Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö pga ett missförstånd har mina hästar fått i sig dubbla givan kraftfoder ikväll dvs 1 kg soja på man dubbla doseringen kiselgur och...
Svar
1
· Visningar
875
Hästvård Vad är det för fel på en häst som har kraftigt förhöjda CK-värden men alla andra värden ligger normalt???
Svar
5
· Visningar
5 600
Senast: orcide
·
R
Hästvård Min olycksfågel till halvfoderhäst har muskelinflammation i ryggen enligt vet, och vi får tömköra och han har fått butta. Hon tyckte...
Svar
4
· Visningar
1 283
Senast: Marita73
·
Hästvård Förra året vid den här tiden fick min häst kolik och stod totalt ca 2 veckor på Ulltuna och Strömsholm. Vet gjorde alla möjliga...
Svar
3
· Visningar
719
R
Hästvård Har för mig att jag har läst en hel del som är negativa till att använda jodopax till sårvård. Vad säger ni som är kritiska?
Svar
11
· Visningar
6 113
Senast: TantEster
·
Foder & Strö Fick precis min analys av vårt hösilage 2:a skörd taget i början på september. Tycker att proteinvärdet är misstänkt högt. Har inte...
Svar
1
· Visningar
957
Foder & Strö Jag har svårt att få upp kvoten mer utan att behöva ta bort hö då energin är ganska hög, men inte proteinet..:crazy:.... Frågan är hur...
Svar
1
· Visningar
807
H
Foder & Strö Ni får ursäkta en nybörjare som just skaffat sin första häst (känner mig manad att skriva så eftersom tonen här på forumet tenderar att...
Svar
18
· Visningar
1 791
Senast: Honeypixie
·
T
Foder & Strö Har setat och läst om lite olika foder och tillverkare, bla mustangs olika fodersorter. doddson & hornell(stavning?) och krafts foder...
2
Svar
20
· Visningar
2 048
Senast: Tequilasun
·
Hästvård En liten fundering..Går det att få hästen utdömd alt triangelmärkt utan klinikbesök?.. t ex vid hälta. Måste det alltid göras en...
Svar
11
· Visningar
2 707
Senast: elgur86
·
S
Hästvård antar att min ena häst har blivit sparkad eller skadat sig på annat sätt i hagen för 5 dagar sedan. hon har ett sår inne på vänster bak...
Svar
9
· Visningar
904
Senast: skippan
·
N
Hästvård Vad vet ni om ramslök? Har hört att den ska vara giftig men hittar ingen fakta kring växten förutom hur man tillagar den.
Svar
2
· Visningar
1 058
Senast: xbella
·
M
Hästvård Detta blev oerhört långt och halvflummigt, men jag vore oerhört tacksam om jag kunde få lite hjälp:)! Sammanfattande frågor finns längst...
2
Svar
22
· Visningar
2 635
Senast: a1agnlju
·
N
Hästvård Hej Är ny här på Buke, följer just nu en del intressanta diskussioner... Vill höra lite om erfarenheter av pålagringar i...
Svar
3
· Visningar
1 477
Senast: NikkiSixx
·
Å
Hästvård Är det någon mer än jag som känner sig lurad av veterinärerna på våra kliniker som gärna vill behandla mina hästar mer än nödvändigt...
2
Svar
31
· Visningar
3 184
Senast: Marita73
·
G
Hästvård I söndags red jag på mitt nordsvensk sto. Travade med henne på en grusväg, hon saktade ner (hon trodde vi skulle ner för en backe...
Svar
13
· Visningar
1 791
Senast: Gullregn
·
Hästvård Nu vill jag gärna ha lite tips på hur jag kommer tillrätta med följande beteende: 1,5 års hbl-hingst (nyss kastrerad dock) som när...
Svar
9
· Visningar
1 005
Senast: Pula
·
G
  • Låst
Hästvård Hej och hallå :) Idag var hovis hos mig och skodde vår varmbloding och verkade hovarna på shettisen. Nu funderar jag lite på vad alla...
Svar
2
· Visningar
938
Senast: Boj
·
Foder & Strö Har två hästar som insjuknat i fång, är på tredje boxvilaveckan nu. Har inte fattat varifrån det kommit, men fick analysen i...
2 3
Svar
49
· Visningar
8 151
Senast: Lindon
·
Foder & Strö Hejsan, Mina hästar har ätit hösilage i flera år utan problem. Då jag nu har mycket färre hästar än tidigare har jag nu valt att vänja...
Svar
7
· Visningar
861

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka