Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård En häst ska köpas för högre klasser i hoppning (MSV), 8år & kraftig men fin modell, dock med en ganska brant bog. Ser ut att röra sig...
Svar
5
· Visningar
1 699
Senast: coari
·
L
Hästvård Hej! Igår när jag tog ut mitt russ hade han en massa prickar. Idag när jag tog ut honom var det dubbelt så mycket! Vad kan det vara?
Svar
7
· Visningar
9 721
Senast: Xenon
·
S
Hästvård Inte min häst men en häst i stallet har fått mystiska hårda knölar, ca 5 cm i diameter(!), på vardera sida om pannan, rakt under örat...
Svar
4
· Visningar
2 639
Senast: sabbet
·
M
Hästvård Vad står det för tips på örter mot inkar i den. Vill köpa den boken, men den verkar vara slut överallt där den är hyffsad billig. Men...
Svar
3
· Visningar
1 236
Senast: MartinaN
·
P
Foder & Strö Nu vet jag inte om tråden hamnade rätt.. Om inte får gärna moderator flytta. :) Jag har tagit hem ett antal rundbalar halm till min...
Svar
1
· Visningar
1 413
Senast: -Catherine-
·
S
Foder & Strö Jag har en tvåårig travare som är lite hängig och varit det den sista tiden? Hon är kollad av veterinär vid ett flertal tillfällen...
Svar
1
· Visningar
673
Senast: pinky
·
Foder & Strö Jag funderar på att ha halm i lösdriften i år. Vilken halm är bäst???
Svar
5
· Visningar
805
Senast: Snowball
·
Svar
17
· Visningar
1 830
Senast: Chili
·
Hästvård Jag har haft mitt fullblod i många år och hennes hovkvalitet har gått lite upp och ner, just nu är det väldigt dåligt. Hon har väl de...
2
Svar
24
· Visningar
3 261
Senast: AstaKask
·
L
Hästvård Är det någon här som provat att ge sin häst örter och med säkerhet kan intyga att detta fungerat som de tänkt sig? Alla andra som...
2 3
Svar
55
· Visningar
13 156
Hästvård hej! jag undrar om någon har erfarenhet av hästar där det ej gått bort helt av vikt träning, b-vitamin och back träning. skulle så...
Svar
15
· Visningar
1 898
J
Hästvård Postade en tråd om mugg igår o fick lite svar och nu misstänker jag skarpt att nordisen har fotskabb. Har letat massor på nätet men det...
Svar
4
· Visningar
1 033
Senast: Jinxelin
·
  • Låst
Hästvård Det är såhär att i kommunen där min pojkvän bor står det en gammal nordsvensk brukshäst.. Han har stått där sålänge han kan minnas, så...
4 5 6
Svar
103
· Visningar
9 429
Senast: coari
·
W
Foder & Strö Hur yttrar sig en förgiftning - foder? Har ett 3 årigt halvblod som är svullen i alla 4, puls, varma hovar, stapplig i skritt och...
Svar
2
· Visningar
896
Senast: Sar
·
K
Hästvård Jag undrar hur "lätt" det är att få en häst utdömd? Jag har varit inne på klinik 4 gånger för kotledsinflammation på tre ben, dock har...
Svar
11
· Visningar
6 635
Senast: kryddan
·
H
Foder & Strö Som många andra har vi fått ett väldigt proteinfattigt hösilage i år och efter att ha knåpat ihop en foderstat med hjälp av hippocampus...
Svar
16
· Visningar
4 289
Senast: Constance
·
Foder & Strö Finns de kvar? Finns det nån annan motsvarighet? (Vilken tillverkare?)
Svar
2
· Visningar
844
Senast: malumbub
·
V
Hästvård Mitt sto brukar årligen bli lös i magen då första frosten kommer, Då brukar jag ge henne fiberplex ett par veckor så blir hon bra igen...
Svar
2
· Visningar
824
Senast: Viper
·
G
Hästvård Nu låter jag som världens nybörjare på att ha häst, men så är det inte, det är bara det att jag har världens nojja, sedan jag fick lov...
Svar
6
· Visningar
1 205
Hästvård I helgen var jag med om något konstigt! Åkte på tävling på morgonen med unghästen, hemma efter lunch, släpper ut henne med hennes...
Svar
7
· Visningar
4 414
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka