Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård VAR börjar man söka om man misstänker att hästen har ont. har ett 17 årigt sto som har blivit grinig när man sadlar o tränsar...
2
Svar
38
· Visningar
2 614
Senast: vinkelina
·
Foder & Strö Hej, mina hästar ska stå på halm , men jag kan inte förvara det inomhus ( finns inte plats) nu undrar jag om det räcker att jag ställer...
Svar
3
· Visningar
1 062
F
Hästvård imorgon är det dags att klippa lilla donnan för första gången. Var bara så längesen jag klippte så jag satt å funderade lite. Hon ska ju...
Svar
5
· Visningar
1 093
Senast: mackan
·
Foder & Strö Måste bara få skriva av mig lite: Varför har en del ägare svårt att först att deras hästar börjar bli gamla och behöver en annorlunda...
Svar
9
· Visningar
1 953
Senast: Kratus
·
C
Foder & Strö (väldigt dålig rubrik, kom inte på någon bättre) Har en ponny som får 2,5 dl krafft grund, 2,5 dl havre, 2 dl betfor, 1 dl majsolja...
Svar
2
· Visningar
822
Senast: Caramia664
·
Hästvård Jag har själv en ponny som tidigare varit drabbad av (foderrelaterad) fång med rotation runt om. Detta var för fyra år sen och sen dess...
Svar
5
· Visningar
1 733
Hästvård Jag har haft hästen i drygt 2 år. Min hovslagare som jag har haft fram tills nu har gjort ett fantastiskt jobb. Hovarna var hemska...
Svar
2
· Visningar
921
Senast: remmis
·
Foder & Strö Är det någon som använder sig av Edel? Har just "hittat" det fodret, är mycket billigare än Kraffts sortiment som jag fodrar med nu...
Svar
13
· Visningar
3 982
Senast: Soffan74
·
Foder & Strö Jag har alltid fodrat med vanligt torrhö och haft haft förmånen att under flera år ha fått en superfin förstaskörd med perfekta värden...
Svar
16
· Visningar
2 502
Foder & Strö Har alltid haft behov av att öka på protein och även lite energi. Men denna analys gav sky höga värden så jag vet inte hur man ska få...
Svar
9
· Visningar
1 072
Senast: noble art
·
Foder & Strö Är det farligt om hästen får ett överskott på mineraler? Om hästen får för mycket av en mineral, tex 10-15g överskott av magnesium...
Svar
6
· Visningar
1 460
Foder & Strö Lite konstig fråga kanske. Men jag har aldrig gett lusern innan, har nu köpt ett hack som jag såsmåningom kommer ge ett 0.5-1 kg av...
2
Svar
20
· Visningar
3 664
Senast: Elina8
·
Foder & Strö Nu har jag sakta och fint vant in vinterns hö under drygt en månad medans de har gått kvar på betet, den ena hästen reagerade direkt med...
2
Svar
22
· Visningar
2 464
Senast: Yapp
·
Foder & Strö Ja, hur räknar man egentligen till unghästar? Jag har för länge sen fått lära mig att man ska räkna på underhållsbehovet för förväntad...
Svar
3
· Visningar
1 206
Senast: Arwen
·
Foder & Strö Jag har tidigare haft allt foder inkluderat i stallhyran men ska nu byta till ett stall där jag köper kraftfoder själv. Vad blir...
Svar
7
· Visningar
1 082
Senast: Kirre
·
7
Hästvård Min hopphäst på 6 år blev exportröntgad U.A nyligen o besiktades sedan idag med böjprov o dyl.Han ska ev säljas.Visade 2 graders hälta...
Svar
6
· Visningar
2 607
Senast: Lindsen
·
Hästvård Hej. Har ett varmblod som har väldigt lite päls. Tänkte låta henne sätta mera eftersom hon står på lösdrift. Men hur börjar jag för att...
Svar
9
· Visningar
948
Senast: Tibra
·
Foder & Strö Mitt 20 åriga varmblod har blivit diagnostiserad med belastningsfång(väldigt lindrig) för ca 5 veckor sedan, alltså tror inte...
Svar
6
· Visningar
1 143
Senast: Mynta2
·
Hästvård Jag går i funderingar på att ta ut en Equiterapeut för att kolla igenom min häst. Jag har frågat veterinärer och andra hästmänniskor...
Svar
6
· Visningar
916
Senast: Boj
·
C
Hästvård Tösen har ju vart halt länge och är nu på gång igen. Troligen var det en ligamentskada hon hade. Hur funkar back on track på ligamenten...
Svar
4
· Visningar
1 473
Senast: chira
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka