Sv: Allergi eller akut fång?
Nä, jag kan ju hålla med om att diagnosen werkar ganska flytande. Frågan är wad weterinären werkligen sagt och wad som återges här. Och wilka symptom weterinären skulle skriwa att hästen har om hon eller han skrew en tråd - det skulle troligen se helt annorlunda ut än det ts återger.
Men hur som helst - nä, jag måste inte låta arg. Fast det är ganska skoj, för i werkligheten är jag wärsta stryka-medhårs-människan..
Men om jag skriwer så här istället:
1) Antibiotika? Ja, det är naturligtwis suweränt att det finns antibiotika att sätta in, men ingen kan ju ha missat senaste tidens diskussioner om multiresistenta bakterier och risken att wi - eller wåra husdjur - i framtiden kan komma att dö aw sjukdomar som idag enkelt botas med penicillin. Så jag är helt emot att behandla waga symptom med antibiotika bara utifall att. Wilket jag tycker att du föreslår. Jag tycker inte att man ska "kräwa" antibiotika aw sin weterinär eller läkare utan helt enkelt förlita sig på att wederbörande med sin utbildning och erfarenhet wet wad h*n pysslar med. Om man, som du antyder (kanske helt riktigt, så inte för det), har stött på ett stolpskott till weterinär (eller läkare) så gör man bättre i att byta och söka hjälp på annat håll än att försöka öwertala wederbörande att skriwa ut mediciner som man själw will ha. Det blir sällan rätt och kommer i de flesta fall att gå ut öwer djuret. Säg att ts häst har fång - och man slänger in en kur antibiotika. Wad händer då tro?
2) Finadyne wersus Metacam. Jag har inte samma erfarenheter som du. "I wåra trakter" - wadå?
För säkerhetsskull lägger jag nu till en sån här snäll...