Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Vad gör ni om ni anar att er häst haltar? ringer ni ut en vet till stallet först å gör nån slags utredning där eller åker ni till klinik...
Svar
17
· Visningar
1 757
C
Hästvård Uppstod en diskussion i stallet i dag gällande Fenylbutazon. Jag har på min förpackning som jag hämtade ut i lördags att butta har...
2
Svar
24
· Visningar
2 301
Hästvård hittade en gammal tråd från 2007 om hästar som blir ömma i pälsen då de fäller och endel går inte ens att rida. Min funkar än så länge...
Svar
15
· Visningar
1 558
B
Hästvård Vad gör man om: Fånghäst på boxvila är superstressad (kissar o bajar inte, bara svettas multi), han står ensam hela dagarna från...
Svar
8
· Visningar
1 008
Senast: Centaur
·
Hästvård nu kanske jag är gnällig men jag vet inte.. :( har hästen inaccorderad i ett mindre stall. min häst kan inte gå på fri tillgång på...
Svar
11
· Visningar
1 396
Senast: Nominous
·
Hästvård Om man köper en förpackning på 1,5kg. Räcker då ca 8mån till en häst. Blir den dålig av att ligga öppen så länge? Tänkte om det är...
Svar
4
· Visningar
1 481
Senast: chira
·
Z
Foder & Strö Hejsan! Jag har precis köpt min första egna häst, en varmblods valack på 6år. Han är endast travtränad och har kört ett provlopp en...
Svar
7
· Visningar
1 018
D
Hästvård Hur vet man om en häst har fått hjärnskakning, och hur rejäl behöver smällen vara?
Svar
4
· Visningar
2 401
Senast: Xenon
·
Hästvård Är så nyfiken och får vänta en vecka på att ringa labbets veterinär (tel-tid enbart torsdagar). Ni som har erfarenhet... provet visade...
Svar
1
· Visningar
989
Senast: milly
·
Foder & Strö funderar på hur man skall lösa detta med foderautomat, har några krav/önskemål: -vill att den skall vara i marknivå -hästarna ska ej...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 268
Senast: Ellyne
·
B
Hästvård Min häst har fått fång :cry: ! Var på kliniken igår och båda fram var drabbade, måttlig och lindrig blev diagnosen, med rotation i vf...
Svar
3
· Visningar
845
Senast: Ylva86
·
Foder & Strö Om man ska fodra med hösilage, bör man då kombinera det med vanligt hö? Eller är det ok att bara köra med silage? Vissa säger att man...
Svar
8
· Visningar
956
Senast: pinky
·
S
Foder & Strö Kan man ge hästarna linfröolja som man köper från vanlig matbutik? Eller är det endast de dyra på hästsport-butikerna som gäller?
Svar
3
· Visningar
2 578
Hästvård Tänkte höra med er om era erfarenheter kring vårat problem. Vår goa ponny som vi bara ägt 4 månader har efter en hagskada börjat...
Svar
13
· Visningar
1 480
Senast: Tussilago
·
Hästvård Hejsan! Har bara lite funderingar. Om en häst skall behandlas för inflamation i ryggen. Hur går det till? Cortison va? Spruta man...
Svar
1
· Visningar
835
Senast: Sickan
·
A
Hästvård OBS lång!! Bakgrund: Mycket lovande häst som startat en gång med "Normalt" resultat köps in osedd. Hästen är i bedrövligt skick...
Svar
7
· Visningar
2 096
Senast: Anna_pann
·
Foder & Strö Jag har suttit nu på lunchen och lekt lite med hippocampus för att lite koll på kommande behov hos damen nu under dräktigheten...
Svar
9
· Visningar
1 339
Senast: CK
·
N
Hästvård Hur ser man på hästen att den ev har mask? förutom att den tappar glansen i pälsen och går ner i vikt.
Svar
5
· Visningar
801
Senast: Madick
·
Hästvård Finns det någon här som fått allergisk häst utdömd av veterinär/försäkringsbolag? Jag är mest nyfiken då jag har för mig att...
Svar
17
· Visningar
2 311
Foder & Strö Får man svaret på post eller email? Får man faktura i samband med detta eller hur/när betalar man? :o
Svar
11
· Visningar
1 487

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka