Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

S
Hästvård Finns säkerligen en uppsjö med orsaker... (ingen av de jag vet stämmer dock på min)... Så spåna fritt, få se om jag hittar orsaken...
Svar
13
· Visningar
2 337
Senast: Anjoh
·
Hästvård Är det någon mer här som har erfarenhet av detta? Min ponny togs in från bete för två veckor sedan och började fälla vinterpälsen...
Svar
9
· Visningar
1 552
Senast: carinah
·
Hästvård Är det någon av er som strör med något av det? Jag och kompisen/stallägaren har provat halmpellets på en av våra hästar (kompisens)...
2 3
Svar
51
· Visningar
6 519
Senast: Boj
·
Hästvård Eftersom vet har stängt (annars hade jag såklart ringt dit istället) och jag behöver svar ikväll och vet att det finns veterinärer och...
Svar
4
· Visningar
2 168
Senast: Evale
·
Foder & Strö Mina totalvägrar att äta sitt foder (betfor för den ena, betfor + lusern till den andra) när det är blandat med foderjäst. Är det så...
Svar
6
· Visningar
2 040
Senast: DarkInNight
·
Hästvård Hur gör ni med kittliga hästar, ryktar ni dem ändå? Min är både kittlig och tjurig :p Det verkar mest sitta i huvudet, för om han är...
Svar
15
· Visningar
2 574
Senast: Chili
·
Foder & Strö ska man ge en ponny betfor när den är insulin resistent och har haft fång? kan någon hjälpa mig med den frågan.:)
Svar
1
· Visningar
641
Senast: Alexandra_W
·
Foder & Strö Har min unghäst inackorderad på lösdrift i ett stall där de säger att deras marker (som också silaget slagits på) är selenrika och de...
2
Svar
25
· Visningar
2 634
Senast: milly
·
Foder & Strö Håller på att titta på olika foder alternativ till min unghäst. Har funderat på Krafft Grov, Mustang Protein eller Hippo Grow Alfa. När...
Svar
12
· Visningar
4 822
Senast: Skalmeje
·
Foder & Strö Hösilaget ingår i min stallhyra men jag är fundersam. Det är väldigt lite plast på "sidorna" av storbalarna. Man kan se rutnätet som...
Svar
12
· Visningar
1 579
Senast: Boe
·
A
Foder & Strö Är det negativt att fodra en högpresterande häst med 2-4 kg havre samt 1-1,5 kg mintavite/vitamite? (mindre ork, mer mjölksyra osv)...
Svar
6
· Visningar
900
Senast: Express_Pearl
·
J
Foder & Strö Hej! Har fått rådet att tillsätta kalkstensmjöl till hästens foderstat. Har köpt en säck KALKSTENSMJÖL men undrar om det verkligen är...
Svar
2
· Visningar
1 020
Senast: _Jezzie_
·
Hästvård Min häst sparkade och bråkade med en annan häst genom elrepen i hagen idag och det slutade med ca 1 cm djupt hål in vid framsidan av...
2
Svar
23
· Visningar
3 698
Senast: Qosack
·
Foder & Strö min pålle är damm allergiker och går på lösdrift, jag undrar om det skulle skada att ge lite timjan i kraftfodret i förebyggande syfte?
Svar
3
· Visningar
824
Senast: sommarvind
·
Hästvård Detta är väl ett i-landsproblem, men tacksam om nån kan svara. Jag har en häst med lång fin man. Och då det jagas för fullt nu så har...
Svar
4
· Visningar
807
Senast: tiiina
·
Foder & Strö Hjälp.. Pållan har nu börjat falla ur, vilket i sej är lite mystiskt för vi har äntligen fått ett fint silage, som verkligen ser...
2
Svar
23
· Visningar
2 647
Senast: diving-leber
·
M
Foder & Strö I stallet där jag har min häst används hösilage. De flesta balar är ganska så torra men ibland är en bal väldigt mycket våtare än de...
Svar
1
· Visningar
628
Senast: Immer
·
R
Hästvård Har verkligen fått problem nu! Vi har alltid strävat efter ett så naturligt leverne som möjligt för våra hästar, stora kuperade hagar...
Svar
12
· Visningar
1 705
Senast: Atalantha
·
T
Hästvård Har ett varmblods sto på 14år, fungerar utmärkt i ridningen osv.. Hon är helt underbar! :love: Tog ut veterinären för ca 1 månad sedan...
Svar
10
· Visningar
1 481
Senast: NoNoo
·
G
Hästvård Hejsan! Jag skulle behöva lite råd angående min häst.. Han har nu varit svullen/gallig till och från i vänster fram. När det var som...
Svar
16
· Visningar
20 196
Senast: Lejonelle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka