Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Skadad?

Håller med du!:bow: Jag blir alldeles förskräckt:(

Trodde när jag skulle börja läsa sid 3 av tråden, att ts tagit sitt förnuft till fånga och insett att hästen bör utredas, men nä.. Nu rids den i stället tills den "stupar".
Nä fy så ledsen jag blir:(

Hej!

Sedan har hon varit halt när jag ridit henne själv men inte när jag ridit henne med andra. Hon snubblar mer än hon gjort innan.

utan att det är en tristess grej, en häst som har kommit på att om jag haltar hoppar hon av och leder hem mig igen så slipper jag bli riden ensam, slipper lämna hagen och hästkompisarna och min MAT!!!

Men jag såg också att alla har bara tagit för givet att hon känns halt på det benet som hon har haft en skada på sedan innan, jag har aldrig skrivit vilket ben hon kändes halt på då jag ibland kan tycka det är på ett av frambenen och ibland på ett bakben, jag vet alltså inte.

Det skulle vara mycket intressant att veta vilken klinik som anser att ni inte behöver komma in och utreda, har väldigt svårt att tro att du har fått det svaret. I så fall har du inte uppgett det du återger i den här tråden.

har börjat sätta igång henne lite sakta igen, vilket innebär att ja jag rider henne tills hon är trött

Du kan ju inte vara sann! :eek:

Att sätta igång en häst innebär INTE att rida tills hästen är så trött att den snubblar. Framför allt inte om hästen inte är helt fräsch!

Ja ni får som sagt tro vad ni vill här. Jag har fått svar på att där inte är någon åkomma som gör att hon inte kan ridas som en vanlig "hemmahäst" ej hoppa eller tävla henne då hon inte klarar det. hon klarar av att ridas ca 3 dagar i veckan. Den kliniken som inte ville ta in henne extra är precis samma klinik som har undersökt henne varje gång hon har fått nya skor. Då hon har haft en hov/ben under behandling. Inget som mått dåligt av ridning.

Men som sagt tro vad ni vill. Jag har fått henne friskförklarad av veterinär från klinik. Och har inga stora problem med henne längre, mer än att fånga henne i hagen. Jag började denna tråden vid sidan om utredningen av henne men det har aldrig någon uppfattat. Hon har blivit röntgad men inte extra emellan den ordinarie röntgen, som inte heller behövs mer då hov/ben i stort sett är helt upprättad

Du kan ju inte vara sann! :eek:

Att sätta igång en häst innebär INTE att rida tills hästen är så trött att den snubblar. Framför allt inte om hästen inte är helt fräsch!

När hon reds helt trött nu var där inga problem med henne och hon var helt fräsch!!!

Hon reds inte trött eller av mig medan hon kändes helt totalt hopplös, Jo en gång den gången jag kände det... annars åkte min treåriga dotter på henne medans hon motionerades, promenerade utanför hagen

Efter att ha läst denna tråden förstår jag varför du får jaga henne i hagen, stackars häst!
Det skulle vara hästförbud för vissa människor.:mad:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 138
Senast: Bison
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 490
Senast: Freazer
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 146
Senast: Juli0a
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 659

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka