Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja det kan säkert öka risken för brand.
Men spekulerade mest i varför Strömsholm nu hade så många lampor och jag tror det är av andra anledningar än att hästarna skulle slå ihjäl sig i mörkret.
kL*
Måste berätta om en tant som ringde mej för ett par år sen när jag sökte foderhäst eller om jag skulle köpa... i alla fall så pratade vi en stund och hon sa att det var viktigt att jag hade en lampa som lös i hagen på kvällen och att det fanns lampa inne i stallet på natten för hästen var nämligen mörkrädd!
Att hästar har mörkerseende har jag Aldrig hört under mina tre år på strömsholm.... De har känselhår på mulen som gör att de känner att de inte går in i väggen. (många som klipper bort dem nu för tiden)
Fönster spelar ju ingen roll om det inte finns lampor utanför och i de stall som jag har stått i så är det inte alla som har lampor utanför.. Strömsholm är ett ställe som inte slösar på saker och ting och om nattlampor inte ansågs nödvädigt så skulle de inte använda det då det ändå drar rätt mkt el.
Lite nyfiken*
Varför har du tänt på julaftonsnatten? för att de ska kunna leka med sina julklappar?
Jag funderade på att sätta in en mindre gran i stallet i år och ha på ljus med timer. Borde väl inte vara nån brandrisk?