Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Hej! Är det någon som vet hur länge lugnade verkar på häst?? Fick en pasta utskriven av veterinär, komme rinte ihåg namnet..
Svar
1
· Visningar
812
Senast: Centaur
·
I
Hästvård :pHoppas jag har hamnat i rätt tråd, annars får du(ni) flytta på detta ;) Nu är det så att vi har en relativt ny (endast sällskaps-)...
Svar
1
· Visningar
637
Senast: IslaBonita
·
Hästvård Hur lång tid tar det innan Hippotrim och Metacam börjar verka?
Svar
9
· Visningar
5 008
Senast: Constance
·
Hästvård Nu kommer jag med mina funderingar igen. Kan hästar, som vi människor, ha besvär med t.ex. torr hårbotten eller att de känns fett? Och...
Svar
6
· Visningar
2 135
Senast: TantEster
·
Foder & Strö Ska i vinter ha hösilage igen till mina hästar, men har bara 4st (1 mini shettis, en lättfödd liten islänning, 2st unghingstar...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
5 411
A
Hästvård Eller Helsikesklöver som vi döpt om den till:devil:. Det vet väl alla vad det är antar jag? Nehej, gör ni inte? Jag trodde bara att det...
7 8 9
Svar
172
· Visningar
36 621
Hästvård Ni som har/har haft hästar med si-ledsproblem, hur har dom fungerat i hoppning? Vår häst är manipulerad ett antal gånger av HL, u-ljudad...
2
Svar
36
· Visningar
3 071
Senast: grimman
·
Foder & Strö Nu behöver jag lite hjälp igen!!! Jag har som sagt en arabtös -92. hon har haft fångkänning förra sommaren (innan min ägo), men jag...
Svar
5
· Visningar
1 320
F
Hästvård Jag har letat som en liten idiot här efter olika klipp bilder.. Jag vet att jag såg för några månaders sen en sida som någon bukefalist...
Svar
1
· Visningar
930
Senast: sweep
·
Foder & Strö Är det någon som vet om det finns regler kring hur man får lagra inplastat foder. Någon sa till mig att det inte får förvaras inne i...
Svar
3
· Visningar
1 251
Senast: TinyWiny
·
K
Hästvård Upptäckte för några veckor sedan när vi skulle sko om att min häst fått som "urgröpningar" runt hovarna, precis där bärranden är...
Svar
12
· Visningar
1 694
Senast: Kissan
·
K
Hästvård Min häst har sen igår stått inne på boxvila efter hovslagaren varit ute och öppnat upp en hovböld på henne,efteråt la han jodopaxbandage...
Svar
3
· Visningar
1 089
Senast: Centaur
·
Foder & Strö Sitter o klurar lite på foderstatsberäkning... Kom fram till att årets hösilage ger mycket mer energi än protein. Men den mängd som ges...
Svar
4
· Visningar
881
Senast: kvandi
·
Hästvård Någon som vet om det är någon skillnad på dessa injektioner: Klinik 1: HY50 + celestonabifas Klinik 2: Hyonate2ml celeston1amp Och...
Svar
4
· Visningar
963
B
Hästvård Hejsan, Ett ponny sto i min närhet fick fång nu i sommar och har nu som resultat fått ett vridet hovben. Hon har blivit utdömd och om...
2
Svar
23
· Visningar
3 533
Senast: axel
·
Foder & Strö Hur stor är deras nypon? Står inte hur mycket det väger. Hur länge räcker den till en häst? Funderar även på tahorseware nypon...
Svar
3
· Visningar
1 629
Senast: Raceface
·
I
Hästvård Postade ett inlägg häromveckan att min häst var varm på ett ställe i ena benet. Detta gick dock över och har inte sett röken av detta...
Svar
4
· Visningar
874
Senast: IslaBonita
·
Foder & Strö Jag har aldrig sett en hö-analys innan och behöver lite hjälp med att tyda vad som är bra/dåligt! :o Fodermedlets sammansättning...
2
Svar
26
· Visningar
7 633
Hästvård gav första sprutan av grundvaccinet till influensan till hästen i torsdags då hon måste vara vaccinerad eftersom vi ska börja tävla lite...
2
Svar
26
· Visningar
3 054
Senast: Miaa
·
M
Foder & Strö Hejsan! Jag undrar hur mycket foder (hö/kraftfoder) jag ska ge min lilla minishettis (ca 80 cm hög å ca 150 Kg). Jag kör honom varje dag...
Svar
1
· Visningar
670
Senast: arabia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka