Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Har läst många trådar om olja men inte blivit nå klokare för det,alla säger olika:p Har iaf kommit fram till att ge rapsolja,men då...
Svar
6
· Visningar
1 014
Senast: alexia_sm
·
Hästvård Jag kanske överreagerar men behöver råd! Jag har en unghäst som stor! och just nu växer kraftigt. Han har gått på lösdrift till nu och...
Svar
2
· Visningar
793
Senast: hyperff
·
Hästvård Min häst har något man skulle kunna kalla kronisk mugg, det finns ingen definitiv diagnos och trots utredningar vet inte veterinärerna...
Svar
3
· Visningar
1 033
Senast: lady_vip
·
P
Hästvård Dom senaste veckorna har min älskade kille verkat trött och inte lik sig själv riktigt och för ca 2veckor sen fick han en svullnad på...
Svar
4
· Visningar
1 396
Senast: PamirRodney
·
S
Hästvård Hur pass farligt är det egentligen? Någon som vet?
2
Svar
30
· Visningar
5 004
Senast: salwi
·
T
Foder & Strö Om man vill utfodra halm för lite sysselsättning och bukfylla. Vilken halm är att föredra? Har läst här att någon viss halm inte var så...
Svar
4
· Visningar
978
E
Hästvård Imorse när jag kom ut för att ge hästarna morgonhö såg jag att min minsting hade blod ovanför hoven. Men det var inte där ifrån blodet...
Svar
7
· Visningar
5 619
Senast: Remix
·
P
Hästvård Den gamla fjordingen här hemma behöver ha lite mer hull på kroppen inför vintern, hon är 28 år och bara skrotar i hagen med kompisarna...
Svar
8
· Visningar
966
Senast: Pula
·
Foder & Strö satt och kollade lite på hästfoder idag, har funderat på att byta, för tillfället får hon endast havre. men skulle kännas tryggare med...
Svar
4
· Visningar
986
Senast: Elina8
·
M
Hästvård Okej, nu börjar gräsmagen bli alltför stor! Visserligen kommer hästen nog tappa en hel del i vinter, men kan nog ändå behöva en del...
Svar
1
· Visningar
615
·
M
Foder & Strö Funderar på att börja ge min valack mer kraft foder, men funderar på hur mycket som är rimligt. Idag får han 0,5 kg havre och 1 dl...
Svar
3
· Visningar
1 160
Senast: Laguna
·
Foder & Strö Har i samband med ägar byte av stallet fått ett problem. de har köpt in ett vinterlager silage utan analys, med tanken att det är från...
2
Svar
27
· Visningar
2 781
Senast: mackan
·
N
Hästvård Som rubriken lyder, min häst är varm i kotorna på alla ben. Lika varm på alla ben, ingen svullnad eller puls (ingen feber heller). Inte...
Svar
2
· Visningar
1 494
Senast: NathalieG
·
K
Foder & Strö Min häst äter en hel del mat. Upp till ett kilo grovfoder om dagen. Vi måste ge henne så mkt för att hon tunnar ut så jätte mkt på...
2
Svar
27
· Visningar
2 227
Senast: sky_fly
·
Hästvård misstänker att stoet ev kan ha urinvägsinfektion`. Kontaktade då kliniken för tidsbokning, de sa då att stoet bör vara brunstigt...
Svar
7
· Visningar
3 082
Senast: jassica
·
Hästvård Nu har försäkringsbolaget lagt in reservationer hov/hovsjukdomar på vårat sto bara för att hon för ett år sedan opererades för...
Svar
5
· Visningar
806
Senast: clubman
·
Hästvård jag har lagt märke till att när ja spolar benen på mitt sto så är det alltid ett särskilt ben som hon lyfter , nämligen vänster bak...
Svar
6
· Visningar
874
Senast: skuggi
·
C
Hästvård Ska naturligtvis stå "häst" i rubriken och inte "sätt".. Någon som har några bra tips på hur man kan behandla mugg lite alternativt...
Svar
10
· Visningar
1 540
Senast: Skogstroll
·
Foder & Strö Vet någon vad ett fodertillskott som ska heta Magic finns å få tag på och om det är bra till bockande hästar?? Vem e det som gör...
Svar
6
· Visningar
1 040
Senast: vensville
·
S
Foder & Strö ............................Per kg foder...........................per kg torrsubst...
Svar
5
· Visningar
890
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka