Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

K
Hästvård Det är så att jag har en häst som har en stenhård knuta "galla" på framben . Han är ej halt. Vet någon vad det kan vara ?
Svar
2
· Visningar
790
Senast: TantEster
·
Foder & Strö Tycker det är svårt att hitta den exakta skillnaden mellan havre och korn? Vad innehåller de? Man får alltid höra att de innehåller...
Svar
3
· Visningar
3 483
Senast: Natasja
·
Hästvård Är inte säker på om det här borde ligga i avmaskningstråden men jag tycker inte riktigt att det hör dit. Nu har vi kört maskkoll några...
Svar
6
· Visningar
1 876
Senast: Madick
·
Foder & Strö På en viss hemsida där man kan räkna ut foderstat till häst,om man väljer unghäst, så ska man välja Tillväxttakt. Vad är skillnaden...
Svar
4
· Visningar
847
Senast: Constance
·
Foder & Strö Hej I mit stall har vi lite olika åsikter om vissa saker därför tänkte jag vända mig hit och höra vad ni anser. Vi delar på... 2 3 4
Svar
72
· Visningar
6 904
Senast: mackan
·
Foder & Strö min pålle sorterar gärna ut mineralerna och ja tänkte att om man häller i en skvätt olja för att binda ihop det hela så att det lättar...
Svar
1
· Visningar
646
Senast: mahlmt
·
V
Hästvård Jag vet att fång drabbar alla hästar, men vissa är ju känsligare än andra! hade en russ-korsnings valack på bete i sommras som fick...
Svar
5
· Visningar
1 005
Senast: Alexandra_W
·
Foder & Strö Jag har en 14-årig halvblods vallack som min dotter tävlar hoppning på. Han är ganska lättfödd och äter hösilage pga bronkiterna. Nu... 2
Svar
22
· Visningar
2 588
Senast: a1agnlju
·
Foder & Strö Har sökt i minnet och pappren efter en anledning att inte kunna ge enbart soja som kraftfoder vid ett utfodringstillfälle (grovfoder ges...
Svar
13
· Visningar
1 345
Senast: wrangler
·
  • Låst
Hästvård Jag blir aldrig klok på detta med avmaskning. Jag tar alltid träckprov på mina hästar innan jag ev. avmaskar. Gjorde ett träckprov i...
Svar
2
· Visningar
797
Senast: Madick
·
Hästvård Har precis varit med om att kastrera min första hingst och har nu några funderingar om eftervården. Han kastrerades stående igår vid... 2
Svar
22
· Visningar
2 436
Senast: anni0001
·
Hästvård Först och främst; vi har kliniktid, inte förräns om 14 dagar tyvärr så jag ska ringa och höra om jag kan få en tidigare på annan klinik... 2 3 4
Svar
65
· Visningar
6 118
Senast: Terja
·
Hästvård Ponnyn har fått lite kass mage nu under hösten. Han har ätit hösilage hela sommaren, men gick över till årets skörd för en dryg månad...
Svar
4
· Visningar
725
Senast: _Runaway_
·
B
Foder & Strö Hej. Blev å fundera.... Kan man ha mineraler med fritillgång utan att de föräter sig eller får någon form av förgiftning? Har hört att...
Svar
1
· Visningar
800
Senast: Alexandra_W
·
Hästvård något jag funderar dagligen på när jag vistiterar igenom hästen, och kommer till ryggen är, hur mycket ska man "ta i" när man drar...
Svar
4
· Visningar
1 829
Senast: Centaur
·
Hästvård Just nu kör jag växelströ men oavsett hur mycket strö hon har får hon skav på hasorna. Tänkte därför försöka anlägga en permanentbädd...
Svar
5
· Visningar
824
Senast: Modett
·
Foder & Strö vad kan man ge som tillskott om man har en perfekt uträknad foderstat men kvoten Ca/P ligger på 2.28? :crazy: höts värde ligger på...
Svar
10
· Visningar
1 223
Senast: Nominous
·
Foder & Strö Har lite funderingar , Har en valack på 2,½ år som har en krasslig mage. Problemen började för ca 5-6 veckor sedan . Men "normal"...
Svar
8
· Visningar
1 558
Senast: kitty79
·
S
Hästvård Jag fick hem en häst för ca 1 års sedan, ett varmblod. Jag räddade honom från en elak travtränare som bara spöade sina hästar för... 2
Svar
24
· Visningar
2 310
Senast: Explosiv_ox
·
J
Hästvård Nu ska jag ta och kastrera min lilla kille (ett årig hingst) men jag har ignen aning hur jag ska bära mig åt? Vad är det bästa vägen man...
Svar
2
· Visningar
728
Senast: MangoTango
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Annonsera Mera VIII
  • Bruksprovet 2025