Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

J
Hästvård För att det inte ska bli några missförstånd så vill jag säga att jag har bokat tid på klinik men den är inte fören om två veckor så vill...
Svar
7
· Visningar
1 198
Senast: janniehansson
·
Hästvård Jag klippte pollen för andra gången i år i söndags, rejäl päls. Var bara 6 veckor sen senast... Hur ofta klipper ni?
2
Svar
33
· Visningar
5 832
Senast: Jardina
·
S
Hästvård ja, kan man göra det? eller snarare, hur pass mycket mer känslig för kyla blir hästen om man rakar benen på den? måste den täckas?
Svar
5
· Visningar
1 022
Foder & Strö Vart köper ni erat Lucern? Hur mycket kostar det? En fågel viskade i mitt öra att lucern skulle vara bra för hästar som är...
2
Svar
34
· Visningar
2 891
Hästvård Funderar lite på när ni sätter på era hästar snösulor? Min häst ska skos under v 47 och det är ju inte säkert att det kommer snö...
Svar
11
· Visningar
1 164
Senast: Andorra
·
Foder & Strö Finns det NÅGON som har mineralvärdena på linklipellets? Jag hittar dem banne mig ingenstans?
Svar
4
· Visningar
2 965
Senast: Alexandra_W
·
A
Hästvård Jag behöver höra lite från allt underbart bukefolk nu, här ryms massa kunskap, så dela gärna med er! Jag köpte ett täcke häromdagen, men...
2
Svar
27
· Visningar
2 454
Senast: KillerQueen
·
C
Hästvård Mitt fullblodssto 6år har fått bihåleinflammation. Ska ha penicillin 10 dagar intramuskulärt. Dag 1 (när veteirnär gav)= krävdes att...
2 3
Svar
46
· Visningar
8 191
Senast: Alexandra_W
·
A
Hästvård Vad är det ? Har någon er farenhet på detta ?? :confused: Tack :banana: - anu -
Svar
8
· Visningar
3 145
Senast: Boj
·
Hästvård Det som började som en enkel vrickning av en framkota, utvecklade sig till vätskande sår och lymfangit. Det enda jag gjorde var att...
Svar
5
· Visningar
2 531
Senast: Trix
·
R
Hästvård Mitt sto har inte varit igång sen i våras och nu har jag börjat sätta igång henne igen, hon har alltid varit lite snubblig, vilket jag...
Svar
8
· Visningar
3 505
Senast: Vita_N_6520
·
Z
Hästvård Det här låter väl lite töntigt men jag drar det ändå pga funderingar. Angående Spågummor eller folk som tror sig känna vad djuren...
Svar
6
· Visningar
986
Senast: Zetar
·
Hästvård Min hästmassör insturerade mig sist hon var och kände igenom min häst hur jag skulle göra för att på effektivaste vis stretcha honom...
Svar
6
· Visningar
1 438
Senast: iceland
·
Hästvård Hej! Vet ni vad detta är för nåt? Vi upptäckte en fläck när han blev klippt på halsen, den var ca 3-4 cm i diameter. Såg ut som...
Svar
16
· Visningar
4 592
Senast: calfboy
·
Hästvård Enligt nya forskningar så handlar det inte om tristess utan det handlar faktiskt om att de gör så för att lindra besvären de känner från...
2
Svar
21
· Visningar
2 495
Senast: LIA
·
Hästvård min ponny(welsh-arab) haltar med v.b i nedförsbacke, det märks inte på plan mark,varken i skritt eller trav. i uppförsbacke märks...
Svar
8
· Visningar
3 070
Senast: flashlight
·
N
Hästvård jag ska flytta min häst till ett stall där dem har hö. Där jag står nu får han hösilage. Kan jag bara byta direkt eller måste jag ta med...
Svar
2
· Visningar
654
Senast: nicolee
·
Foder & Strö Hejhej! Jag har en fullblodsvalack som är ganska svårfödd. Nu är han ganska tunn, trots mängder med foder. Finns det något jag kan...
2 3
Svar
58
· Visningar
4 028
Senast: Hoppryttarinnan
·
Hästvård Jag missade hästens botulismvaccination med nästan tre månader. *oups* När jag hade veterinären ute igår så undrade jag ju självklart...
Svar
14
· Visningar
1 390
A
Hästvård Intressant det här med täcken.. Måste man täcka hästen? Varför täcker man sin häst? Jag har många gånger diskuterat det här med...
7 8 9
Svar
173
· Visningar
15 588
Senast: nimbo4ever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar