Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

E
Hästvård Ja, som rubriken säger, är dessa tre begrepp samma sak på olika språk eller är det någon skillnad? På ridskolan där jag jobbar har vi...
Svar
9
· Visningar
7 024
Senast: coari
·
N
Hästvård Ska man ha back on track (benen) innan man rider eller efter?
Svar
2
· Visningar
747
Senast: Miloni
·
Hästvård Vad tycker ni att en bra foderstat till en gammal c-ponny är? Ätit krafft grund + betfor men han hade fång som ung och fångkänningar i...
Svar
10
· Visningar
1 306
Senast: kryddan
·
S
Hästvård Kan det vara en reaktion på vaccinet? Hästarna vaccinerades igår, influensa + stelkramp. Unghästen stod nu på morgonen med fyra...
Svar
1
· Visningar
1 194
Senast: Mitrolle
·
Foder & Strö Hjälp mig att resonera kring hur jag ska fodra mitt tunna fullblod. Det är första gången jag har häst på lösdrift och jag vet inte...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
6 732
Senast: fragansia
·
H
Hästvård Jag hade för bara ett tag sedan veterinären ute och jag ville kolla om dte igen behövdes raspas tänder på min häst, men han sa då bara...
Svar
9
· Visningar
2 557
Senast: Havannis
·
Hästvård Min fröken har börjat "tappa" bakdelen. För 1-2 v sen så var vi ute och red, vi började galoppera och helt plötsligt kändes det som att...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
17 586
Senast: Casteloro
·
Hästvård Vad innebär det att hästen har 3 o 4 på bakknäna på röntgen?? Att det inte är ok förstår jag :idea:, men hur pass allvarligt är det?
Svar
5
· Visningar
1 522
Senast: smulan87
·
Foder & Strö Jag bara undrar lite om foderjäst. Kan det vara skadligt att ge under en för lång tidsperiod? Jag vet att det ska ta hyffsat lång tid...
Svar
8
· Visningar
1 391
Senast: KillerQueen
·
A
Hästvård Har en häst med en en otrolig hårväxt. Redan för ca en månad sedan hade han full vinterpäls. Eftersom han är väldigt het blir det stora...
Svar
3
· Visningar
770
Senast: Corax
·
Hästvård Hej, Min häst har fått diagnosen sidoligamentskada i hovleden båda fram (mest på vänster) och letar efter information om denna skada...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
13 291
Senast: Lindsen
·
Foder & Strö Jag håller på att klura ut bra foderstater till mina hästar, men har svårt att få till energibehovet. Har ett svårfött fullblod och en...
Svar
17
· Visningar
2 320
Senast: heidi maria
·
Hästvård Någon som har en bra bild eller kan länka till en sida som på ett bra sätt förklarar/visar hur ett sådant ser ut och hur man lägger det...
Svar
3
· Visningar
1 961
Senast: Andorra
·
Foder & Strö Är det någon som är kunnig på just detta område ang foder till en krubbitare? Betfor är ju super för magen så det kör vi på + korn...
Svar
13
· Visningar
2 019
Senast: TinyWiny
·
Hästvård iom att jag själv inte mockar min box så har jag inte hundra % koll... fick höra av stallägaren idag att min häst har börjat kissa...
Svar
12
· Visningar
4 952
Senast: Hesa
·
A
Hästvård Jag var inne på en klinik och hörde mig för vad för schampoo jag skulle använda på min pålle som har regnskållor eller vad dom kallas...
2
Svar
26
· Visningar
4 367
Senast: Ranger
·
Hästvård mitt 16-åriga halvblodsto är sedan en tid tillbaks dammallergiker vilketn resulterar att hon behöver gå på lösdrift. Nu undrar jag, är...
Svar
12
· Visningar
1 596
Senast: caballus
·
N
Hästvård Ni som har klippta hästar. Hur tjocka inne och utetäcken har ni?
Svar
9
· Visningar
883
Senast: Alexandra_W
·
Foder & Strö För tio dagar sedan fick vi hem första leveransen av årets storbalar hösilage. Vi har köpt av samma odlare under fyra år och hösilaget...
Svar
14
· Visningar
4 702
Senast: Alexandra_W
·
Hästvård Efter en hopptävling för 10 dagar sen upptäckte jag att hästen var rejält halt på ena frambenet. Det kom och gick under ridturen. Ibland...
Svar
4
· Visningar
1 363
Senast: Ireland
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka