Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hej!
Har haft en häst som fick en liknande reaktion som din på halsen efter ett besök från en distriktare som dock inte vaccinerade utan gav Finadyne.
Hade tagit ut vet. då hästen hade feber och var enormt stel i hela kroppen. Kan väl säga att det INTE kändes bättre när även en enorm svullnad på halsen dök upp efter besöket . Hästen hade 40 graders feber i säkert 3 dagar och kunde varken äta eller dricka från marken. Om jag inte minns fel så sprutade jag inte hästen utan hon fick pulver i maten för att sänka feber och infektion.
Det tog mycket lång tid att bygga upp hästen igen efter konvalecentstiden som varade 4-6 veckor. Tappade all muskulatur och såg bedrövlig ut Tog blodprover som inte alls hjälpte med något svar på vad det var för egentligt fel från början. Bölden förklarades av bakterier enligt samma distriktare som inte ville punktera "för att föra in ytterligare bakterier". Jag har inte använt denna vet vid något mer tillfälle .
Hästen kom tillbaka och tränades normalt. Efter ett snabbjobb gick jag in på en klinik och visade det som återstod av bölden. De punkterade denna och den lilla svullnad som funnits var borta på kvällen
Ingen rolig historia alls men det slutade bra. Lycka till med din häst!
Tycker att du ska stå på dig mot försäkringsbolaget!! Det måste ju finnas ngn instans att överklaga till, har väldigt svårt att tänka mig att dom skulle kunna vinna i ett sådant fall. Börja med att kontakta konsumenternas försäkringsbyrå och se om du inte kan få hjälp av dom.
http://www.konsumenternasforsakringsbyra.se/artikel/article.asp?_tp_article_id=17&menu=ART_CON&avd=ART_CON
Du kan ju oxå hota med PLUS, kan tänka mig att dom inte vill ha dålig publicitet och skulle dom inte bry sig så tycker säkert Sverker om att ta upp fallet...
Lycka till och hoppas pållen blir bra snart!