Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Sökte men hittade inte riktigt svaren jag sökte. Hur behandlar man si-ledsproblem? Undrar av ren nyfikenhet.
Svar
1
· Visningar
862
Senast: Boj
·
Hästvård Har fått ta de ttuffa beslutet att ta bort min travare av diverse omständigheter. Och jag har tänkt göra det på slakteri och låta han gå...
2
Svar
23
· Visningar
5 884
Senast: BitterAss
·
Foder & Strö Hej, Är det ngn som vet ngt om varför priset för en grovfoder analys skiljer sig ngt så oerhört mellan dessa olika bolag? en analys...
Svar
2
· Visningar
3 197
Senast: mackan
·
S
Foder & Strö Har läst trådar där folk får tips om hur man förlänger ät-tiden på lösdrift. Men jag är nyfiken på vad man kan göra för att förlänga...
Svar
9
· Visningar
1 281
Hästvård Och kanske viktigare; Vad gör jag åt det? Det var jätesvårt att ta bilder, min kamera är inte den bästa. Men ni ser...
Svar
7
· Visningar
6 310
Senast: mimus
·
Hästvård Jag har fått massor med olika "lärosätt" hur jag ska behandla kolik, så nu skulle jag veta vilket som är rätt och hur ni gör? 1. Ge...
2
Svar
24
· Visningar
3 276
Senast: Bobbo
·
Hästvård Vad rekommenderar ni för tjocklek på stalltäcke? Tänkte köpa ett termotäcke. Min häst kommer i vinter att stå i utebox. Hon är oklippt...
Svar
12
· Visningar
1 412
Hästvård Vad tycker ni? Han är klippt, nån form av täckesklippning, fast huvudet oklippt. Han står på box nattetid. Har alltid blivit svettig för...
2
Svar
38
· Visningar
3 590
  • Låst
Hästvård Ni hänger väl med till en ny, förhoppningsvis nålad, tråd? Har en första fråga kring min vetehalm. Idag, suck, upptäckte jag en massa...
37 38 39
Svar
763
· Visningar
43 717
Senast: Boj
·
E
Hästvård Jag har för mig att jag har hört om en naturlig substans (hälsokost) som kan fungera på ston som har "humör". Har för mig att det är...
Svar
5
· Visningar
1 164
Senast: TheBlackOne
·
G
Foder & Strö hej, jag ha 2 hästar. 2ston. den ena är "normal" för hon äter sitt natthö på 8 kilo men den andra .. hon äter inte mer än max 4 kg :(...
2
Svar
20
· Visningar
1 648
Senast: guest 123
·
A
Foder & Strö Vilket ledtillskott skulle ni rekommendera? Jag vill ge det som underhåll till min häst då han går ganska hårt och jag har blivit...
Svar
2
· Visningar
782
Senast: KillerQueen
·
M
Hästvård Ny häst, som efter 1 vecka får *sår i en karled* (en karled som dessutom ser ärrad ut.)visar sig vara mugg, vi har aldrig haft mugg på...
Svar
8
· Visningar
1 272
Senast: Lindsen
·
W
Hästvård Hejsan. Varför lindar man benen?. Det kan ju vara för att ge stöd i ridningen. Men på vilket sätt ger man stöd igentligen?. Och...
Svar
10
· Visningar
1 757
J
Hästvård Min 14 månader gamla hingst har genom gått två stycken titthålsoperationer med sköljning efter en bakteriell infektion i knäleden...
Svar
12
· Visningar
6 538
Senast: JBL
·
Hästvård En av mina hästar var stulen och tjuven överansträngde den något fruktansvärt. Benen var som skogaholmslimpor efteråt. Nu så blir...
2
Svar
31
· Visningar
3 140
Senast: Draumsyn
·
Foder & Strö Konstig rubrik, jag vet :D Jag har en shetlandsponny på ca 12 år. I somras tränade vi massor och hon var i bra kondition, men fet...
Svar
8
· Visningar
1 371
Senast: TinyWiny
·
Hästvård Hur ofta ska man vaccinera hästarna och mot vad? Har även hört att man ska röntga 4 åringar för tex lösa benbitar, stämmer de? Ska man...
Svar
4
· Visningar
721
Senast: _Runaway_
·
F
Foder & Strö Hej, behöver lite tips för att få ett dräktigt sto att gå ner i vikt på rätt sätt.:p Det gäller ett treårigt fjordsto som är kraftigt...
Svar
14
· Visningar
1 945
Senast: M-oaa
·
R
Foder & Strö Lite grovt uppskattat, hur mycket energi är det i vetehalm? Vad ligger priset per kg på?
Svar
1
· Visningar
1 439

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka