Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

S
Hästvård Jag fick hem en häst för ca 1 års sedan, ett varmblod. Jag räddade honom från en elak travtränare som bara spöade sina hästar för...
2
Svar
24
· Visningar
2 309
Senast: Explosiv_ox
·
J
Hästvård Nu ska jag ta och kastrera min lilla kille (ett årig hingst) men jag har ignen aning hur jag ska bära mig åt? Vad är det bästa vägen man...
Svar
2
· Visningar
727
Senast: MangoTango
·
Foder & Strö Min häst verkar bli dålig i magen av krafft plus grön...:confused: Är det någon annan som varit med om liknande med detta foder? Kan det...
Svar
7
· Visningar
1 290
J
Hästvård Hej jag ska ta och kastrera min ettåriga shettis pojke men jag har aldrig behövt kastrara någon häst förut så jag vet inte alls vem jag...
Svar
6
· Visningar
872
Senast: Mitrolle
·
Foder & Strö I år har vi köpt ett hösilage med dåliga protein värden. Jag har en lättfödd häst som behöver ett koncentrerat proteinfoder. Jag brukar...
Svar
4
· Visningar
1 100
Senast: MiaMaria
·
Hästvård Jag var i dag på en besiktning på en häst jag ska köpa. Hon reagerade på när vet kände igenom rygen. Vet kunde inte säga om det var...
Svar
12
· Visningar
1 252
Senast: Aliil
·
Hästvård Om det står "02-2010" (=februari 2010?) på den lilla lappen vet. satt i passet vid senaste vaccinationen betyder det då att det är innan...
Svar
8
· Visningar
1 045
Senast: Aliil
·
Hästvård En god väns häst har fått diagnosen struppipare och rekommenderats operation. Hästen är väldigt trött och har svårt att galoppera samt...
Svar
1
· Visningar
1 098
Senast: mimus
·
A
Hästvård Hej. Har lite funderingar kring det här med lösa benbitar. Som jag har förstått det så är det ganska vanligt på unga hästar. Men hur...
Svar
1
· Visningar
763
Senast: cathepsin
·
B
Foder & Strö Har nu en fungerande foderstat till praktiken, får se hur det blir i verkligheten. Men jag tror på den. Och hoppas att det var värt...
Svar
4
· Visningar
770
Senast: Borka2008
·
Foder & Strö Då en häst i stallet sannolikt har drabbats av cushing, har mitt intresse väckts för denna sjukdom (både för hästens skull och för min...
Svar
2
· Visningar
912
Senast: sthu
·
Foder & Strö Hej, min mamma kom hem med Granngårdens havrefria müsli nu istället för den vanliga, Mustang. För att den har blivit så dyr.. :( Vad är...
Svar
6
· Visningar
1 025
Senast: MaRomer
·
Hästvård Min treåring har blivit svullen ungefär som markerat på bilden nedan. Vet inte om det beror på tänder (mjölktandsrester borttagna för...
Svar
13
· Visningar
3 722
Senast: Sjunior202
·
Hästvård Hej! Bara undrar om nån här inne har nån koll på hur snabbt såna kan uppstå?? Känner en häst som vet.besiktigades ua för ca 1...
Svar
1
· Visningar
1 108
Senast: Sushmeister
·
Hästvård Hej! Idag hände det som inte får hända. Ponnyn tappade en framsko när jag red och imorgon ska jag tävla. Har ringt till hovslagare- 5...
Svar
9
· Visningar
1 536
Senast: Vitpeppar
·
Hästvård Min dam står på långvila för att läka ut hovled + ligament. Det betyder att hon i nuläget får strosa omkring i sin hage, men inte mycket...
Svar
5
· Visningar
1 265
Senast: Lona
·
G
Hästvård Hej, jag ska köpa en ponny, och jag har börjat skaffa lite utrustning, nu undrar jag hur långa benlindor man ska ha till en D-ponny. 4...
Svar
4
· Visningar
3 129
Senast: Centaur
·
C
Foder & Strö Har hört att proteinvärdet i hösilaget ska över lag vara lågt i år men när jag fick analysen på det hösilaget jag har köpt så blev jag...
Svar
4
· Visningar
1 405
Senast: Miaa
·
Hästvård Hästen fick små gallor runt om i samband med installning för två veckor sedan. Gissar att den reagerat på omställning i foder och att...
2
Svar
36
· Visningar
3 906
Senast: lillarut
·
Foder & Strö Har provat med betfor och (hel)havre, även andra pellets, i syfte att ge honom vitmaintillskott pga mattheten han fått i pälsen sen han...
Svar
1
· Visningar
1 297
Senast: alexia_sm
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka