Vilken typ av elstängsel är minst skaderisk?

Sv: Vilken typ av elstängsel är minst skaderisk?

Joo men det måste ju vara dom! Jaa smakar det så kostar det! Ridskolan hade inte heller råd att byta ut alla staket just nu men hälften iallafall vilket är bättre än ingenting!

vet ej vad som är bäst att ha i staketen. men min stallägares häst dog pga den här smala järntråden. det fanns ett dike i hagen och runt det satt järntråd. hästen hade på något sätt trillat ner i diket (troligen hade de sprungit runt i hagen) och där låg hon med järntrådarna inborrad i kroppen. de gick inte av... :(

KL
Om man är noga o läser på produkten. Hållfasthet o ohmtal- ju mindre ju bättre.
Hållfastheten ska inte vara så hög, men de ska synas bra- ej blått o orange.

Återigen. SÄTT FAST tråd, band, rep i åtminstone varannan isolator så går det AV!!!! Annars fyller strplen bara funktionen att hålla upp tråden från marken.

Själv föredrar jag 20 mm band- inga brännsår o går av.
Viltet ser de o kommer över/ emellan
Det vet inte den som skär av mina band- ideligen.:mad:

kl

Vi var supernoga med att skarva ofta (vi klippte alltså av repet kanske var 100 meter)med säkerhetsskarvar som vi inte nöp åt för hårt utan bara så repen inte gled ur. De fungerade utmärkt då ponnyn bröt igenom:). Väldigt glad åt dessa små och billiga hylsor.

Liknande trådar

A
Hästmänniskan Behöver bara skriva av mej någonstans. Det var totalt oväntat. Hon har gått på bete med sin bästis, dom har gått tillsammans nästa hela...
Svar
13
· Visningar
2 578
Senast: palle
·
Hästvård Kele strikes again :crazy: Alla hästarna sov ute inatt eftersom bara Vision ville in, och när han insåg han skulle bli ensam inne...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
9 924
Senast: Kassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar