Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Hejsan Vänder mig nu till er här på Buke. Min unghäst (halvblod) har fått två bulor neretill på vänster framben. Den första bulan...
Svar
7
· Visningar
1 175
M
Hästvård Min häst har fått en hel del bulor på kroppen, på lite olika ställen.. Vid bringan, halsen och uppe vid korset. Innan trodde jag det...
Svar
2
· Visningar
811
Senast: _Jezzie_
·
T
Hästvård Finns det någon som ryktar sin häst nuförtiden? eller hur borstar ni? ser aldrig någon som ryktar... Jag brukar : 1 kamma man svans...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
12 115
Hästvård hej! jag undrar om någon vet en orsak till varför min valack har börjat att ha snoppen ute ofta. Varje gång jag håller på med honom...
Svar
13
· Visningar
9 293
Senast: Susan
·
E
Hästvård Jagvet inte hur jag ska förklara det här på bästa sätt, men jag gör ett försök! :) Det är nämligen såhär att när min häst fiser så...
2 3
Svar
51
· Visningar
12 586
Senast: Lavinia
·
Hästvård Ja alltså i skritten kan det ibland bli så att hon tappar ett bakben så att säga...vet inte om ni förstår vad jag menar...någon som har...
Svar
10
· Visningar
2 388
Senast: Ellyne
·
Hästvård Längst ut på min hästs öra, längst ut på tippen, så e det en blodfylld (tror jag) kula. den e ganska stor, verkar inte vara något bett...
Svar
16
· Visningar
2 180
E
Foder & Strö Hur mycke tror ni på analysen ni får på erat hö? Min "höbonde" har tre olika gärden han tar hö på. I olika delar av dessa gärden...
Svar
1
· Visningar
696
Senast: Ellyne
·
Foder & Strö vad kan man ge sin häst som behöver energi och "hetta" istället för havre? finns det ens något annat vettigt?
Svar
15
· Visningar
2 500
Senast: Martina_m
·
Hästvård Vad har era hästar för normaltemperatur morgon/kväll?
Svar
3
· Visningar
616
Senast: Saeves
·
Foder & Strö Hej! Är det någon som vet om hösilage är ett surt eller basiskt foder? Vore himla tacksam för svar :bow:
Svar
19
· Visningar
3 009
Hästvård Var så länge sen jag hade egen häst så nu blir jag lite fundersam. Vi köpte en ponny för en månad sen som hade gått ute hela sommaren...
Svar
4
· Visningar
763
Senast: Svamlan
·
S
Hästvård Hejsan! Har en sällskaps shettis som kom hem nyinköpt för 3 veckor sen. Idag efter körningen av honom upptäckte jag skorpor i öronen...
Svar
7
· Visningar
1 274
Foder & Strö Vart analyserar ni erat hö? Försökt att hitta något ställe som inte är lika dyrt som tex eurofins, men de kanske är billigare än andra...
2 3
Svar
55
· Visningar
5 194
Senast: Soffan74
·
  • Låst
Hästvård Alltså det här med feta hästar... Jag har säkert själv svarat i nån tråd och menat att det inte är försvarbart att låta hästen vara för...
64 65 66
Svar
1 303
· Visningar
77 942
Senast: Boj
·
L
Foder & Strö Har mina hästar på bete fortfarande:o. Mkt gräs finns det i hagen men näringen är väl inte den bästa så här års. Jag har provat lägga ut...
Svar
19
· Visningar
3 518
Senast: Lunketuss
·
E
Foder & Strö Vad ger du för kraftfoder till din unghäst nyfödd-3 år? Bärätta ålder och varför du har valt just det fodret du använder. :)
Svar
5
· Visningar
1 044
Senast: Mitrolle
·
Hästvård Nu vet jag inte om jag har lagt den här tråden fel, men jag kör ändå. Jo, snart börjar det nog bli dags för mitt fullblod att sova i...
Svar
7
· Visningar
942
Senast: Kajkan
·
Foder & Strö Hejsan! Jag skriver nu ett inlägg åt min stallägare, jag och hon har disk hennes hästars foderstat, kan börja med att säga att vi inte...
Svar
10
· Visningar
2 303
Senast: Korven
·
Hästvård har för mig att jag har hört, att om hästen har ont i t.ex. vänster fram, så kan de se ut som den är halt på höger bak. Någon mer som...
Svar
6
· Visningar
1 153
Senast: remmis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka