm och lite svullen...
Svar
2
· Visningar
1 190
Senast: Smallgot
·
H
Hästvård Hej min häst har nu fått en tredje hovböld öppnad på de 1 1/2 år som jag har haft honom. Har säkert haft problem med detta innan han kom...
Svar
9
· Visningar
3 317
Senast: CBJack
·
Hästvård Jag hoppas att jag gjorde rätt som postade den här.. Idag såg jag en sak jag tidigare aldrig sett. Mitt 5 åriga sto 'föltuggade' när...
Svar
6
· Visningar
5 219
Senast: Rain_woman
·
C
Foder & Strö Har nu försökt förstå hur man ska beräkna en så bra foderstat som möjligt men jag förstår ingenting! Jag är helt hopplös när det gäller...
Svar
5
· Visningar
923
M
Foder & Strö Min häst äter lusern och nu har jag tänkt att köpa lusern från ett annat fabrikat (då jag kan köpa det mkt närmre mig). Bör jag då ha en...
Svar
1
· Visningar
726
Hästvård Nu vill jag höra om era erfarenheter av flappskor, positiva som negativa Varför använder du dem? Varför inte?
Svar
9
· Visningar
10 473
Senast: fragansia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka