Tips på proteinrikt foder. Ej pellets

Sv: Tips på proteinrikt foder. Ej pellets

Jo, jag har massor med både oljepressar och energiföretag som använder raps och utfodringsförsök lite här och där. Men ingen har velat sälja så små mängder av de jag fått tag i än så länge tyvärr.. De brukar fråga om jag hämtar med egen lastbil :angel: Jag ringer runt för fullt, en del är svåra att få kontakt med!

Har tyvärr inget bra svar att ge dig.. Men känner igen mig eftersom min häst också fått/får utslag i perioder. Min häst verkar vara känslig för pellets/musli (allafall de sorter jag provat) men har ingen aning om VAD i fodret han reagerar på. Vad jag förstår så har din häst utslag nu, så vad äter hon för kraftfoder nu? Mineraler? Du kan ju alltid prova pellets/musli igen och se om utslagen kommer tillbaka. Men jag vet - det är inte roligt...

Hon går på det sista betet nu. Har inte introduserat nåt kraftfoder än. Jag vet ju inte riktigt vad jag ska ge..

Senast ändrad:

Bryggerijäst har mkt protein i sig också, min får det eftersom jag vill höja proteinet men inte mj...har lågt mj i förhållande till smrp

Men om hon inte får något annat än bete nu och ändå fått nya utslag kanske det inte är foderrelaterat i alla fall? Om hon inte äter något olämpligt på betet då förstås..

ja du inte en aning.
Nu utfodrar jag henne alla fall. Ger havre och lucernpellets...... INga förändringar.
Ska nig kontakta veterinären.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Jag har en foder ponny just nu som jag är lite orolig för .. hon är ett 15 årigt sto som i grunden har lite svårt för att behålla...
Svar
14
· Visningar
1 812
Senast: tanten
·
Foder & Strö Hej! Jag har några frågor angående foder. Min häst har varit på träning och skall börja utfodras med hel havre och betfor samt protein...
Svar
13
· Visningar
718
Foder & Strö Då min häst har FFV som vi inte får bukt på ska vi testa GastoGard. Dock går det inte att ge honom orala sprutor, har någon provat att...
Svar
5
· Visningar
621
Senast: AbCdE
·
Foder & Strö Har en häst som kissar ner hela boxen. Han är ute mellan 06-21 kan strö boxen med spån dagen efter är den nerpissad så måste strö boxen...
Svar
12
· Visningar
1 003
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka