Betfor, vad är skillnaden?

Sv: Betfor, vad är skillnaden?

Vet inget om pelletsen men vill bara göra en liten parentes när jag ser er skriva varmt vatten - Tänk på att inte ta varmvatten direkt ur kranen vilket jag sett att många gör, det är både bakterier och metaller och inget att ge sina djur. Ta kallvatten och värm upp. Bara ett tips

Jag har hört detsamma. I det kommunala vattnet tillsätts ju klor och (om jag inte minns helt fel) frigörs mer klor i varmvattnet som kommer direkt från kranen. Har ingen källa på detta uttalande men jag har hört det någonstans... Vet inte hur det är om man har egen brunn men jag tar alltid kallt vatten och värmer om jag behöver varmt vatten till mina djur/barn (eller till min man för den delen :p )

Jag föredrar snitslad betfor av gammal vana ;) Den pelletterade är billigare här men den snitslade är inte heller dyr, och jag ger så lite att den räcker en mindre evighet :)

Sv: Betfor, vad är skillnaden?

Är näringsinnehållet samma på 1 kilo strimlad betfor och 1 kilo pelleterad betfor?

Liknande trådar

Hästvård Jag gör ofta "buklyft" på mina hästar för att kolla av rörligheten i ryggen. Min ena häst har super rörlighet, lyfter jättefint men har...
Svar
18
· Visningar
1 273
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
973
Senast: Svartkatt
·
Foder & Strö Hej, såg att Chia de Gracia kommit med nån ny produkt som heter Mash the pony. Jag har dock inte hittat utfodringsrekommendationer.Blev...
Svar
6
· Visningar
1 201
Senast: Liten
·
Hundhälsa Jag håller på att sätta in Milou på dietfoder. Jag har köpt en sort som heter weight management satiety veterinary men hittat en modell...
Svar
14
· Visningar
880
Senast: Lillefrun
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka