Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö ..Är det någon på Buke som äger eller har läst den boken? Den som är skriven av Christina Planck. Jag funderar starkt på att köpa den...
Svar
8
· Visningar
1 389
Senast: M-oaa
·
Hästvård Kan hästar drabbas av alzheimers?:p Har en gammelman på 26 som börjar bli lite förvirrad:grin: Har han vatt inne i sin box en...
Svar
4
· Visningar
939
Senast: Qbaby
·
Hästvård Ska man vänta med att klippa tills hästen har fällt färdigt de här korta stråna (som bara ramlar av min just nu!) och tills de satt...
Svar
3
· Visningar
805
E
Hästvård Hej. Jag skulle behöva lite hjälp... Någon som har häst som haft sandkolik? Min häst går för tillfället på tarmrensnings foder för att...
Svar
1
· Visningar
2 161
Senast: diablo_
·
Foder & Strö Hur lång hållbarhet är det på müslifoder? Jag har ett müslifoder från eggersmann (natur müsli) med bla morötter i och har börjat...
Svar
4
· Visningar
1 009
Senast: Draumsyn
·
D
Hästvård idag hade hästen plötsligt svullnader på käken som inte fanns där igår, på samma ställe på båda sidor. handflat-stora, väldigt...
Svar
1
· Visningar
636
Senast: diggiloo
·
Hästvård Hur fort kan en häst få magsår egentligen? Fbl har ju stått på 10 dagar butta. Sen kraschade magen. Magen var helt bra fram tills... 2 3
Svar
45
· Visningar
6 164
Senast: Alexandra_W
·
Hästvård En häst ska köpas för högre klasser i hoppning (MSV), 8år & kraftig men fin modell, dock med en ganska brant bog. Ser ut att röra sig...
Svar
5
· Visningar
1 704
Senast: coari
·
L
Hästvård Hej! Igår när jag tog ut mitt russ hade han en massa prickar. Idag när jag tog ut honom var det dubbelt så mycket! Vad kan det vara?
Svar
7
· Visningar
9 722
Senast: Xenon
·
S
Hästvård Inte min häst men en häst i stallet har fått mystiska hårda knölar, ca 5 cm i diameter(!), på vardera sida om pannan, rakt under örat...
Svar
4
· Visningar
2 686
Senast: sabbet
·
M
Hästvård Vad står det för tips på örter mot inkar i den. Vill köpa den boken, men den verkar vara slut överallt där den är hyffsad billig. Men...
Svar
3
· Visningar
1 237
Senast: MartinaN
·
P
Foder & Strö Nu vet jag inte om tråden hamnade rätt.. Om inte får gärna moderator flytta. :) Jag har tagit hem ett antal rundbalar halm till min...
Svar
1
· Visningar
1 419
Senast: -Catherine-
·
S
Foder & Strö Jag har en tvåårig travare som är lite hängig och varit det den sista tiden? Hon är kollad av veterinär vid ett flertal tillfällen...
Svar
1
· Visningar
674
Senast: pinky
·
Foder & Strö Jag funderar på att ha halm i lösdriften i år. Vilken halm är bäst???
Svar
5
· Visningar
819
Senast: Snowball
·
Svar
17
· Visningar
1 833
Senast: Chili
·
Hästvård Jag har haft mitt fullblod i många år och hennes hovkvalitet har gått lite upp och ner, just nu är det väldigt dåligt. Hon har väl de... 2
Svar
24
· Visningar
3 299
Senast: AstaKask
·
L
Hästvård Är det någon här som provat att ge sin häst örter och med säkerhet kan intyga att detta fungerat som de tänkt sig? Alla andra som... 2 3
Svar
55
· Visningar
13 167
Hästvård hej! jag undrar om någon har erfarenhet av hästar där det ej gått bort helt av vikt träning, b-vitamin och back träning. skulle så...
Svar
15
· Visningar
1 901
J
Hästvård Postade en tråd om mugg igår o fick lite svar och nu misstänker jag skarpt att nordisen har fotskabb. Har letat massor på nätet men det...
Svar
4
· Visningar
1 036
Senast: Jinxelin
·
  • Låst
Hästvård Det är såhär att i kommunen där min pojkvän bor står det en gammal nordsvensk brukshäst.. Han har stått där sålänge han kan minnas, så... 4 5 6
Svar
103
· Visningar
9 439
Senast: coari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka