Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

F
Hästvård jag vet inte om jag ska klippa min häst eller inte, vad tycker ni? Hon är en smäcker kallblodstravare, hon blir snabbt/lätt svettig när...
Svar
3
· Visningar
776
Senast: blizz
·
A
Hästvård ja, exakt.. ringde till min höförsäljare sas ;) frågade ang halm och priset. då började han prata om kornhalm, osv osv, väldig...
Svar
7
· Visningar
1 115
Foder & Strö Hej, tänkte börja ge kornkross till min häst .. men hur länge kan man förvara det (svalt och torrt) innan det härsknar?:confused:
Svar
17
· Visningar
1 699
Senast: pastejja
·
P
Hästvård På torsdag ska jag köra min foderhäst tillbaka till ägaren, vilket är en sträcka på 35-40 mil (ca 5 timmars körning). Hästen är en...
Svar
8
· Visningar
1 763
Senast: ponnypulka
·
I
Foder & Strö vilket anser ni är bäst, har hört att man ska ha vit men min häst älskar de gula.. är det för att man ska kunna kontrolera mineral...
2
Svar
21
· Visningar
3 125
Senast: Ellyne
·
Hästvård Kanske finns en tråd om detta redan som kan ge mig svar. Rätta mig gärna då och tipsa vart jag ska kika!!! Jag har ett två ½ - årigt...
Svar
1
· Visningar
751
Senast: mellan
·
A
Foder & Strö ja det är frågan.. vilket annat bra foder, som man inte behöver blöta, kan man ge istället för betfor ? fodrar mina med betfor, ingen...
Svar
10
· Visningar
996
Senast: BeastieBabe
·
Foder & Strö vad är torrsubstansen i kvarnbysfoder lucern??
Svar
3
· Visningar
892
Senast: hera_
·
L
Hästvård min ponny har fått "fångbulor" under framhovarna. Ingen feber, ingen rörelsestörning inte stel, inga symptom som vanligtvis finns där...
Svar
6
· Visningar
1 142
Senast: Sar
·
H
Hästvård Vad innebär en "tydlig tredje hjärtton" och skulle du våga köpa denna hästen?
2
Svar
20
· Visningar
3 950
Senast: ylvali2
·
Hästvård Skulle vilja ha lite råd om denna häst. Vad tycker ni om henne. Är inte min men funderar på att köpa henne. Ägaren vill också ha ett...
Svar
10
· Visningar
1 268
Senast: cowgirl81
·
Hästvård För nåra veckor sedan märkte vi att min valack var halt. Han va 1 grads halt utan böjprov på vänster fram och ½ grad på höger fram...
Svar
2
· Visningar
2 593
A
Hästvård Ja, imorse fick jag ett sms av stallägaren att min häst är rejält sårig o svullen på högerbak. åkte ut så fort ja kunde, och stackarn...
Svar
8
· Visningar
1 201
Senast: annorlunda
·
G
Hästvård jag laser ofta har pa buke att manga hastar dras med skador eller ar halta.. ar det bara jag som har sadan tur som har en hast som...
2
Svar
22
· Visningar
2 014
Senast: Breccia_
·
J
Hästvård hej, Jag har inte ridit så länge. men sist jag var på ridskolan så sa de åt oss att dra med en fuktig svamp på hästarna där de var...
Svar
1
· Visningar
628
Senast: pinky
·
Hästvård Tänkte kolla lite vad som finns att göra åt en bruten ÖVER käke på häst? Finns det något att göra åt det ens? Vad gör dom åt de? Fick...
Svar
2
· Visningar
2 114
Senast: Tagliabue
·
Hästvård Om en häst får bärrandsröta i hoven så kan man karva och sedan ha på något starkt bakteriedödande "lila" i hovarna... Jag har letat och...
Svar
17
· Visningar
2 241
Senast: Tina64
·
Hästvård Min häst blev igår behandlad för knäledsinflamation i båda bakknän med kortison och tuppkam(arab på 15år). Han ska nu gå i hage i tre...
Svar
3
· Visningar
1 060
Senast: tezzie82
·
Hästvård Hur täckar ni era helklippta hästar nu, medan det fortfarande är ganka varmt? Ioförsig så är det ju närmare nollan på morgnarna även om...
Svar
3
· Visningar
880
Senast: _Runaway_
·
R
Hästvård Den där lilla hovresten som sitter på baksidan av kotan, kallas den kastanj eller har den ett annat namn?? Vet ju att hovresten som...
Svar
9
· Visningar
1 643

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka