Sv: Damm känslig häst (kvickdrag?)
Okej, jag förstår hur du menar med stallet. Vet du när senaste undersökning genomfördes på hästen? Eftersom en veterinär inte kan hålla på och skriva ut och skriva ut hur länge som helst utan att undersöka hästen vidare. Jag fick skriva ut en gång utan att veterinären undersökte honom, andra gången tog det stopp och det förstår jag mycket väl.
Förmodligen eller sannolikt har hästen utvecklat kronisk bronkit och blir säkert dålig av väder också, därför blir det inte bättre att hästen går ute dygnet runt heller eftersom de blir känsliga för fukt. Min fick ansträngd andning bara av att det var dimma ute, men blev alltid bättre när han fick röra på sig. Har väl med slem att göra antar jag.
Så, ja. 26 är ändå ganska gammalt för en häst tycker jag. Jag tycker att min var gammal som var 22, men nu när han är borta kan jag tänka att han kunde ha levt i 8 år till utan problem, OM det inte hade varit för luftvägarna eller olyckan som hände i hagen.
Finns det verkligen inget annat stall att flytta till föresten? Att du ska behöva sitta och vänta i en buske bara för att tanterna är där låter helt skruvat. Vet exakt hur det är, hade en sån i mitt eget stall, kollade alltid så att hon hade varit där innan mig så att hon inte kom tillbaks. Kärringar som ska trycka ner yngre personer