Svullnad bakom senan, någon som varit med om samma sak?

Sv: Svullnad bakom senan, någon som varit med om samma sak?

Ja, det finns ju många sätt att få bort en svullnad, men jag tycker det känns viktigt att reda ut varför den finns där! Vad det är som gör att hästen blir svullen och hur man ska kunna undvika det.

brosket i hovarna har blivit förhårdnat, det blir som ben och man gör inte så mycket åt det. dock blir han bara påverkad när det blivit "tekniskt" fel mellan oss, han är extremt känslig och nervös och när han spänner sig hoppar han jämfota och får ont, annars är han symptomfri.
nu är det nästan bara när han busat och sprungit i hagen som han kan svullna, men då kyler jag och promenerar, det är ju en reaktion på något men som sagt, bara när de vart busiga i hagen numera och det känns skönt.

Vad är det som gör att det blir förhårdnat? Men bra att han fungerar iallafall och att det blir bättre av att kyla och promenera :)

Det jag tycker är så frustrerande är just att jag inte kan göra något åt det då det inte finns något spec som fungerar. Ibland blir han bättre när han får komma ut och gå, men ibland blir det lite värre :cry:

Har dock märkt att det alltid svullnad upp lite när han äter..

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 171
Senast: lizzie
·
Hästvård Upptäckte en svullnad för en vecka sedan på min häst. Lite svullen (hård svullnad) nedanför knäet på utsidan. Ej på båda sidor senan...
Svar
18
· Visningar
1 822
Senast: Jingvarsons
·
Hästvård Min häst har känts stel och lite ovillig i ridningen senaste tiden. Har haft ut ET som har konstaterat att han har väldigt ont i nacken...
Svar
6
· Visningar
2 470
Hästvård Har en grabb här hemma som jag för 5v sedan hittade svullen från kota till has vänster bak. Eftersom att alla runt omkring sa till mig...
Svar
3
· Visningar
1 049
Senast: Saraoliv
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka