Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Min nya häst har fotskabb. Det är en irish cob som jag har haft i ca 1,5 månad. Har fått recept av veterinären på sebacil och ska...
Svar
3
· Visningar
952
Senast: ezze79
·
D
Foder & Strö Hejsan! Jag undrar om någon vet vad en islandshäst på 134 cm, ganska grov i typen ska väga? Just nu är han i övervikt, så nu ligger han...
Svar
6
· Visningar
1 100
Senast: Boj
·
Foder & Strö Då värdena på höt i år var katastrofala på protein nivån så bör jag öka luzern givan till 3kg. Då han inte är särskilt förtjust i det så...
Svar
3
· Visningar
818
Senast: Qodrofenia
·
J
Foder & Strö Hej, Jag har ett hingstföl som är 3,5 månader (född 090627). Nu känner jag att han börjar falla ur... Kvoten på höt är tyvärr...
Svar
8
· Visningar
1 281
Senast: unox
·
D
Foder & Strö Hej ni kloka människor. Jag är väldigt grön inom det här med foder och har precis börjat nosa lite under ytan och upptäckt att det är...
Svar
5
· Visningar
1 061
I
Hästvård Undrar om jag kan få lite tips... Igår upptäckte jag att min häst var varmare på hö fram, precis över kronranden, än på vänster sida...
Svar
10
· Visningar
15 033
Senast: Centaur
·
Hästvård http://www.sn.se/nyheter/nykoping/1.490119 Kan det verkligen ha varit ett "vanligt" elstängel? Det är ju skitläskigt isåfall.
3 4 5
Svar
80
· Visningar
7 443
Senast: lektra
·
R
Hästvård Funderar på att investera i ett par kylbenskydd. Frågan är märke. Det finns ju sånna man lägger i frysen och sen såg jag ett par från...
Svar
7
· Visningar
2 378
Senast: Johlin
·
S
Hästvård Min d-ponny har börjat sparka bakut när jag rider. Mest när jag ridit i ca 15min när hon blivit varm i kroppen... Hon har aldrig gjort...
Svar
15
· Visningar
1 453
Senast: Saagaa
·
Hästvård Min guldknippa och en till häst har fått hosta (torrhosta). Eftersom just de två får samma hö + att vi märkt att höet är ganska dammigt...
2
Svar
20
· Visningar
6 190
Senast: _Yggdrasil_
·
Foder & Strö hej vad är det för skillnad på lusernhack och lusern mix? är det mer protein i hacket om jag fattat det rätt...?:p
Svar
3
· Visningar
795
Senast: pinky
·
B
Foder & Strö Har du börjat stödfodra din häst med grovfoder pga att betet börjar bli klent? I så fall med vad? Eller klarar den sig endast med...
Svar
17
· Visningar
2 119
Senast: Emmahpemma
·
Hästvård Jag har hört att det ska finnas något alternativ till kalk i botten på en bädd. Det ska minska ammoniaklukt mm. Någon som vet vad jag...
Svar
4
· Visningar
788
Senast: sweep
·
B
Hästvård :confused:Vi har en ponny som precis bytt hovslagare. Nya hovslagaren har varit här och verkat 2 ggr och senaste gången påpekades att...
2
Svar
29
· Visningar
7 375
Senast: Rumpnissen
·
Foder & Strö Hej alla kunniga! Har hört att hästar inte kan tillgogogöra sig proteinet i Linfrökaka!? Är det så? Jag ger min H***O. På förpackningen...
2
Svar
23
· Visningar
4 217
Senast: spaderÄss
·
T
Hästvård Någon som vet om de använder sig av värmekameror på ATG-klinikerna för att hitta inflammationer, blödningar etc. (Nu är det Kalmar vi...
Svar
3
· Visningar
888
Senast: Lindsen
·
Foder & Strö Är det några som har haft lösdrift ett tag och som hunnit prova på både hö och hösilage och givit fri tillgång? Upplever ni någon...
Svar
16
· Visningar
1 403
Senast: nullo-modo
·
Hästvård Någon som har provat nyonpulver till hästar med ledbekymmer? Har läst på flera ställen att människor med artros tex har upplevt att...
Svar
13
· Visningar
1 873
Senast: lady_vip
·
Foder & Strö Jag funderar på hur jag ska lösa fodret i vinter. Just nu får hästen uppblötta pellets till frukost(kraft protein), men jag gör iordning...
Svar
12
· Visningar
1 496
Senast: Dorinda
·
Hästvård hej! kom precis hem från stallet och min häst hade varande sår/bölder på halsen. såg dessa igår men då såg det bara ut som bett och...
Svar
14
· Visningar
2 745

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka