Klivit på söm

Sv: Klivit på söm

Gick det inte hål så det började blöda så är ingen skada skedd.

Min häst hade fått en spik i hoven förra veckan. Frågan är vad den kom ifrån?? Satt rejält fast i sulan så jag fick ta en tång och dra väck den. Blödde inte alls så den hade inte gått igenom sulan.
Inga problem efter.

Sv: Klivit på söm

Fast hålet sluts FORT, så behöver inte blöda fast det penetrerat djupt! Man verkar upp hålet just för att få läkning inifrån i de fall där det blivit knas.

Min hästs pinne gick in till strålbensbursan. Inte en droppe blod när den togs ut.

Liknande trådar

Hästvård Min åring har en ganska problematisk strålröta i alla fyra hovar och eftersom jag inte är bekant med strålröta under mina 20år som...
2
Svar
29
· Visningar
8 685
Senast: skuggi
·
Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 678
Senast: Karminnie
·
Hästvård I tisdags skoddes hästen då hände en olycka :/ Hovslagaren skulle slå i första sömmen på ett bak ben o hästen sliter benet ur hans grepp...
2
Svar
26
· Visningar
4 752
Senast: coari
·
Hästvård Hovslagaren upptäckte ett hålrum i höger bakhov på vår fullblods vallack. Hon trodde att han haft en hovböld och att den orsakat...
Svar
2
· Visningar
1 163
Senast: Lunketuss
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka