Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

A
Hästvård Ska avmaska min fölunge ikväll och då hon har en massa mask i avföringen så blev jag varnad att det kan bli stopp när allt ska ut :(...
Svar
7
· Visningar
1 399
Senast: kryddan
·
F
Foder & Strö Jag har funderat med att utfodra med detta. Kollade på granngårdens hemsida där det stod att det var ett bra tillskott. Det stod att man...
Svar
1
· Visningar
971
Senast: pinky
·
S
Foder & Strö Hej. Jag undrar hur man ska göra en bra foderstat till sin häst utan analys på höet. För mig är det nämligen ganska omöjligt att...
Svar
2
· Visningar
1 063
Senast: a1agnlju
·
Hästvård Har nu fått hem min unghäst som ska vara grundvaccinerad. Kollade passet och mkt riktigt har hon de 2 första sprutorna med rätt...
Svar
17
· Visningar
1 419
G
Foder & Strö Ja, som rubriken lyder har jag bara en liiiten fråga... vad betalar ni för en säck Hippo Grow Alfa? :crazy:
Svar
4
· Visningar
1 656
Senast: Gullungen
·
E
Hästvård Min häst har stallbandage under natten då han står inne, då han svullnar upp mycket i benen under natten. Men nu är det såhär att han...
Svar
2
· Visningar
873
Senast: Em_E_liE
·
S
Foder & Strö Förut fanns någon som hette alboga mineraler (tror jag, liknande iaf) som var mineraler till kor egentligen men gick bra till häst med...
Svar
1
· Visningar
853
Senast: sommardag
·
Foder & Strö Jag ska snart få ta över ett 7-årigt varmblodssto som gått med föl under sommaren. Hon går fortfarande ute nattetid och antar att betet...
Svar
6
· Visningar
947
Senast: miss_kala
·
L
Hästvård Ja nu sittar jag och väntar på vet, käns som evigheter men bara att vänta. Tog in min häst i går och då va hon svullen och har som...
Svar
3
· Visningar
926
Senast: leva11
·
N
Hästvård Vad exakt innebär det? Kom över uttrycket och tycker att det lät väldigt intressant. Hindrar det musklerna att rekonstruera och bygga...
2
Svar
21
· Visningar
2 214
Senast: Neinor
·
Foder & Strö kan man ge KoEnsilage till hästar? undrar bara för att det tillsätts ju nån slags syra eller??:confused: Tacksam för svar:bow:
2 3
Svar
55
· Visningar
3 779
Senast: Luleå
·
N
Hästvård hej, ska klippa min häst imorrn för första gången, han har blivit klippt en gång innan. han va snäll då och va inte en såndär problem...
Svar
3
· Visningar
842
Senast: nicolee
·
H
Foder & Strö Då har höanalysen kommit och som vanligt satte jag mig ner för att skriva in värdena i foderstatsprogrammet men upptäcker snart att...
Svar
4
· Visningar
925
Senast: BeastieBabe
·
T
Hästvård I sommras var jag tvungen att ta ut en ny hovlsagare till min häst då den som jag haft sedan jag köpte honom hade semester. Den nya...
Svar
13
· Visningar
2 511
Hästvård Hej! Min pålla har fått mycket gallor på alla 4 benen, är tjock o varm. Funderar på om det kan ha att göra med att det verkar vara bra...
Svar
2
· Visningar
737
Foder & Strö ...Finns det? Har en Shettis som haft svåra fångproblem men nu varit frisk i ett år(peppar, peppar ta i trä). Hon står på fri...
Svar
12
· Visningar
1 392
Senast: 95johsv
·
T
Hästvård är det nån som hittat hela sulor som funkar även som snösulor och "kastar iväg snön" så den inte fastnar? i såna fall vilka? eller har...
Svar
16
· Visningar
2 368
Senast: Cilla
·
W
Hästvård Vet inte om denna ligger rätt men får hopas det:) Min palominovalack jag haft i ett år nu musklar sig inte ordentligt.. Han rids...
Svar
12
· Visningar
1 394
Senast: Centaur
·
Hästvård Ringde precis mitt försäkringsbolag om att ändra från årsbetalning till månadsbetalning. Jag ska helt enkelt strunta i betalningen så...
Svar
7
· Visningar
835
Senast: Ylva86
·
Hästvård Vad har ni för erfarenheter av sträckningar på eran häst/hästar? Hur märkte ni det, svullnad, värme, ömhet, hälta? Hur lång tid tog...
Svar
2
· Visningar
709
Senast: Boj
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka