Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Vi kliar oss alla i huvudet nu. D-Ponny 15 år, utbildad FEI dressyr-MSVB dressyr. Stått sedan i januari, 4 månader på grund...
Svar
3
· Visningar
1 227
Senast: Shaklima
·
D
Hästvård Har en häst i stallet som blir väldigt anfådd lätt och andningen hörs tydligt och låter lite ansträngd. Nu har han börjat bocka och...
Svar
1
· Visningar
1 032
Senast: kryddan
·
Hästvård hej min häst fick kotleds inflamation på båda fram och en spricka i giffel? benet, hon var hos vet 3 gånger och stod i sjukhage i ca 2...
Svar
4
· Visningar
702
Senast: Buck
·
Hästvård Hur mycket brukar hovslagaren ta för att köpa skor där? Brukar det bli billigare att köpa innan? Hur vet man om storleken är rätt? :p 2 3 4
Svar
61
· Visningar
14 350
Senast: mumin
·
L
Hästvård Nu vill jag höra era åsikter om krubbbitare! Skadligt? påverkan fysiologiskt/psykiskt/ridmässigt/smittsamt?(!) Finns de någon... 2
Svar
20
· Visningar
3 278
S
Foder & Strö Hö eller hösilage? Hur mycket? Vad ger ni för kraft-foder, och hur mycket? Nyfiken.. :laugh:
Svar
3
· Visningar
651
Hästvård I juli fick jag hem min 4 åria travhingst som inte kunde gå på banan mer då han lungblött i våras, ingen hade kollat upp detta och jag...
Svar
2
· Visningar
864
Senast: nexxa
·
Foder & Strö På fodersäcken står det antal kilo giva rekommenderat beroende på hästens arbete. Men vad jag funderar på är vad avser en häst som går i...
Svar
7
· Visningar
1 563
Senast: Wembley
·
F
Hästvård jag vet inte om jag ska klippa min häst eller inte, vad tycker ni? Hon är en smäcker kallblodstravare, hon blir snabbt/lätt svettig när...
Svar
3
· Visningar
778
Senast: blizz
·
A
Hästvård ja, exakt.. ringde till min höförsäljare sas ;) frågade ang halm och priset. då började han prata om kornhalm, osv osv, väldig...
Svar
7
· Visningar
1 118
Foder & Strö Hej, tänkte börja ge kornkross till min häst .. men hur länge kan man förvara det (svalt och torrt) innan det härsknar?:confused:
Svar
17
· Visningar
1 702
Senast: pastejja
·
P
Hästvård På torsdag ska jag köra min foderhäst tillbaka till ägaren, vilket är en sträcka på 35-40 mil (ca 5 timmars körning). Hästen är en...
Svar
8
· Visningar
1 769
Senast: ponnypulka
·
I
Foder & Strö vilket anser ni är bäst, har hört att man ska ha vit men min häst älskar de gula.. är det för att man ska kunna kontrolera mineral... 2
Svar
21
· Visningar
3 130
Senast: Ellyne
·
Hästvård Kanske finns en tråd om detta redan som kan ge mig svar. Rätta mig gärna då och tipsa vart jag ska kika!!! Jag har ett två ½ - årigt...
Svar
1
· Visningar
756
Senast: mellan
·
A
Foder & Strö ja det är frågan.. vilket annat bra foder, som man inte behöver blöta, kan man ge istället för betfor ? fodrar mina med betfor, ingen...
Svar
10
· Visningar
1 000
Senast: BeastieBabe
·
Foder & Strö vad är torrsubstansen i kvarnbysfoder lucern??
Svar
3
· Visningar
898
Senast: hera_
·
L
Hästvård min ponny har fått "fångbulor" under framhovarna. Ingen feber, ingen rörelsestörning inte stel, inga symptom som vanligtvis finns där...
Svar
6
· Visningar
1 144
Senast: Sar
·
H
Hästvård Vad innebär en "tydlig tredje hjärtton" och skulle du våga köpa denna hästen? 2
Svar
20
· Visningar
3 962
Senast: ylvali2
·
Hästvård Skulle vilja ha lite råd om denna häst. Vad tycker ni om henne. Är inte min men funderar på att köpa henne. Ägaren vill också ha ett...
Svar
10
· Visningar
1 275
Senast: cowgirl81
·
Hästvård För nåra veckor sedan märkte vi att min valack var halt. Han va 1 grads halt utan böjprov på vänster fram och ½ grad på höger fram...
Svar
2
· Visningar
2 601

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka