Protein eksem??

Sv: Protein eksem??

Lite OT.

Ditt alias, var kommer det ifrån? Jag har haft två ponnyer som hade ett sto som hett Forest Autumn som mamma.

MVH Russin8

Fortsätter OT till ts

Forest Autumn var en ponny som jag red mycket när jag var ung. Det var inte min egen häst men jag var ofta hos dem som hade henne och flera andra newforestponnyer. Jag har fått pm från ngn som har berättat om dina två hästar.

proteinknölar är alltså inte farligt? Det stämmer alltså inte att en häst kan få proteinknölar av soja?

Ja:) starta en tråd! Jag behöver oxå lära mig mer om foder. Man är ju uppväxt med att dom bara ska äta havre och hö:smirk:. Mina föräldrar tyckte det var onödigt att ge massa annat "tjafs";)

MVH Russin8
Dina föräldrar hade väldigt rätt i det. Börja alltid med grovfoder. Tillsätt sedan det som saknas så att du får rätt balans mellan energi och protein. För lite protein? Ge proteinfodermedel (lucern, soja, rapskaka mfl) För lite energi? ge energifodermedel (t ex. betfor, havre etc) Sega hästar kan mycket väl bli piggare om de får rätt balans i sin foderstat. Om du har svårt att räkna foderstat själv, varför inte betala en slant till en foderrådgivare som kan göra det åt dig denna gång. Till jul önskar du dig boken hästens näringsbehov och utfodring av Christina Planck mfl. http://www.prisjakt.nu/bok.php?p=65693 så har du lite att läsa i mellandagarna :) Foder är jätteroligt när man väl börjar sätta sig in i det.

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom...
2
Svar
28
· Visningar
1 541
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Har för första gången en häst där man måste vara lite betänksam kring i vilken form man ger foder. Hon har en djup tandficka och...
Svar
14
· Visningar
616
Senast: WildHorse
·
Foder & Strö Jag blir alldeles snurrig av alla olika fodersorter, tillverkare och näringsinnehåll. Buke, hjälp! Hästen är av den tunnare sortens...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
6 843
Senast: Fazeem
·
Foder & Strö Hej alla kloka hästmänniskor, Jag har en 6-årig PRE-hingst, han är ca 165 cm hög och nätt i typen. Väger just nu ca 440 kg, han bör...
Svar
18
· Visningar
2 043
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka