Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Fbl har ju som det verkar fått magsår pga buttabehandling. Diagnosen är inte bekräftad med gastroskopi då man inte vill svälta honom i...
5 6 7
Svar
125
· Visningar
14 612
Senast: Alexandra_W
·
J
Hästvård Jag är orolig att min storhäst kanske har gråstarr :( Han är ett 17-årigt halvblod. Han har ett ärr på ögat där det är en liten grå...
Svar
3
· Visningar
1 072
Senast: TantEster
·
K
Hästvård Det är så att jag har en häst som har en stenhård knuta "galla" på framben . Han är ej halt. Vet någon vad det kan vara ?
Svar
2
· Visningar
789
Senast: TantEster
·
Foder & Strö Tycker det är svårt att hitta den exakta skillnaden mellan havre och korn? Vad innehåller de? Man får alltid höra att de innehåller...
Svar
3
· Visningar
3 478
Senast: Natasja
·
Hästvård Är inte säker på om det här borde ligga i avmaskningstråden men jag tycker inte riktigt att det hör dit. Nu har vi kört maskkoll några...
Svar
6
· Visningar
1 873
Senast: Madick
·
Foder & Strö På en viss hemsida där man kan räkna ut foderstat till häst,om man väljer unghäst, så ska man välja Tillväxttakt. Vad är skillnaden...
Svar
4
· Visningar
842
Senast: Constance
·
Foder & Strö Hej I mit stall har vi lite olika åsikter om vissa saker därför tänkte jag vända mig hit och höra vad ni anser. Vi delar på...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
6 890
Senast: mackan
·
Foder & Strö min pålle sorterar gärna ut mineralerna och ja tänkte att om man häller i en skvätt olja för att binda ihop det hela så att det lättar...
Svar
1
· Visningar
642
Senast: mahlmt
·
V
Hästvård Jag vet att fång drabbar alla hästar, men vissa är ju känsligare än andra! hade en russ-korsnings valack på bete i sommras som fick...
Svar
5
· Visningar
998
·
Foder & Strö Jag har en 14-årig halvblods vallack som min dotter tävlar hoppning på. Han är ganska lättfödd och äter hösilage pga bronkiterna. Nu...
2
Svar
22
· Visningar
2 582
Senast: a1agnlju
·
Foder & Strö Har sökt i minnet och pappren efter en anledning att inte kunna ge enbart soja som kraftfoder vid ett utfodringstillfälle (grovfoder ges...
Svar
13
· Visningar
1 344
Senast: wrangler
·
  • Låst
Hästvård Jag blir aldrig klok på detta med avmaskning. Jag tar alltid träckprov på mina hästar innan jag ev. avmaskar. Gjorde ett träckprov i...
Svar
2
· Visningar
794
Senast: Madick
·
Hästvård Har precis varit med om att kastrera min första hingst och har nu några funderingar om eftervården. Han kastrerades stående igår vid...
2
Svar
22
· Visningar
2 434
Senast: anni0001
·
Hästvård Först och främst; vi har kliniktid, inte förräns om 14 dagar tyvärr så jag ska ringa och höra om jag kan få en tidigare på annan klinik...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
6 100
Senast: Terja
·
Hästvård Ponnyn har fått lite kass mage nu under hösten. Han har ätit hösilage hela sommaren, men gick över till årets skörd för en dryg månad...
Svar
4
· Visningar
722
Senast: _Runaway_
·
B
Foder & Strö Hej. Blev å fundera.... Kan man ha mineraler med fritillgång utan att de föräter sig eller får någon form av förgiftning? Har hört att...
Svar
1
· Visningar
795
·
Hästvård något jag funderar dagligen på när jag vistiterar igenom hästen, och kommer till ryggen är, hur mycket ska man "ta i" när man drar...
Svar
4
· Visningar
1 820
Senast: Centaur
·
Hästvård Just nu kör jag växelströ men oavsett hur mycket strö hon har får hon skav på hasorna. Tänkte därför försöka anlägga en permanentbädd...
Svar
5
· Visningar
820
Senast: Modett
·
Foder & Strö vad kan man ge som tillskott om man har en perfekt uträknad foderstat men kvoten Ca/P ligger på 2.28? :crazy: höts värde ligger på...
Svar
10
· Visningar
1 221
Senast: Nominous
·
Foder & Strö Har lite funderingar , Har en valack på 2,½ år som har en krasslig mage. Problemen började för ca 5-6 veckor sedan . Men "normal"...
Svar
8
· Visningar
1 555
Senast: kitty79
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka