Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

T
Hästvård Hur länge tar det innan buttan gått ur kroppen?.Min häst får sin sista påse på onskväll,ska sen vänta tills buttan gått ur kroppen,trava...
Svar
3
· Visningar
798
Senast: Saigon
·
Hästvård Jag behöver ventilera tankar och hoppas att ni kan hjälpa mig. Min gamla häst har svullnat i alla sina ben, värst i bakbenen. Ena bak...
Svar
14
· Visningar
4 005
Senast: zeus
·
Hästvård Är det bara jag som upplever att det är många hästar som skadar sig eller blir så allvarligt sjuka att man får ta bort dem i år? Jag...
Svar
10
· Visningar
1 865
Senast: coari
·
K
Hästvård Min hingst har ingen av kulorna nere, han är 1,5 år. Har hört att det kan ta upp till tre år innan de trillar ner(om de gör det) Någon...
Svar
3
· Visningar
769
Senast: MaRomer
·
Foder & Strö Finn det någon/några som har byggt smart "foderhäck" eller liknande som gör att man kan förlänga ättiden markant? Jag vill bygga... 3 4 5
Svar
90
· Visningar
19 920
J
Hästvård Någon som har tips på vad man kan göra när hästen har mycket karies? Var in med mitt 5-åriga halvblod till kliniken för tandvård i...
Svar
1
· Visningar
1 705
Senast: lundsbo
·
Hästvård Hej! Behöver hjälp & tips om att bygga muskler i ryggen på min polle! Hur skall jag lägga upp schemat? Har kört tömkörning &...
Svar
15
· Visningar
2 238
Senast: Equinique
·
M
Hästvård ja.. Vilka neurologiska sjukdomar kan ni komma på, finns det botemedel för detta? För att göra en lång historia kort, så kommer vet... 2
Svar
34
· Visningar
9 765
Senast: AlinaT
·
L
Hästvård Är det någon som har hört att nordsvenskar (särskilt bruks) har dåliga hovar?
Svar
18
· Visningar
2 342
Senast: Lonkan
·
B
Foder & Strö Hästen, rids 6ggr i veckan varav de flesta gångerna blir han svettig. Han använder inte sin saltsten och har inte gjort det så länge...
Svar
13
· Visningar
1 497
Senast: sthu
·
V
Hästvård hej Mitt varmblodssto har gjort illa sig i hagen, veterinären gjorde en bedömning att det är en bäckenfraktur. Nu skall hon stå på box... 2
Svar
28
· Visningar
5 109
Senast: vicky2005
·
Hästvård Ett litet delikat problem. Mitt fullblod är rätt varm av sig. Han klarar kyla jättebra, vind/nederbörd mindre bra men ändå ingen...
Svar
15
· Visningar
1 258
Senast: loobah
·
C
Hästvård Hade i går hovslagaren ute och skulle sko hästen, då han sa att han hade fång på ett framben, lite blödning i lamellranden. Det är så...
Svar
11
· Visningar
6 473
Senast: caspar
·
Hästvård Kan jag rida min häst som snubblar mycket pga artros, veterinärerna menar att det går bra så länge hästen inte går omkull medan vissa... 6 7 8
Svar
155
· Visningar
13 763
Senast: anniecarlson
·
W
Hästvård Jag vet inte om jag la in den här texten på rätt forum, men jaja! Nu har jag inte ridit mitt faktiskt 19-åriga sto på jätte länge :(...
Svar
4
· Visningar
1 056
Senast: ponnybarn
·
Foder & Strö Skall bygga lite muskler på ryggen på min 15åriga herre. Är lucern bra hjälp? Tänkte köpa hackatstrå i såant fall. Hur mycket skall...
Svar
8
· Visningar
2 369
Senast: spaderÄss
·
A
Foder & Strö Visst finns det något pulver man kan ge hästarna som är lugnande? måste en vet. skriva ut det? 2
Svar
20
· Visningar
3 035
Foder & Strö hej tänkte bara höra lite med er här nu igen om foderstaten är tillräcklig för mitt svårfödda fullblodsto:p jag ger nu... 2
Svar
21
· Visningar
2 007
Senast: ida93
·
M
Hästvård Hej! Jag fick för ca 1½ vecka sen hem min nya häst och i tisdes började hon klicka i skritten. Alltså, när hon skrittar på böjt spår...
Svar
1
· Visningar
691
Senast: Hovis
·
M
Hästvård För en vecka sedan hämtade jag hem ett underbart varmblod som jag skulle ha på prov i två veckor innan ett köp. Han har stått sedan...
Svar
13
· Visningar
1 341
Senast: ghost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Allt om bur till bilen
  • Vaccination mot leptospiros