Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Lillan har blivit svullen på undersidan vid tandraden (kommer ej ihåg vad kroppsdelen heter :o ) mellan ganachen och underläppen, kan...
Svar
2
· Visningar
812
Senast: Remix
·
Hästvård äh, fick inte till nån bra rubrik hade ut massören till mitt sto på tisdag, heppan är 17 år gammal, gått 10 på ridskola och har i...
Svar
6
· Visningar
1 159
Senast: vinkelina
·
Hästvård Hej! Jag skulle behöva hjälp med en sak, Jag behöver klippa min häst då den blir svettig efter bar några minuter när vi rider, och har...
Svar
8
· Visningar
2 906
Senast: Elina8
·
B
Hästvård hej, jag är fodervärd till en 17 årig gotlandsruss. Han är sällskap till min unghäst. Han vill klia svanssen mot allt. jag är orolig att...
Svar
5
· Visningar
857
Senast: angelaL
·
J
Hästvård Har precis flyttat hästen till nytt stall där de fodras med hö istället för Hösilage som på förra stället. Både jag och sambon är...
Svar
1
· Visningar
712
Senast: M-oaa
·
M
  • Låst
Hästvård Hej! jag har en islandshäst 16 år gammal, som jag köpte i mars månad, har aldrig haft några stora problem med henne, mer än att hon...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
4 712
Senast: Glimm
·
Hästvård Hej! Har köpt mig en burk med litomove och ska ge min ena häst. Ngn som gett av litomove till sin häst och kan berätta om det...
Svar
5
· Visningar
2 260
Senast: Popcorn
·
Hästvård Vad kostar det ungefär att låta en veterinär dra ut två vargtänder?
Svar
12
· Visningar
6 676
Hästvård Vad tvättar o smörjer ni med? Vad är bäst?
2
Svar
29
· Visningar
3 534
Senast: tabac
·
Hästvård Fick veterinärräkning där jag antog att all medicin ingick, dvs 1 st influensavaccination, 6 påsar pulver typ hippotrim (glömt namnet) ...
2
Svar
23
· Visningar
3 539
Senast: Skogstroll
·
S
Foder & Strö Jag har letat lite på detta forum för att se om jag skulle hitta någon tråd om vilket foder ni tycker är bäst. Men hittar inget så jag...
Svar
5
· Visningar
947
Senast: SaraXX
·
Foder & Strö någon som har erfarenhet av dom två eller någon utav dem? har fått tipset att ge min känsliga häst någon utav dem.
Svar
1
· Visningar
1 450
Senast: Boj
·
Foder & Strö Då jag är ute efter ett lämpligt helfoder till min häst så jämför jag nu innehållsförtäckningar på olika sorter och undrar lite...
Svar
7
· Visningar
1 821
Senast: noble art
·
Hästvård Jag har funderat på en sak sista tiden. Tror ni att hästarna bryr sig om ifall att man borstar, umgås, myser med dem varje dag? Tror...
2
Svar
30
· Visningar
2 292
Senast: angelwings
·
Foder & Strö Mina ena pålle är lite lös i magen sedan övergången till hösilage och det vill inte stabilisera sig. Så jag antar att han behöver lite...
Svar
9
· Visningar
1 267
Senast: aida
·
Hästvård Hovis har konstaterat att min häst har så fjuttiga trakter fram och föreslog att han ska skos med kilar för att kunna balansera hoven...
2
Svar
30
· Visningar
4 360
Senast: Andorra
·
Hästvård Någon som vet några bra vitaminer man kan ge till ens gamla ponny? Han har inte brist på något, utan det är mest förbyggande syfte, dom...
2 3
Svar
43
· Visningar
6 080
S
Hästvård har någon som har använt kopparsulfat som flytande "vatten" upptäckt att hästarna har reagerat? jag börjar tro att det gör ont på dom...
Svar
4
· Visningar
2 066
Senast: sinner
·
A
Foder & Strö Behov:70MJ /420g smrp Får: 91,6 MJ / 534smrp Kvot 5,8 Åsikter om detta? Detta får han isig på 10kg silage med en TS på 62% samt...
Svar
3
· Visningar
795
Senast: Alice2008
·
A
Foder & Strö Vore tacksam för lite hjälp å funderingar.. Här e värdena på ett parti ensilage. ts 32% Mj 3.1/kg foder råprotein 39g/kg foder...
Svar
6
· Visningar
1 601

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Stora shoppingtråden III
  • Letar hovkurs

Omröstningar