Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Finns det nån betesfröblandning som är speciellt sammansatt med tanke på fångrisk? Jag har hört att rajgräs ska vara högrisk men det är...
2
Svar
26
· Visningar
4 550
Senast: lundborg
·
Foder & Strö Fibergji låg Maxeglow kiselgur timjan nyponskal ishavsalger Tycker ni att detta är en lämplig sammansättning (kraftfodergiva)...
Svar
8
· Visningar
1 210
Senast: Korven
·
Hästvård Jar har ett kallblod som bli otroligt svettig vid ridning, spelar inte direkt någon roll vad man gör, så det går inte att låta honom...
Svar
19
· Visningar
1 630
Senast: annie_
·
Foder & Strö Skickade gubben att köta Rapsolja i storflaska men han kom hem med Frityr olja storflaska:eek: Läste att den bestod av Solrosolja...
Svar
11
· Visningar
1 714
S
Hästvård Hej allihopa! Jag skulle vilja få tag i en foderbock eller liknade där man kan lägga hö i och ha i hagen så att hästarna har fri...
Svar
1
· Visningar
1 418
Senast: skuggi
·
Hästvård Snälla lugna ner min oro (eller bekräfta att jag ska vara orolig:devil:) Pga missförstånd? (eller nåt) med den som hade kvällen gick...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 292
Senast: Sanna
·
  • Låst
Hästvård Har Madick fortfarande tid och ork att vara vår avmaskningsguru? Här är i alla fall min fråga Min häst har för första gången på...
Svar
10
· Visningar
1 533
Senast: Burza
·
I
Hästvård Maskmedel till häst är ju numera receptbelagd, det är ju inte ovanligt att folk bunkrade upp innan lagen trädde i kraft. vilka...
Svar
5
· Visningar
1 594
T
Hästvård Kan man lagra dynga (hela årets dynghög) i hagar där hästar går, finns det några risker med parasitspridning om dyngan är instängslad?
Svar
1
· Visningar
624
Senast: Madick
·
S
Hästvård Hittade inget inlägg eller tråd som handlar om hovbölder så jag frågar i en ny tråd i stället. Är det normalt/vanligt att senan blir...
Svar
1
· Visningar
682
Senast: Sunflower2B
·
G
Hästvård Mitt sto på 170 har absolut inte lust att bli avmaskad. Hon blir stor som ett hus och kniper igen munnen och kastar sig bakåt. Blir bara...
Svar
17
· Visningar
3 982
B
Hästvård Hej, tog hem min stora häst från Tyskland i mars. Hon går ute på dagarna och har haft flugtäcke på sig när det varit som värst ute. Nu...
Svar
7
· Visningar
1 150
Senast: Skalmeje
·
Foder & Strö Fick analysen på "mitt" hö idag. Lyckas inte riktigt få till något bra av det hela. Hyffsade värden egentligen (lite lågt energi)...
Svar
7
· Visningar
3 344
Senast: boccia
·
Foder & Strö Min unghäst äter Krafft havrefri müsli, men ska gå över till Mustang då det är billigare och havrefritt - havren går direkt upp i...
Svar
9
· Visningar
3 073
Senast: Tinda
·
Hästvård mitt sto 5 år har fått 2 liksidiga utbuktingar/knölar på bakbenen, ingen ökad värme,ömmar ej markerar ej under ridning. känns mellan...
2
Svar
24
· Visningar
1 667
Senast: hera_
·
Hästvård Har försökt måla en bild i paint på hur min foderhästs ögon ser ut. Kollade i ögonen idag i solljuset och fick för mig att nåt ser...
Svar
6
· Visningar
1 724
Senast: TantEster
·
Hästvård Upptäckte för ett par veckor sedan att mitt sto (5 år) fått en svullnad på insidan av vänster framben, strax under framknät. Svullnaden...
Svar
3
· Visningar
1 299
Senast: anyhow
·
H
Hästvård min häst markerar i ena varvet när jag longerar henne. Var hos vet och de sa att de är hennes "dåliga" varv och bara träna upp det. Men...
Svar
3
· Visningar
963
Senast: Hairspray
·
M
Hästvård jag har en frieser på 5 år som jag precis köpt, jag funderar på om han kan ha tandproblem han tappar mat och verkar ha problem med...
Svar
12
· Visningar
1 155
Senast: Cinora
·
Foder & Strö hjälp! min D-ponny går ute 10-12 timmar/dag och rids 4-5 ggr/vecka. Han går på gräs och äter det gärna men det är ju inte tillräckligt...
Svar
12
· Visningar
936
Senast: Cinora
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka