Hovspricka

Sv: Hovspricka

Personligen tycker jag det ligger mer kunskap än okunskap i att uppvisa ärligheten i att förmedla att inget kan göras förän det framkommer vad sprickan visar sig bero på...

Det har du absolut rätt i, däremot var det ju inte så i det här fallet.

Det är väl STOR skillnad på att säga att man inget vill göra förrän orsaken till sprickan är utredd på klinik, mot att bara konstatera att man inte har kunskap och material för att ta hand om hovsprickor :confused:? Missförstår du mig med flit nu?

Att inte alla kan allt, det har jag STOR förståelse för. Men då kan man ta hjälp av en mer erfaren kollega till exempel. DET tycker jag är att visa ödmjukhet, samt respekt gentemot både hästägare och häst!

Liknande trådar

Hästvård Jag börjar bli helt uppgiven av dessa ständiga tappskor mina hästar skaffar sig. Vad tusan ska man göra? Min förra häst hade max 4...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
14 047
Senast: Marvin
·
Hästvård av klinikhovslagare för 2 veckor sedan. Hovsprickan på höger fram har funnits en längre tid men varit liten och på väg att växa ner...
12 13 14
Svar
270
· Visningar
62 923
Senast: Efwa
·
Hästvård Jag har bokat tid hos veterinär självklart, skulle dock gärna få hjälp att spåna lite kring detta innan besöket. Bakgrund: Två...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
11 803
Senast: skuggi
·
Hästvård Mitt 16-åriga sto har haft en tråkig höst med tappskor och hovbölder, framförallt på vänsterfram. Nu har jag äntligen kommit igång...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
11 524
Senast: wapasha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30