• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare tya
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 798
T

tya

Hur länge tar det innan buttan gått ur kroppen?.Min häst får sin sista påse på onskväll,ska sen vänta tills buttan gått ur kroppen,trava "känna efter" hur det känns.

Sv: Butta.

På min ena fångis märkte jag skillnade 2 dagar efter jag gett sista påsen, hon var ohalt i 2 dagar utan "Butta", sen kom hältan smygande igen

Jag vet inte exakt, men jag blev rekommenderad av veterinären när min häst blev behandlad att sluta med buttan två dygn innan återbesöket för att det skulle gå ur kroppen. Efter första behandlingen var min häst dock halt ganska exakt ett dygn efter sista påsen, så jag skulle säga att efter ett dygn kan det inte finnas mycket kvar. Jag hade dock väntat 2-3 dagar för att "känna efter".
Sen rester (som man nog normalt inte "märker" men som kan ge utslag i dopingtest) finns säkert längre, tävlingskarens 14 dagar.

Titta i fass (finns på nätet). Där står hur lång halveringstid preparatet har. Då kan du räkna ut när det bör ha gått ur kroppen.

Liknande trådar

Hästvård Jag har en unghäst född -21 som börjat hosta framförallt direkt på morgonen när hon kommit ut. Oftast bara 1 gång men ibland även flera...
Svar
1
· Visningar
274
Hästvård Jag köpte en nyimporterad häst i slutet av september, hästen hade då varit i Sverige i en vecka innan han kom till oss från Irland...
Svar
11
· Visningar
725
Hästvård Hovslagaren var här igår. Han hade sin praktikant med som varit med ett par gånger förr. Hen går sista terminen på...
Svar
19
· Visningar
1 197
Senast: TinyWiny
·
Hästvård Hej, Jag är mitt uppe i en utredning hos veterinär av min häst som har ett släpande bakben. Han visar ingen reaktion på böjprov, visade...
Svar
11
· Visningar
1 211

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka