Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Min häst verkar bli dålig i magen av krafft plus grön...:confused: Är det någon annan som varit med om liknande med detta foder? Kan det...
Svar
7
· Visningar
1 297
J
Hästvård Hej jag ska ta och kastrera min ettåriga shettis pojke men jag har aldrig behövt kastrara någon häst förut så jag vet inte alls vem jag...
Svar
6
· Visningar
874
Senast: Mitrolle
·
Foder & Strö I år har vi köpt ett hösilage med dåliga protein värden. Jag har en lättfödd häst som behöver ett koncentrerat proteinfoder. Jag brukar...
Svar
4
· Visningar
1 113
Senast: MiaMaria
·
Hästvård Jag var i dag på en besiktning på en häst jag ska köpa. Hon reagerade på när vet kände igenom rygen. Vet kunde inte säga om det var...
Svar
12
· Visningar
1 255
Senast: Aliil
·
Hästvård Om det står "02-2010" (=februari 2010?) på den lilla lappen vet. satt i passet vid senaste vaccinationen betyder det då att det är innan...
Svar
8
· Visningar
1 049
Senast: Aliil
·
Hästvård En god väns häst har fått diagnosen struppipare och rekommenderats operation. Hästen är väldigt trött och har svårt att galoppera samt...
Svar
1
· Visningar
1 107
Senast: mimus
·
A
Hästvård Hej. Har lite funderingar kring det här med lösa benbitar. Som jag har förstått det så är det ganska vanligt på unga hästar. Men hur...
Svar
1
· Visningar
764
Senast: cathepsin
·
B
Foder & Strö Har nu en fungerande foderstat till praktiken, får se hur det blir i verkligheten. Men jag tror på den. Och hoppas att det var värt...
Svar
4
· Visningar
782
Senast: Borka2008
·
Foder & Strö Då en häst i stallet sannolikt har drabbats av cushing, har mitt intresse väckts för denna sjukdom (både för hästens skull och för min...
Svar
2
· Visningar
915
Senast: sthu
·
Foder & Strö Hej, min mamma kom hem med Granngårdens havrefria müsli nu istället för den vanliga, Mustang. För att den har blivit så dyr.. :( Vad är...
Svar
6
· Visningar
1 027
Senast: MaRomer
·
Hästvård Min treåring har blivit svullen ungefär som markerat på bilden nedan. Vet inte om det beror på tänder (mjölktandsrester borttagna för...
Svar
13
· Visningar
3 725
Senast: Sjunior202
·
Hästvård Hej! Bara undrar om nån här inne har nån koll på hur snabbt såna kan uppstå?? Känner en häst som vet.besiktigades ua för ca 1...
Svar
1
· Visningar
1 110
Senast: Sushmeister
·
Hästvård Hej! Idag hände det som inte får hända. Ponnyn tappade en framsko när jag red och imorgon ska jag tävla. Har ringt till hovslagare- 5...
Svar
9
· Visningar
1 537
Senast: Vitpeppar
·
Hästvård Min dam står på långvila för att läka ut hovled + ligament. Det betyder att hon i nuläget får strosa omkring i sin hage, men inte mycket...
Svar
5
· Visningar
1 270
Senast: Lona
·
G
Hästvård Hej, jag ska köpa en ponny, och jag har börjat skaffa lite utrustning, nu undrar jag hur långa benlindor man ska ha till en D-ponny. 4...
Svar
4
· Visningar
3 138
Senast: Centaur
·
C
Foder & Strö Har hört att proteinvärdet i hösilaget ska över lag vara lågt i år men när jag fick analysen på det hösilaget jag har köpt så blev jag...
Svar
4
· Visningar
1 407
Senast: Miaa
·
Hästvård Hästen fick små gallor runt om i samband med installning för två veckor sedan. Gissar att den reagerat på omställning i foder och att... 2
Svar
36
· Visningar
3 908
Senast: lillarut
·
Foder & Strö Har provat med betfor och (hel)havre, även andra pellets, i syfte att ge honom vitmaintillskott pga mattheten han fått i pälsen sen han...
Svar
1
· Visningar
1 298
Senast: alexia_sm
·
Foder & Strö Har läst många trådar om olja men inte blivit nå klokare för det,alla säger olika:p Har iaf kommit fram till att ge rapsolja,men då...
Svar
6
· Visningar
1 015
Senast: alexia_sm
·
Hästvård Jag kanske överreagerar men behöver råd! Jag har en unghäst som stor! och just nu växer kraftigt. Han har gått på lösdrift till nu och...
Svar
2
· Visningar
794
Senast: hyperff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Annonsera Mera VIII
  • Bruksprovet 2025