Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

T
Hästvård Någon som vet om vet. ordinerar någon annan behandling vid konstaterad ledinflammation, än att spruta kortison eller tuppkam? Jag tänker...
Svar
5
· Visningar
2 358
Senast: Shudde
·
Foder & Strö vitaminiserat mineraltillskott, vad är det? de va en som sa att ja skulle ge det till shettisen. men ja vet inte vad det är=0...
Svar
3
· Visningar
779
Senast: pinky
·
E
Hästvård Släppte ut hästarna lite senare vanligt på grund av busvädret. Normalt får de ingenting att äta på morgonen - vi har gott om gräs i...
Svar
6
· Visningar
1 133
Senast: Pudlan
·
Foder & Strö Äppelcidervinäger, vad ska det vara bra för? Hur mycket bör man ge? Funkar det som fettförbränning på hästar?
2
Svar
24
· Visningar
3 569
Senast: Cilla
·
Foder & Strö Har 2 st fullblod av svårfödd typ. Och en haflinger som är lättfödd. Haflingern är lite tjock, han rids varje dag,tränas i dressyr och...
Svar
2
· Visningar
848
Senast: SaraXX
·
Foder & Strö Kort fråga, kan man ge päron till hästar? Vi tycks ha fått överskott på vårt lilla träd...
Svar
7
· Visningar
1 456
Senast: Equilina
·
Hästvård Min häst är extremt överviktig och behöver gå ner i vikt omgående. Vad är en normal viktnedgång i månaden? Eller snarare hur mycket kan...
Svar
11
· Visningar
2 381
C
Hästvård Tösen har fått ett sår på ena bakbenet som blivit lite infekterat. Gör rent det ordentligt osv men det jag undrar är hur ska jag täcka...
Svar
4
· Visningar
2 028
Senast: mackan
·
Foder & Strö Kan man ge hästen för mycket hö? Jag behöver få upp min häst i vikt och ger för tillfället ca 10 kg hö per dag och då växer gräset...
2
Svar
31
· Visningar
2 905
Senast: Willja
·
E
Hästvård Var och tittade på en pot. framtida tävlinghäst i helgen. En tvååring som verkade trevlig och bra på alla sätt bortsett från ett - Han...
Svar
5
· Visningar
3 468
Senast: _Elle_
·
Foder & Strö Har någon gång läst en artikel om utfodring där det bl a stod hur man skulle optimera fodringen under en tävlingsdag. D v s hur långt i...
Svar
8
· Visningar
1 423
Senast: _Runaway_
·
Hästvård Någon som har erfarenhet av Splintex (gold eller silver) här i Sverige?
Svar
2
· Visningar
637
Senast: wrangler
·
Hästvård Hejsan! Är det någon här som har någon erfarenhet av bakteriell follikulit på häst? Min lilleplutt har fått det konstaterat och jag...
Svar
4
· Visningar
4 063
Senast: orcide
·
Hästvård Vad vet ni om kronisk lymfkörtelinflammation?? Är det ett livslångt lidande eller har nån haft det på sin häst och fått bukt med det...
Svar
8
· Visningar
3 441
Senast: orcide
·
Z
Hästvård Min häst har haft en stor galla på höger framben i snart 3 veckor, veterinären var ut och tittade på den här om dagen och hennes teori...
Svar
16
· Visningar
2 109
Senast: _Jezzie_
·
Hästvård hej! vet inte om tråden ligger rätt men då får ni flytta den.:D Jag står i ett litet stall där stall ägaren har ett sto av rasen...
Svar
3
· Visningar
1 278
Foder & Strö om liknande tråd redan finns då får moderator gärna ta bort den :o;) men jag tycker de är så mycket prat hit och dit om alla...
Svar
9
· Visningar
6 390
Senast: Wippos
·
Foder & Strö Jag har ett fullblod på 4 år. Han är håller sig på gränsen viktmässigt hela tiden, även om han inte tillhör de mest svårfödda...
Svar
6
· Visningar
1 147
Senast: Heero
·
Hästvård Häromdagen satt jag och tänkte på mina ridskoledagar, och mindes att många ponnisar bara hade skor på framhovarna. Varför? Blir det inte...
Svar
4
· Visningar
1 022
Senast: Targa
·
B
Foder & Strö Skulle behöva lite hjälp, vad är era synpunkter på detta? Något tips på hur jag kan förbättra? :) Alt 1 mat/dag: 8,5 kg hösilage...
Svar
11
· Visningar
1 093
Senast: mahlmt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 30
  • Kattbilder #10