Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Jag undrar om ni har några tips och ideér på vad man kan göra åt en stressad häst. Ska ta lite bakgrund: Köpte hästen för 2mån sedan... 2
Svar
31
· Visningar
2 997
Senast: Korven
·
Z
Hästvård Hej jag undrar om någon annan har haft samma problem som min gamla arab. Han har fått sår på tungan och det beror inte på ridningen...
Svar
2
· Visningar
2 335
Senast: skuggi
·
Hästvård Jag ser ljuset i tunneln, och nästa månad så ska lillknatten skos och sen får vi sätta igång - halleluja. Fast då kommer ju det... 2 3
Svar
40
· Visningar
4 808
Hästvård Pålle fick nya skor i går. Kom gärna med synpunkter, tips osv! Bakgrund: 10-årigt kallblod, Rids mest i dressyr, men även hoppning och... 2
Svar
36
· Visningar
5 460
Senast: MaRomer
·
Foder & Strö Hej Vad ligger årets priser på hösilage storbal- småbal? Höpriset? Kul att höra. Plasten har väl stigit i pris men skörden borde... 2
Svar
31
· Visningar
4 973
Senast: kirrekorv
·
Hästvård Jag hörde igår om en undersökning som en veterinär har gjort på fullblodsgaloppörer i england. Det som undersöktes var hur de reagerade...
Svar
4
· Visningar
942
Senast: SaraXX
·
T
Hästvård Jag har satt på snösulor på mitt 5-åriga hbl sto och min 10-åriga b-ponny valack. P.g.a detta så kratsar jag ur hovarna varje kväll när...
Svar
4
· Visningar
826
Senast: trojalotta
·
S
Hästvård Kusen har inte ätit upp varken kraftfoder eller hö på 3 veckor!! Lämnar alltid ca 1/3..............fattar ingenting! Vet har...
Svar
4
· Visningar
1 273
Senast: lady_vip
·
Hästvård Ja, som rubriken lyder. Kan någon förklara stora skillnaden mellan scint och MR och vanlig rönten? Kan scint se något som inte MR ser...
Svar
6
· Visningar
15 701
Foder & Strö tar det för hästarna att acceptera ett nytt foder? Har för första gången idag börjat ge silage, men ingen av dom(har 3 st) vill ha det...
Svar
11
· Visningar
939
Senast: Totti
·
Ä
Hästvård Jag är lite förvirrad över hästens lungor, hoppas någon anatomikunnig människa kan reda ut det här för mig. Enligt boken Hästens...
Svar
2
· Visningar
1 107
Senast: Miotisk
·
Hästvård Har en 10-årig shettisherre som har satt myror i skallen både hos mig och hos veterinären. Drar en snabb sjukdomshistoria September i...
Svar
2
· Visningar
827
Senast: bsmx
·
Hästvård Hej ni där ute, hoppas någon av er kan hjälpa mig. jag rider och sköter ett arabiskt fullblod som bor på mitt landställe. i slutet av...
Svar
3
· Visningar
1 030
Senast: skuggi
·
T
Hästvård Vet inte vad jag ska börja. Det kan bli ett långt inlägg men jag hoppas nån orkar läsa och berätta om de känner igen fenomenet eller har...
Svar
17
· Visningar
2 235
Senast: mul
·
Hästvård Min hovslagare anmärkte sist han skodde att min häst har en något breddad lamellrand och sa att detta kunde tyda på att han stått på för...
Svar
1
· Visningar
4 678
Senast: coari
·
J
Hästvård För att det inte ska bli några missförstånd så vill jag säga att jag har bokat tid på klinik men den är inte fören om två veckor så vill...
Svar
7
· Visningar
1 200
Senast: janniehansson
·
Hästvård Jag klippte pollen för andra gången i år i söndags, rejäl päls. Var bara 6 veckor sen senast... Hur ofta klipper ni? 2
Svar
33
· Visningar
5 835
Senast: Jardina
·
S
Hästvård ja, kan man göra det? eller snarare, hur pass mycket mer känslig för kyla blir hästen om man rakar benen på den? måste den täckas?
Svar
5
· Visningar
1 022
Foder & Strö Vart köper ni erat Lucern? Hur mycket kostar det? En fågel viskade i mitt öra att lucern skulle vara bra för hästar som är... 2
Svar
34
· Visningar
2 906
Hästvård Funderar lite på när ni sätter på era hästar snösulor? Min häst ska skos under v 47 och det är ju inte säkert att det kommer snö...
Svar
11
· Visningar
1 164
Senast: Andorra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • En tråd om bäddar
  • Oseriös avel 2023