C
charlie123
Sv: Limma eller nita hovsprickor- hovisar se hit !
Roligt att det lyckades läka
Hur djup var sprickan?
Roligt att det lyckades läka
Hur djup var sprickan?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det gjordes av i mitt tycke sveriges bästa hovis, så det var inte bara tur.Roligt att det lyckades läka
Det gjordes av i mitt tycke sveriges bästa hovis, så det var inte bara tur.
Jag trodde att man ville låsa hoven tillfälligt där det rör sig- spricker hela tiden. Men att om man inte sätter ngt som håller emot- kan det bli för stor press av nitningen. Tryck- mottryck.Ett tips om man ska nita sprickan på något vis är att sömmen flexar med hoven bättre än tex plåt utanpå med skruv, plåten lossnar dessutom lättare pga yttre påverkan och gör det svårare att hålla rent (beroende på hur den ser ut förstås). Detta enligt min erfarenhet iaf .
Det gjordes av i mitt tycke sveriges bästa hovis, så det var inte bara tur.
Jag trodde att man ville låsa hoven tillfälligt där det rör sig- spricker hela tiden. Men att om man inte sätter ngt som håller emot- kan det bli för stor press av nitningen. Tryck- mottryck.
Annars låter själv skoningen bra.
AstaKask: Jätte intressant och höra din historia! Så ditt sto har också varit dräktigt, hade stoet problem pga av större belastning på hoven? Låter ju som att det är bättre att låta det vara öppet istället för igentäppt som nu? Hovslagaren kommer förhoppningsvis nästa vecka och tittar på det så får vi se vilken ågärd som han föreslår. Kan ta en bild då eftersom hon nu har det bandagerat och jag vill inte ta bort det.
Verkar ju som ett stort projekt att hålla sprickan i chack. Är det något att satsa på när stoet är 18 år? Måste givetvis ge henne bästa vård om det nu visar sig vid 90-dagars koll att hon är dräktig men annars funderar jag allvarligt på att ta bort henne om det nu visar sig att hon inte är dräktig.
Coari: får jag också anlita dig