Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

I
Hästvård Hej! Har ett sto som behandlades av kiropraktikor för 1:a gången i torsdags, direkt efter det skulle jag springa med henne för hans...
Svar
1
· Visningar
686
Senast: Boj
·
S
Hästvård Hejhej! Jag tänkte kolla om det är nån som kan länka några bra sidor på hur varm det ska vara på ett ungefär i ett stall.. I det...
Svar
2
· Visningar
840
Senast: starme
·
Hästvård I eftermiddag ska jag flytta hästen till ett nytt stall och stalla in honom (har tidigare gåttt på lösdrift). Hästarna fodras tre ggr om... 2
Svar
25
· Visningar
1 801
Senast: kryddan
·
Hästvård I går när jag tog in hästarna var en av dem svullen vid ganascherna på båda sidorna, såsom de kan bli ibland när man precis släppt dem...
Svar
4
· Visningar
890
Senast: norpan
·
P
Foder & Strö Någon som vet om gräset innehåller något/extra annat. Tror nämligen att min häst reagerar på något just nu på hösten:confused: Förra...
Svar
2
· Visningar
1 224
Senast: Precious
·
Foder & Strö Jag vet att det finns många trådar om proteinfoder, men jag tänkte att man kanske kunde försöka samla dessa under en tråd, för att det... 2 3
Svar
53
· Visningar
5 345
Hästvård Vad är ett LÄTTARE fånganfall? Jag trodde att fång va fång, thats it! Men så e det inte, eller?:confused: Såhär e det... Är...
Svar
7
· Visningar
1 667
Senast: Centaur
·
R
Hästvård Jag lånar en islandshäst på 18år av en släkting. Han har varit riden och i bra kondition under sommaren. Har aldrig ridits särskilt hårt...
Svar
2
· Visningar
937
Senast: Royal_Horses
·
A
Hästvård Ska avmaska min fölunge ikväll och då hon har en massa mask i avföringen så blev jag varnad att det kan bli stopp när allt ska ut :(...
Svar
7
· Visningar
1 400
Senast: kryddan
·
F
Foder & Strö Jag har funderat med att utfodra med detta. Kollade på granngårdens hemsida där det stod att det var ett bra tillskott. Det stod att man...
Svar
1
· Visningar
976
Senast: pinky
·
S
Foder & Strö Hej. Jag undrar hur man ska göra en bra foderstat till sin häst utan analys på höet. För mig är det nämligen ganska omöjligt att...
Svar
2
· Visningar
1 064
Senast: a1agnlju
·
Hästvård Har nu fått hem min unghäst som ska vara grundvaccinerad. Kollade passet och mkt riktigt har hon de 2 första sprutorna med rätt...
Svar
17
· Visningar
1 421
G
Foder & Strö Ja, som rubriken lyder har jag bara en liiiten fråga... vad betalar ni för en säck Hippo Grow Alfa? :crazy:
Svar
4
· Visningar
1 659
Senast: Gullungen
·
E
Hästvård Min häst har stallbandage under natten då han står inne, då han svullnar upp mycket i benen under natten. Men nu är det såhär att han...
Svar
2
· Visningar
876
Senast: Em_E_liE
·
S
Foder & Strö Förut fanns någon som hette alboga mineraler (tror jag, liknande iaf) som var mineraler till kor egentligen men gick bra till häst med...
Svar
1
· Visningar
859
Senast: sommardag
·
Foder & Strö Jag ska snart få ta över ett 7-årigt varmblodssto som gått med föl under sommaren. Hon går fortfarande ute nattetid och antar att betet...
Svar
6
· Visningar
961
Senast: miss_kala
·
L
Hästvård Ja nu sittar jag och väntar på vet, käns som evigheter men bara att vänta. Tog in min häst i går och då va hon svullen och har som...
Svar
3
· Visningar
927
Senast: leva11
·
N
Hästvård Vad exakt innebär det? Kom över uttrycket och tycker att det lät väldigt intressant. Hindrar det musklerna att rekonstruera och bygga... 2
Svar
21
· Visningar
2 221
Senast: Neinor
·
Foder & Strö kan man ge KoEnsilage till hästar? undrar bara för att det tillsätts ju nån slags syra eller??:confused: Tacksam för svar:bow: 2 3
Svar
55
· Visningar
3 795
Senast: Luleå
·
N
Hästvård hej, ska klippa min häst imorrn för första gången, han har blivit klippt en gång innan. han va snäll då och va inte en såndär problem...
Svar
3
· Visningar
845
Senast: nicolee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka