Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

H
Hästvård Vad ska jag ta mig till? Min häst går på lösdrift med en häst vars ägare är bortrest och kommer hem om drygt en vecka. Under tiden tar...
2
Svar
21
· Visningar
2 723
Senast: Honeypixie
·
V
Hästvård Hoppas jag lagt tråden rätt .. Hur lång karenstid är det som gäller efter att kiropraktorn har vart och "lagt rätt" något på ens...
Svar
5
· Visningar
880
Senast: Ireland
·
Foder & Strö För några år sedan (ett-tvåca) köpte jag musli på granngården med örter i som var speciellt utvecklad för hosthästar.Blandningen hetter...
Svar
2
· Visningar
684
Senast: Skogstroll
·
Foder & Strö Sitter här på jobbet med en liten fundering, eftersom vi har ett föl i stallet jag står i. Alltså inte mitt föl. Fölet är nu 6...
2
Svar
39
· Visningar
4 757
Senast: Madick
·
Hästvård Hej! Har fått metacam utskrivet av min vet, för hovslagaren sa att han var lite röd under hovarna, och att han då skulle ha något...
Svar
15
· Visningar
3 402
Hästvård I ett av försäljningsstånden på Falsterbo Horse Show hittade jag ett nytt stallströ som jag blev nyfiken på. Finhackad halm, upphettad...
2 3
Svar
43
· Visningar
9 831
Senast: Bure
·
Hästvård Hur är det nu med vaccination och träning? Den kvällen vet kommer ut till stallet är det självklart en tömkörningsträning på 1 timme, 1½...
Svar
1
· Visningar
652
Senast: Minnaa
·
Hästvård Hoppas jag la det i rätt forum nu:o I alla fall vore det intressant att veta hur ofta ni verka era hästar? Ni som då har era hästar...
2
Svar
25
· Visningar
11 084
Senast: Cinora
·
Foder & Strö Är det någon som vet värdena på Mustangs lusern? Har hittat en åf för detta och dom ligger mkt lägre i pris än vad Krafft gör (är...
2
Svar
25
· Visningar
3 247
Senast: Natasja
·
J
Hästvård Min sto går på lösdrift och det är endast hon som har göriga ögon. Hon har det även på sommaren men då är dom mest rinniga och svullna...
Svar
16
· Visningar
4 721
Senast: Trani
·
L
Foder & Strö Hej jag skriver ang att vi har lite problem med hö givan här hemma till våran gamma ponny, Våra tre hästar går nu tillsammans och har...
Svar
1
· Visningar
901
Senast: johanssk
·
M
Hästvård Vad är det för symptom för det? Min häst har nämligen sen han skoddes sist haft värme till och från i den hoven. Han är inte halt och...
Svar
8
· Visningar
1 445
Senast: axel
·
M
Foder & Strö Om ni öppnar en hösilagebal som ser jättefin ut men förutom god hölukt även luktar en liten stänk av bakjäst (man ser inga jästfläckar)...
Svar
4
· Visningar
1 102
Senast: Miaa
·
Hästvård Glömde texten:rofl: Varning för lite långt inlägg men nu behöver jag lite kunskap och idéer! Hittade ett torrt ormskinn idag när...
Svar
4
· Visningar
1 498
Senast: Masse
·
Foder & Strö Hej på er allihop. har en "dum" fråga till er som kan det här med grovfoder och värden och grejor. Jag vet inte riktigt hur det...
Svar
4
· Visningar
1 369
Senast: Lina123
·
Foder & Strö Min förra tråd togs tydligen bort så jag provar igen ..:mad: Antar att det var för att jag skrev om foderstater (?), men man får ju...
Svar
5
· Visningar
852
Senast: Lina123
·
Hästvård jag har möjlighet att byta box i stallet och funderar lite. Denna boxen är en av tre i en öppen stor del med högt i tak, alltså mer som...
Svar
3
· Visningar
852
Hästvård Idag när jag kom hem ser jag nämligen två rävar dricka ur hästarnas vatten! :eek: Jag visste att de fanns en rävunge som bodde i en...
Svar
2
· Visningar
960
Hästvård Hej! Innan ni börjar skriva att jag ska ringa veterinär så är det redan gjort och veterinären kommer ut idag :) Skulle bara vilja...
Svar
6
· Visningar
3 408
Senast: DizAngel
·
B
Hästvård För drygt en månad sedan köpte jag ett Fullblodssto från Landskrona. Jag köpte henne osett, och vet besikting var långt bort när jag sa...
2
Svar
35
· Visningar
4 340
Senast: Lillflizen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar