Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

M
Hästvård ja.. Vilka neurologiska sjukdomar kan ni komma på, finns det botemedel för detta? För att göra en lång historia kort, så kommer vet...
2
Svar
34
· Visningar
9 749
Senast: AlinaT
·
L
Hästvård Är det någon som har hört att nordsvenskar (särskilt bruks) har dåliga hovar?
Svar
18
· Visningar
2 339
Senast: Lonkan
·
B
Foder & Strö Hästen, rids 6ggr i veckan varav de flesta gångerna blir han svettig. Han använder inte sin saltsten och har inte gjort det så länge...
Svar
13
· Visningar
1 491
Senast: sthu
·
V
Hästvård hej Mitt varmblodssto har gjort illa sig i hagen, veterinären gjorde en bedömning att det är en bäckenfraktur. Nu skall hon stå på box...
2
Svar
28
· Visningar
5 107
Senast: vicky2005
·
Hästvård Ett litet delikat problem. Mitt fullblod är rätt varm av sig. Han klarar kyla jättebra, vind/nederbörd mindre bra men ändå ingen...
Svar
15
· Visningar
1 255
Senast: loobah
·
C
Hästvård Hade i går hovslagaren ute och skulle sko hästen, då han sa att han hade fång på ett framben, lite blödning i lamellranden. Det är så...
Svar
11
· Visningar
6 463
Senast: caspar
·
Hästvård Kan jag rida min häst som snubblar mycket pga artros, veterinärerna menar att det går bra så länge hästen inte går omkull medan vissa...
6 7 8
Svar
155
· Visningar
13 746
Senast: anniecarlson
·
W
Hästvård Jag vet inte om jag la in den här texten på rätt forum, men jaja! Nu har jag inte ridit mitt faktiskt 19-åriga sto på jätte länge :(...
Svar
4
· Visningar
1 055
Senast: ponnybarn
·
Foder & Strö Skall bygga lite muskler på ryggen på min 15åriga herre. Är lucern bra hjälp? Tänkte köpa hackatstrå i såant fall. Hur mycket skall...
Svar
8
· Visningar
2 362
Senast: spaderÄss
·
A
Foder & Strö Visst finns det något pulver man kan ge hästarna som är lugnande? måste en vet. skriva ut det?
2
Svar
20
· Visningar
3 030
Foder & Strö hej tänkte bara höra lite med er här nu igen om foderstaten är tillräcklig för mitt svårfödda fullblodsto:p jag ger nu...
2
Svar
21
· Visningar
1 998
Senast: ida93
·
M
Hästvård Hej! Jag fick för ca 1½ vecka sen hem min nya häst och i tisdes började hon klicka i skritten. Alltså, när hon skrittar på böjt spår...
Svar
1
· Visningar
689
Senast: Hovis
·
M
Hästvård För en vecka sedan hämtade jag hem ett underbart varmblod som jag skulle ha på prov i två veckor innan ett köp. Han har stått sedan...
Svar
13
· Visningar
1 340
Senast: ghost
·
Hästvård Hästen småhaltar i ena bakbenet i uppförsbackar precis som om han inte kan böja det ordentligt eller att det gör ont, när man kommer ut...
2
Svar
28
· Visningar
3 652
Senast: rare
·
Foder & Strö Har fått höra att det är dåligt med för mycket vatten i betforen för att hästen då måste "dricka" det. Sant eller inte?:)
Svar
15
· Visningar
2 626
Senast: Laguna
·
Foder & Strö Nu måste jag fråga om någon vet vad jag gör för fel? Jag har en åring, hingstunge som sedan den dag vi köpte honom varit bukig. Först...
Svar
7
· Visningar
1 480
Senast: DarkInNight
·
Hästvård Min häst har nog fått ringorm. Våra två flockar blev nyligen ihopsläppta, och efter det fick han en kal fläck på höftbenet. Det brukar...
Svar
6
· Visningar
931
Senast: Echa
·
E
Hästvård Vi i stallet är lite oense om hullet på denna ponny. Det vore kul om ni kunde kolla på bilderna och säga vad ni tycker? Ni får gärna...
2
Svar
20
· Visningar
2 145
Senast: eiwo
·
C
Hästvård Detta är en riktig soppa men ska försöka förklara. Min häst ett hbl sto -06, alltså 3 år har fått problem med Hbakknä. Under våren...
Svar
8
· Visningar
1 898
Senast: tya
·
Foder & Strö Kan det vara en orsak till att min häst blivit lös i magen? Bytte från Green Power Alfalfa hack till lucernpellets. Och i samband med...
Svar
17
· Visningar
2 677
Senast: heidi maria
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka