Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Jag ska spruta min häst med penicillin nu i 5 dagar pga lymfangit. Dock är jag inte alls säker på att ge sprutor och min häst...
Svar
17
· Visningar
2 607
Senast: Elisha
·
Foder & Strö Ger min häst soja för hon behöver mera protein, hur mycket ger ni och hur länge?
Svar
16
· Visningar
1 900
K
Hästvård Jag brukar rida min kompis New Forest på 19 år. Ända sedan hon fick hö i börjar av oktober har hon hostat, men för några veckor sedan...
Svar
5
· Visningar
1 126
Senast: Censur
·
V
Hästvård fick just dagens chock när jag hörde att en kompis till mig har börjat ge sin häst jäst, alltså helt vanlig kron jäst ett halvt paket om... 2
Svar
31
· Visningar
6 296
Senast: Sar
·
Foder & Strö Ja, finns det ngn som gör det. Jag funderar på det mer och mer då jag tycker att många müslisorter är oerhört dyra. Det borde ju bli...
Svar
11
· Visningar
3 520
M
Foder & Strö Kom häromdagen på mig själv att undra om man kan ge havregryn(alltså sånna du har hemma i skafferiet) till hästar? Är det liknande...
Svar
4
· Visningar
4 629
Senast: Mynta2
·
F
Hästvård I tisdags när jag skulle hämta min häst i hagen kom han hoppansde på tre ben, sena på v fram var tjock och en klassisk banan, tog ut en...
Svar
8
· Visningar
1 579
Senast: Antiqua
·
M
Hästvård min häst har 3 ställen på huvudet nu som han tappat päls på ?? det är inga sår utan bara torr hud o så ingen päls på dem fläckarna...
Svar
8
· Visningar
1 696
Senast: lundborg
·
Hästvård Ockelbo: Nu när Ockelbo gör sig ett namn som en hästvänlig kommun borde man löpa linan ut, tycker Doris Kalliokoski. Hon vill ha...
Svar
15
· Visningar
1 662
Foder & Strö Kompisen har precis börjat ge selen (seloe) ett halvt mått per dag. hon har fått i två dagar och idag är hon lös i magen? kan det... 2
Svar
24
· Visningar
2 641
Senast: mackan
·
C
Hästvård Har precis fått hem min första häst och är självklart supernojig för att något hemskt ska hända nu första dagarna! När jag lastade av...
Svar
3
· Visningar
796
Senast: _Runaway_
·
Hästvård hur löser ni det under slasktiderna?? hästen har för första gången i livet fått hagkamrat och helt plötsligt är de superkul att... 2 3
Svar
46
· Visningar
4 061
Foder & Strö Hej! Mina hästar får lucernpellets (den stora 0,5 kg, de små 1 näve o 2 dl.) Detta läggs i ordning kvällen innan och blöts strax innan...
Svar
2
· Visningar
1 130
Senast: Dolly
·
S
Hästvård En häst jag funderar på att köpa har raka kotor fram. Jag undrar om någon vet vad som menas. Hur det påverkar hästen,ridningen och...
Svar
3
· Visningar
1 636
Senast: sassiball
·
L
Hästvård Jag har lagt märke till att våran ena valack hostar (Torr hosta) och det är nu 4 dagen, frågan är om det är våra småbalar vi köpte i...
Svar
5
· Visningar
1 056
Senast: leva11
·
A
Hästvård Hejsan! Jag har en Nordsvensk på 16år och har i stort sätt aldrig varit sjuk. Men nu i veckan så har han börjat att hosta (torr) inget...
Svar
4
· Visningar
4 000
Senast: TantEster
·
Hästvård någon som har häst med dammallergi???? Hur yttrar det sig? vad gör ni åt det?
Svar
12
· Visningar
4 797
Senast: JustWatchMeMrBlack
·
Hästvård Jag försöker hitta pulsen på min ponny, men det verkar inte som om han har någon? Jag hittar utan problem på stallets andra häst. Men...
Svar
7
· Visningar
816
Senast: pimy
·
Foder & Strö Ni som ger proviva när hästen är lös/dålig i magen, hur mycket ger ni per dag, och hur länge innan resultat märks? 2
Svar
23
· Visningar
3 318
Senast: Elina8
·
S
Hästvård Vad gör man när hästen tappar en sko i veckan?? Ger upp och säljer skiten? Jag börjar tröttna nu... Någon som har något super tips... 2
Svar
23
· Visningar
2 065

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka