Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

U
  • Låst
Hästvård Sökte i forumet men hittade ingen liknande tråd. Köpte min unghäst i somras, och antog såklart att han var avmaskad innan dess...
Svar
1
· Visningar
1 194
Senast: Boj
·
N
Hästvård Nu har det gått lite mer än ett år sen min häst blev skadad. hon har fått någon typ av skada i hasen. hon har stått i ca 8 månader. nu...
Svar
11
· Visningar
1 449
Senast: Ylva86
·
Hästvård Jag tog hem min unghingst i söndags. Han är trevlig att hantera, och går bra ihop med valacken. Nu är det så att han dricker ungefär 40...
Svar
12
· Visningar
1 213
Senast: Ingela_S
·
K
Hästvård Min häst har börjat få problem med hovarna, ej halt, öm eller varm, men sulan har liksom blivit sviktande och mjölig. Vad kan detta...
Svar
1
· Visningar
1 075
Senast: Kissan
·
Foder & Strö Har en maxad c-ponny, ganska smäcker, korsning Tinker/Fullblod. I början av sommaren hade han först mask och blev sen sjuk. Efter det...
Svar
13
· Visningar
1 859
Senast: Vitpeppar
·
Foder & Strö Jag har ägnat ganska mycket tid åt att hitta ett bra hö i år eftersom mitt sto är dräktigt. Och jag har hittat ett hösilage som jag är...
Svar
8
· Visningar
953
Hästvård Fick en chock när jag frågade veterinären vad han skulle ha.. 650 kr!!!! Förra året gav jag 400kr:/ Har ni andra också märkt av denna...
2
Svar
20
· Visningar
1 814
Foder & Strö Hej! Jag har en halvblodsvalack som har lite problem med sin energi.. ;) Han går på krafft sport nu och det funkar väl okej,men jag...
Svar
6
· Visningar
761
Senast: pinky
·
C
Foder & Strö Ja vad är egentligen skillnaden? Har ett fullblodssto som håller på att sättas igång efter en lång hälta (som säkert många vet ;))...
Svar
3
· Visningar
1 098
Senast: Chili
·
Hästvård Behöver hjälp! I samma hage som mina hästar går, sto med föl, så går det en liten svart terrorist-ponny på 1 år som Problemet är att den...
2
Svar
20
· Visningar
4 495
Senast: n33Lu
·
A
Foder & Strö Jag ska börja ha alla morgonfodringar i stallet om nån månad. Om 2 månader börjar jag plugga och tänkte försöka vara lite effektiv.. Så...
2
Svar
22
· Visningar
4 022
Senast: Atalantha
·
M
Hästvård Min häst tycker inte alls om att bli tempad. Hon kniper, skuttar runt, sparkar och slår, och man står ju lite utsatt där bak... Ändå...
Svar
1
· Visningar
2 069
Senast: _Runaway_
·
J
Hästvård För ett par veckor sen bestämde sig jag + familj att köpa en häst som vi alla tycker väldigt mycket om. Allt har fram tills nu flutit på...
Svar
13
· Visningar
3 068
Senast: Adorno
·
V
Hästvård Hejsan, jag undrar om det är någon som har något bra förslag på vad jag ska göra med min treåriga travare. Det är menat att hon ska gå...
Svar
5
· Visningar
865
Senast: Vinna
·
S
Hästvård Vad är en zinklimbinda? Hur fungerar den? Är den bra att änvända på en häst som har en senskada? Tacksam för svar // Jag och min Vita...
Svar
1
· Visningar
3 315
I
Hästvård Hej alla! Behöver era råd vad det gäller sår i vecket ovanför mungipan.OBS:ej I mungipan....Har smort innan+efter ridning med...
Svar
6
· Visningar
1 778
Senast: irrorman
·
Hästvård Kan man ha gummisnodd när man tömkör för att ge hästen lite stöd när man rex tömkör på volt?
Svar
2
· Visningar
998
Senast: Asa_S
·
T
Foder & Strö Eftersom vi är "för få" hästar i stallet i vinter så kommer hösilagebalarna att vara lite för länge enligt mig... jag har lärt mig att...
Svar
10
· Visningar
3 900
Senast: mackan
·
R
Foder & Strö Har en oöppnad bal med hackad lusern som gått ut i april i år. Det kan väl inte vara farligt att ge av denna? Antar att det bara är...
Svar
3
· Visningar
1 604
Senast: skogersson
·
Hästvård Någon som använt Hoofbuilder? Vad tycker ni om den produkten? funkar de bra? Hoof Aid Basic någon som använt det? funkar de bra?
Svar
1
· Visningar
1 836
Senast: L8P8
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka