Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

A
Hästvård Har en pensionär hemma på gården som inte varit vaccinerad, nu är han i min egen ägo och jag funderar på hur jag ska göra. Har en...
Svar
8
· Visningar
1 098
Senast: anni0001
·
B
Foder & Strö Hej Hej! Har en 6-årig valack som väldigt lätt blir stressad oh nervös, både inne i stallet och vid ridning. Han steppar om kring...
Svar
4
· Visningar
1 237
C
Foder & Strö hej! jag har en litet fint halvblod/fullblod som är lite tunn just nu (inte så att hon är direkt mager, men lite tunnare än vanligt) och...
Svar
19
· Visningar
1 609
Senast: Cutie
·
J
Hästvård upptäckte att min häst var väldigt spänd kring svansroten igår när ja stod oc pratade med henne i hagen. Ja tyckte de verkade skumt så...
Svar
3
· Visningar
972
Senast: jollan
·
H
Hästvård är det kylleran som uppfyller mitt krav på liniment med längst kylande effekt? 2
Svar
20
· Visningar
2 934
Senast: Jeps
·
A
Hästvård Nä det är det inte men min valack har fått konstiga utslag på huvudet. Det liknar nästan mugg, det är som skorpor som vätskar sig...
Svar
7
· Visningar
1 049
Senast: anni0001
·
Hästvård Fbl har fått lite halm mest för han tycker det är gott. I övrigt äter han fritt silage, TS 52% och han äter 16 - 18 kg per dygn. Nu... 2
Svar
23
· Visningar
2 025
Senast: Soffan74
·
Foder & Strö Ja årets hö verkar ju ha väldigt lite protein. Jag har då ett divigande sto och behöver därav massor protein till henne. Jag hade... 2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 580
Senast: Nominous
·
C
Hästvård Förra onsdagen var jag in till vet med hästen och öppnade upp en hovböld. Hon fick sedan vara gipsad till i måndags och då var det så...
Svar
1
· Visningar
5 366
Senast: _Jezzie_
·
Hästvård Hejsan Vänder mig nu till er här på Buke. Min unghäst (halvblod) har fått två bulor neretill på vänster framben. Den första bulan...
Svar
7
· Visningar
1 178
M
Hästvård Min häst har fått en hel del bulor på kroppen, på lite olika ställen.. Vid bringan, halsen och uppe vid korset. Innan trodde jag det...
Svar
2
· Visningar
812
Senast: _Jezzie_
·
T
Hästvård Finns det någon som ryktar sin häst nuförtiden? eller hur borstar ni? ser aldrig någon som ryktar... Jag brukar : 1 kamma man svans... 5 6 7
Svar
123
· Visningar
12 224
Hästvård hej! jag undrar om någon vet en orsak till varför min valack har börjat att ha snoppen ute ofta. Varje gång jag håller på med honom...
Svar
13
· Visningar
9 344
Senast: Susan
·
E
Hästvård Jagvet inte hur jag ska förklara det här på bästa sätt, men jag gör ett försök! :) Det är nämligen såhär att när min häst fiser så... 2 3
Svar
51
· Visningar
12 614
Senast: Lavinia
·
Hästvård Ja alltså i skritten kan det ibland bli så att hon tappar ett bakben så att säga...vet inte om ni förstår vad jag menar...någon som har...
Svar
10
· Visningar
2 395
Senast: Ellyne
·
Hästvård Längst ut på min hästs öra, längst ut på tippen, så e det en blodfylld (tror jag) kula. den e ganska stor, verkar inte vara något bett...
Svar
16
· Visningar
2 189
E
Foder & Strö Hur mycke tror ni på analysen ni får på erat hö? Min "höbonde" har tre olika gärden han tar hö på. I olika delar av dessa gärden...
Svar
1
· Visningar
698
Senast: Ellyne
·
Foder & Strö vad kan man ge sin häst som behöver energi och "hetta" istället för havre? finns det ens något annat vettigt?
Svar
15
· Visningar
2 504
Senast: Martina_m
·
Hästvård Vad har era hästar för normaltemperatur morgon/kväll?
Svar
3
· Visningar
616
Senast: Saeves
·
Foder & Strö Hej! Är det någon som vet om hösilage är ett surt eller basiskt foder? Vore himla tacksam för svar :bow:
Svar
19
· Visningar
3 032

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Inkar
  • Shettistråden del II
Tillbaka